Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Rockställen att lira på - tips?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=67821
Page 1 of 1

Author:  Izzy [ 06 Jan 2012, 06:45 ]
Post subject:  Rockställen att lira på - tips?

Letar efter några ställen att spela på med ett av mina band, helst i Stockholms-trakten eller i Mälardalen. Har möblerat om lite i bandet och vi känner oss mogna och sugna att stå på scen igen. Utmaningen är väl att hitta ställen där det passar med 50-åriga pojkar som manglar på. Det är rak tung rock i högt tempo och utan att be om ursäkt. Passar inte som coverband för dans efter finmiddagen alltså...

Jag har dålig koll på klubbar och hak där vår grej skulle kunna passa. Vi har inte så höga krav, men en publik och ett ställe där man inte stör andra vore bra. Har du lite tips att dela med dig av?

/Gunnar

Author:  BGSoul [ 06 Jan 2012, 11:55 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

L'Orient i Linköping. Prata med Sami.

Author:  Crimson [ 06 Jan 2012, 13:52 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

:!: :?:

BGSoul wrote:
L'Orient i Linköping. Prata med Sami.

Author:  Tom-Andrew [ 06 Jan 2012, 14:06 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Garage i Märsta kanske?

De har bra bredd på vilka band de tar dit iaf. Scenen är dock rätt liten.

Author:  Izzy [ 06 Jan 2012, 15:31 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Tom-Andrew wrote:
Garage i Märsta kanske?

De har bra bredd på vilka band de tar dit iaf. Scenen är dock rätt liten.


Tack för tipset! Vi är rätt slanka pojkar. Jag har spelat flera gånger på Snövit. Där är scenen som två pingisbord ungefär. Funkar.

Och på Mosquet i Söderhamn - bra ställe, men scenen är typ som ett pingisbord. Fast då har man skyddsräcke så man inte ramlar ned i publikhavet... :shock:

/Gunnar

Author:  Skavis [ 06 Jan 2012, 15:42 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Izzy wrote:

Och på Mosquet i Söderhamn - bra ställe, men scenen är typ som ett pingisbord. Fast då har man skyddsräcke så man inte ramlar ned i publikhavet... :shock:

/Gunnar

WTF !! Har ni spelat här ? Vad heter ni ?

Author:  baberg [ 06 Jan 2012, 16:10 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Kolla med Pub19 i Uppsala. 018-12 26 80
ricke@pub19.se
http://www.pub19.se/PUB19/Pub_19.html

Just nu ligger dom lite lågt p.g.a. ägarbyte. Men ring eller maila i feb/mars.

Author:  BGSoul [ 06 Jan 2012, 16:56 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Crimson wrote:
:!: :?:

BGSoul wrote:
L'Orient i Linköping. Prata med Sami.


:D Info finns här http://lorientlkpg.se/ Har både kända och okända band :)

Author:  Izzy [ 06 Jan 2012, 17:00 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Skavis wrote:
Izzy wrote:

Och på Mosquet i Söderhamn - bra ställe, men scenen är typ som ett pingisbord. Fast då har man skyddsräcke så man inte ramlar ned i publikhavet... :shock:

/Gunnar

WTF !! Har ni spelat här ? Vad heter ni ?


OT då.
Det var med mitt andra band, Kick Back. Vår dåvarande sångare Anders kommer från Ljusne så hela befolkningen var på plats, alla 83 säkert.... :) Vi lirade några gånger på såväl Centralhotellet som Mosquet och även på Strömmingsleken, 2009-2010. Det var kul som tusan.
Jag vet inte vad folk kan mer i Söderhamn, men partajja mellan 23:30 och 03:00 är ni rätt bra på :wink: :)
Det finns visst ett YT-klipp från Mosqeut som någon plockade ihop, typ ljud och lite osynkade bilder, onykter hockeykör och jävligt här och var, men det bjuder jag på. Det är ju live 8)
http://www.youtube.com/watch?v=o-1PLPW9ids
/Gunnar

Author:  Izzy [ 06 Jan 2012, 17:02 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Jag kollar alla era tips! Tack tack!
Bara ös på med mer :)
/Gunnar

Author:  Walain [ 06 Jan 2012, 22:01 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Jägerbandana :shock: :shock: :lol:

Var det innan eller efter helröret jäger?? :mrgreen:

Author:  klast [ 07 Jan 2012, 13:38 ]
Post subject:  Re: Rockställen att lira på - tips?

Hör efter med Josef i Eskilstuna. Visserligen mest blues, men om ni inte spelar alltför skränigt så kan det funka.

http://www.blueshouse.se/

Klas

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/