Jodå, visst det är frivilligt och jag tycker att Internet är ett av de viktigaste framstegen för mänskligheten någonsin.
Dock av helt andra anledningar än triviala saker som tex pedaltester.
Jag tycker inte ens att man behöver kunna spela särskilt bra för att göra en demo. Bara man kan spela det man behöver för att göra demon. Det är själva utförandet som är viktigt, inte visa att man kan spela fort (fast inte en ton rätt eller i takt).
Jag tycker faktiskt att man kan ställa vissa krav på kvalitet även på YT. Annars drunknar dom bra sakerna i oceaner av skit.
Det är väl iofs att begära för mycket.
Sedan kan man fundera på varför vissa tillverkare och butiker länkar till Videor som gör produkten en björntjänst.
Ett annat fenomen är att tex gearmanndude lyckas få ett speciellt sound (alla låter ganska lika) på sina demos och man måste ha en referens för att kunna få en bild av hur pedalerna låter.
PGS har ju ganska eget sound också, säkert beroende på att det är samma killar som lirar.
Dock tycker jag PGS är bättre på att få fram karaktären på prylarna.
Kanhända att jag är lite gnällig, men jag blir rätt trött på finniga 14-åringar och farbröder i min egen ålder som av olika anledningar saknar självinsikt.
H/
Bosse Ö