Curt Mangan strängar - Besviken
Har kört på Curt Mangan-strängar i några månader på stratan min. Körde tidigare deras nickel-plated variant, men har de senaste två-tre gångerna testat deras pure nickelsträngar. Strängade om stratan igår med ett nytt set av pure nickel (som jag fått beställa från wdmusic.co.uk då jag inte hittar dem i butik i göteborg) och efter en dags spelande så hade A-strängen pajat vid stallet. Själva strängen hade liksom "dragits ut" om ni förstår vad jag menar. Det luktar fabrikationsfel, och jag känner mig lite besviken på curt mangan just nu. Jag är i varje fall väldigt glad att det hände plinkandes hemma snarare än på scen, då jag kör flytande svaj

Jag undrar ifall ni andra har haft problem med Curt Mangan-strängar innan? Om det visar sig att de inte är så pålitliga får man väl ta och byta... men känns segt att sätta sig in i den karusellen igen. Kan absolut tänka mig att byta tillbaka till nickel-plated om det visar sig att pure nickel har hållbarhetsproblem eller något liknande.
Tacksam för svar!
_________________Spelar i
Mojo Harvest. Vår Facebook innehållandes senaste speldatum/musikvideos m.m hittar du
här