Blev ingen byggtråd denna gången, vill man se steg för steg så får ni kolla denna tråd:
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=38977&hilit=byggtr%C3%A5dSå, två år efter beställningen gjordes så blev de sista två lådorna färdiga. De ska skydda en Ampeg basrigg, stora lådan är så hög att jag fick sätta hjulen på baksidan för att den inte ska tippa. En lucka för högtalarkabeln, toppen kan stå på brickan ovanpå.
Handtag på olika ledder och på alla sidor för enklare lyft.

Första och sista gången jag bygger ett sånt stort case...det tar plats! Och det har jag inte...Det tar tid! Och det har jag inte heller. Själva locket till stora lådan fick jag bygga om p g a fel mått. Inte kul, men det gick till slut även om slutresultatet inte blev perfekt.
Om det är någon som är sugen på att bygga nåt själv så bistår jag gärna med hjälp. Har en fundering på att få ihop en bygghelg, jag ordnar med material och färdigkapade skivor och sen bygger vi ihop lådorna tillsammans. Slöjdsalen på skolan där jag jobbar får vi säkert låna, en pizzeria finns inom gångavstånd- kanske ordna ett jam där på kvällen? Finns det intresse så kanske vi kan få ihop nåt längre fram.
Matte