View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 22:03



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Casebygge- bilder 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Casebygge- bilder
Blev ingen byggtråd denna gången, vill man se steg för steg så får ni kolla denna tråd:

http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=38977&hilit=byggtr%C3%A5d


Så, två år efter beställningen gjordes så blev de sista två lådorna färdiga. De ska skydda en Ampeg basrigg, stora lådan är så hög att jag fick sätta hjulen på baksidan för att den inte ska tippa. En lucka för högtalarkabeln, toppen kan stå på brickan ovanpå.
Handtag på olika ledder och på alla sidor för enklare lyft.

Image
Image
Image


Första och sista gången jag bygger ett sånt stort case...det tar plats! Och det har jag inte...Det tar tid! Och det har jag inte heller. Själva locket till stora lådan fick jag bygga om p g a fel mått. Inte kul, men det gick till slut även om slutresultatet inte blev perfekt.

Om det är någon som är sugen på att bygga nåt själv så bistår jag gärna med hjälp. Har en fundering på att få ihop en bygghelg, jag ordnar med material och färdigkapade skivor och sen bygger vi ihop lådorna tillsammans. Slöjdsalen på skolan där jag jobbar får vi säkert låna, en pizzeria finns inom gångavstånd- kanske ordna ett jam där på kvällen? Finns det intresse så kanske vi kan få ihop nåt längre fram.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


18 Mar 2012, 15:57
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2743
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Casebygge- bilder
Vad kostar det att få dig att bygga ett pedalbord modell rätt litet?
Skicka PM om du inte vill skriva i tråden.

_________________
http://www.voodooaudio.se


18 Mar 2012, 16:04
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Casebygge- bilder
nilo wrote:
Vad kostar det att få dig att bygga ett pedalbord modell rätt litet?
Skicka PM om du inte vill skriva i tråden.



Tyvärr så tar det i proncip lika lång tid att bygga ett litet case som ett toppcase, t ex. Materialet blir något billigare, men inte mycket. Mellan 1500 och 2000 och det är det knappast värt :oops: Köp ett sånt här istället, billigt:

http://www.thomann.de/se/harley_benton_pb700_pedalcase.htm

_________________
the older I get, the better I was


18 Mar 2012, 16:38
Profile
User avatar

Joined: 13 Dec 2004, 23:22
Posts: 1264
Location: Helsingborg
Post Re: Casebygge- bilder
nilo wrote:
Vad kostar det att få dig att bygga ett pedalbord modell rätt litet?
Skicka PM om du inte vill skriva i tråden.


Hade exakt samma fundering 8)
Men det måste väl finnas någon återförsäljare i Sverige av färdigbyggda flightcases som alternativ?


18 Mar 2012, 18:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Casebygge- bilder
Återförsäljare känner jag inte till någon, men det finns såklart firmor som bygger på beställning. Holmberg i norr, Orsacases i Dalarna, Spectrumcases i Gbg är de som jag brukar skicka vidare till när jag får förfrågningar jag inte kan/vill ta. Kolla med nåt lokalt snickeri- de brukar kunna ta såna jobb också.

Men hörrni, bygg själva! Jag hjälper er med kapnotor, bara att beställa färdigkapad plywood hos din lokala trävaruhandlare, köp hårdvaran hos Claes Olsson eller adamhall.de. Inte så svårt, jag hade en trea i träslöjd :wink:

Matte

_________________
the older I get, the better I was


18 Mar 2012, 18:49
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: salesman and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.