Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

The Hightones på Facebook kom o lyssna
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=71529
Page 1 of 2

Author:  KingsHighway [ 12 Apr 2012, 23:24 ]
Post subject:  The Hightones på Facebook kom o lyssna

Helloj

Ni som har Facebook här på bojen får gärna lyssna på det band jag lirar med, THE HIGHTONES

gå in på http://www.facebook.com/thehightones och klicka på den stora åttondelen på "bandpage" för att kunna lyssna på
5 låtar av eget material.. Vi lirar väl en blandning av gammal rocknroll och blues fast kanske i modernare tappning, så svårt o genrebestämma sin egen musik...

Och om ni gillar det ni hör får ni gärna trycka på gilla knappen.. 8)

Om ni har nåt spelställe som skulle vara intresserade av vår musik får ni gärna höra av er.. thehightones@live.se
eller kontakta mig på Bojen...

Jag själv spelar gitarren och sjunger i bandet, en strata direkt in i en crankad Tweed Bassman, om det var av intressa att veta :lol: .. Hope you like it!

Author:  Lemmy [ 13 Apr 2012, 07:40 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Blev en "gilla" direkt. Svänger ju riktigt bra.
Fan va bra du sjunger 8)

Author:  KingsHighway [ 13 Apr 2012, 19:48 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Lemmy wrote:
Blev en "gilla" direkt. Svänger ju riktigt bra.
Fan va bra du sjunger 8)
Tack Lemmy! kul att du tog dig tid o lyssna :) , verkar ju som alla tagit semester på bojen :? :lol:
eller man kan väl tolka det som att många inte gillar stilen, men det gör inget.. smaken är ju som baken






















Min pung är ganska hårig. Men jag gillar den. Jag brukar dra i den så den blir flera meter. (min fru ligger nu på golvet i o tjuter av skratt) ett så kallar facerape fast på bojen språk... kul kul

Author:  Firetone [ 13 Apr 2012, 21:40 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

KingsHighway wrote:
Lemmy wrote:
Blev en "gilla" direkt. Svänger ju riktigt bra.
Fan va bra du sjunger 8)
Tack Lemmy! kul att du tog dig tid o lyssna :) , verkar ju som alla tagit semester på bojen :? :lol:
eller man kan väl tolka det som att många inte gillar stilen, men det gör inget.. smaken är ju som baken



Hej! Jag "gillade" låter supersmugt ju!
Rock on dude!!! :D :D :D


















Min pung är ganska hårig. Men jag gillar den. Jag brukar dra i den så den blir flera meter. (min fru ligger nu på golvet i o tjuter av skratt) ett så kallar facerape fast på bojen språk... kul kul

Author:  KingsHighway [ 13 Apr 2012, 22:14 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Kanon kul Firetone! ja det är tanken att vi skall!!!

Author:  Örjan [ 14 Apr 2012, 21:15 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Kanonbra både vad det gäller stil och framförande 8) , dessutom så sjunger du väldigt bra.

Örjan. :)

Author:  Plexiglas [ 15 Apr 2012, 13:51 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Kanon - Låter genuint och ärligt!!! 8)

Author:  baberg [ 15 Apr 2012, 15:07 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Bra som fan!

Jag mailar dig om några spelställen.

Author:  KingsHighway [ 15 Apr 2012, 15:51 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Örjan wrote:
Kanonbra både vad det gäller stil och framförande 8) , dessutom så sjunger du väldigt bra.

Örjan. :)
Vad roligt Örjan, ja vi gillar den stilen vi har i bandet och har väldigt kul på repen, jag får tacka det ödmjukaste för sångberömmet.. :P

Author:  KingsHighway [ 15 Apr 2012, 15:53 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Plexiglas wrote:
Kanon - Låter genuint och ärligt!!! 8)
Kul! tackar ska framföra till bandet ikväll..

Author:  KingsHighway [ 15 Apr 2012, 15:55 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

baberg wrote:
Bra som fan!

Jag mailar dig om några spelställen.
Jag tackar som mycket Bosse :) , jag läste mejlen precis, kul tt du diggade det
.. Vi vill ju ut o lira lite, så alla tips är välkomna.. :lol:

Author:  KingsHighway [ 15 Apr 2012, 15:57 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

För er som kan tänka se oss Live får gärna komma till Stockholm nu på lördag.. kolla in vår Facebook sida för mer info...
inget långdraget gig ca40min, men vårat första framträdande tillsammans som grupp, det kan ju gå lite hur som helst :)

Author:  persuader [ 15 Apr 2012, 16:52 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

hatar facebook och vägrar gå med. finns ni någon annan stans?
Soundcloud?

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 15:46 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

persuader wrote:
hatar facebook och vägrar gå med. finns ni någon annan stans?
Soundcloud?
jag tror du kan lyssna ändå även om du inte är medlem..därav varför vi kör med facebook, verkar ju som dom flesta kör genom det.. du kan väl prova--?`och återkomma om det funka...

Author:  Amp Healer [ 17 Apr 2012, 16:13 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Kalas! Sketa bra som vi säger i Bluesbältet Mönsterås :wink:

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 16:29 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Amp Healer wrote:
Kalas! Sketa bra som vi säger i Bluesbältet Mönsterås :wink:
en tackar ödmjukast.. vete inte om vi lirar direkt blues annars hade ju kanske mönsterås Festivalen varit kul o lira på, har aldrig dock varit på den..

Author:  Amp Healer [ 17 Apr 2012, 16:39 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

KingsHighway wrote:
Amp Healer wrote:
Kalas! Sketa bra som vi säger i Bluesbältet Mönsterås :wink:
en tackar ödmjukast.. vete inte om vi lirar direkt blues annars hade ju kanske mönsterås Festivalen varit kul o lira på, har aldrig dock varit på den..


Well, den heter ju Blues o root festival numera, så ni hade plattsat lätt,,,tror dock att dom flesta banden redan är bokade.

Author:  laros [ 17 Apr 2012, 17:39 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! :roll:

Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något
där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man
hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!!

Lägg ut er på YT istället...

Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 17:48 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

laros wrote:
Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! :roll:

Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något
där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man
hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!!

Lägg ut er på YT istället...

Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud
hm, tack för att du berättade detta, verkar vara nåt strul, ska ringa trummisen o kolla vad som hänt..

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 17:51 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

laros wrote:
Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! :roll:

Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något
där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man
hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!!

Lägg ut er på YT istället...

Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud
nja, nu verkar det funka igen, var väl bandpage som strulade lite..

Author:  laros [ 17 Apr 2012, 17:58 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

KingsHighway wrote:
laros wrote:
Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! :roll:

Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något
där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man
hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!!

Lägg ut er på YT istället...

Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud
nja, nu verkar det funka igen, var väl bandpage som strulade lite..







Nope, jag får det inte att fungera...synd det hade varit kul o höra

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 18:11 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

]hm, konstigt, alla andra har det ju funkat för, och är du dessutom medlem ska det väl inte gå att misslyckas ;)
om du väntar en stund så kanske det funkar.. jag har inga problem o få fram det även fast jag inte är inloggad..
Prova att stänga ner webläsaren o öppna igen..







Nope, jag får det inte att fungera...synd det hade varit kul o höra[/quote]

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 18:13 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Nej fan du har rätt, det kommer ju inget ljud... fan också, vad har hänt nu då...

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 18:15 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

nej nu fick jag ljud i högtalarna.. prova igen, och prova vara inloggad.

Author:  laros [ 17 Apr 2012, 18:17 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

KingsHighway wrote:
nej nu fick jag ljud i högtalarna.. prova igen, och prova vara inloggad.



Nope! Nada :(

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 18:19 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

laros wrote:
KingsHighway wrote:
nej nu fick jag ljud i högtalarna.. prova igen, och prova vara inloggad.



Nope! Nada :(
konstigt.. har du kopplat in stereon :lol:

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 18:21 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

jag har ringt han som har hand om sidan, han har dock inte svarat..får återkomma om vad det kan va..

Author:  persuader [ 17 Apr 2012, 18:49 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

KingsHighway wrote:
persuader wrote:
hatar facebook och vägrar gå med. finns ni någon annan stans?
Soundcloud?
jag tror du kan lyssna ändå även om du inte är medlem..därav varför vi kör med facebook, verkar ju som dom flesta kör genom det.. du kan väl prova--?`och återkomma om det funka...


Nä får följande felmeddelande:

The artist currently has no tracks in their playlist
{{#img }}{{ artworkUrl }}{{/img }}
{{ providerDisplay }} {{ title }}{{ releaseYear }} {{ numTracks }} tracks
{{ icon | img }} {{ content }} {{ content-right }}
Loading Tweets...
{{ tweet.profile_image | img:class=user-icon }}
{{ tweet.text }}
{{ tweet.created_at }}


Jag upprepar......Soundcloud och/eller Youtube

Author:  KingsHighway [ 17 Apr 2012, 19:09 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Nä får följande felmeddelande:

The artist currently has no tracks in their playlist
{{#img }}{{ artworkUrl }}{{/img }}
{{ providerDisplay }} {{ title }}{{ releaseYear }} {{ numTracks }} tracks
{{ icon | img }} {{ content }} {{ content-right }}
Loading Tweets...
{{ tweet.profile_image | img:class=user-icon }}
{{ tweet.text }}
{{ tweet.created_at }}


Jag upprepar......Soundcloud och/eller Youtube[/quote]jo vi har upptäckt det, vi har inte haft nåt problem förrän idag.. vete sjutton vad det är bara.. hoppas åtgärda det fort.. youtube kommer så småningom..

Author:  KingsHighway [ 18 Apr 2012, 17:09 ]
Post subject:  Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna

Nu ska det gå att lyssna igen..

Page 1 of 2 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/