| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| 8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=71960 |
Page 1 of 1 |
| Author: | TRÄÄLG [ 24 Apr 2012, 21:31 ] |
| Post subject: | 8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.? |
Går det att få två 8 ohms högtalare att bli 8 ohm tillsammans? |
|
| Author: | busse [ 24 Apr 2012, 21:38 ] |
| Post subject: | Re: 8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.? |
Tyvärr är nog svaret nej, 4 ohm parallelt och 16 ohm i serie. Om man har fyra 8 ohms element kan man dock koppla dom så man får 8 ohm genom att seriekoppla två par och sen paralellkoppla dessa seriekopplade par. |
|
| Author: | TRÄÄLG [ 24 Apr 2012, 21:44 ] |
| Post subject: | Re: 8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.? |
Tack för svaret! Tyvärr det svaret jag trodde. Jag ville att det fanns ngn slags metod att BÅDE paralell o seriekoppla samtidigt |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|