Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=71960
Page 1 of 1

Author:  TRÄÄLG [ 24 Apr 2012, 21:31 ]
Post subject:  8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.?

Går det att få två 8 ohms högtalare att bli 8 ohm tillsammans?

Author:  busse [ 24 Apr 2012, 21:38 ]
Post subject:  Re: 8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.?

Tyvärr är nog svaret nej, 4 ohm parallelt och 16 ohm i serie. Om man har fyra 8 ohms element kan man dock koppla dom så man får 8 ohm genom att seriekoppla två par och sen paralellkoppla dessa seriekopplade par.

Author:  TRÄÄLG [ 24 Apr 2012, 21:44 ]
Post subject:  Re: 8 ohm x 2 =8 ohm..? serie+paralell.?

Tack för svaret! Tyvärr det svaret jag trodde. Jag ville att det fanns ngn slags metod att BÅDE paralell o seriekoppla samtidigt :oops:

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/