View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 13:16



Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2  Next
The Green Side of Strat (Bilder) 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post The Green Side of Strat (Bilder)
Tänkte att det är dags för lite uppdatering, och det blir ju ingen bra uppdatering om det inte finns några bilder.

Så nu får ni massvis med bilder.

Jag är ängtligen klar och nöjd med själva färgen och nyansen, och kommer att imorgon på börja klarlackningen. Den har fått några tunna lager klarlack för att skydda ytan just nu. Man kan nästan se metallic pigmenten, otroligt svår att fota ska ni veta!

Från nära håll får jag 100% grön, i fotot blir det turkos/blå, men det är ju charmen med Sherwood green.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

_________________
Shine On You Crazy Diamond


Last edited by Crimson on 26 Apr 2012, 00:03, edited 1 time in total.



26 Apr 2012, 00:01
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Strata projekt
Image
Image
Image
Image
Image

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 00:02
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Ser grymt fin ut!!!


26 Apr 2012, 00:04
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Tack ska du ha! Jag var inte direkt nöjd med färgen förut, den var snygg men från nära håll kunde man se igenom färgen. Nu är det tätt och fint och det är bara Sherwood man ser 8)


Ska bli otroligt kul och stränga upp den och spela på den!

Svullo wrote:
Ser grymt fin ut!!!

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 00:06
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Wow, en gura helt i min smak! Men varför lackade du haldfickan?

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


26 Apr 2012, 04:39
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Under hela loppet hade jag maskerat av halsfickan, men just på grund av att färgen är så tunn och inte har någon klarlagt så lät jag halsfickan få lite färg.

Det är inget som kommer påverka något, men när jag lägger på klarklacken kommer jag att maskera halsfickan igen, då vill jag inte ha en enda droppe klarlack där.

FenderBender wrote:
Wow, en gura helt i min smak! Men varför lackade du haldfickan?

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 07:58
Profile
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Grymt läcker färg :P

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


26 Apr 2012, 08:04
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Tack! Den blev verkligen bra, tog en massa tid men den blev som jag hade tänkt mig.

Bara otrolig svårt att ta bild av, i verkligheten är den till och med 10 gånger snyggare.

Lemmy wrote:
Grymt läcker färg :P

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 08:22
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Det blir ju snyggt, på med klarlack nu så den blir färdig... :mrgreen:

_________________
/Marko


26 Apr 2012, 08:36
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Man får inte bli ivrig när man lackar, blir lätt fel;)

Nej men jag fick slut på klarlack igår och jag ville inte spruta det sista som fanns i burken med risken och få en spottloska sprutat på kroppen som förstör allt.

Men idag ska jag ut med svullo till Novak med hans gitarr så jag ska nog hinna köpa lite lack på vägen hem, då kan jag börja redan ikväll.

Marko wrote:
Det blir ju snyggt, på med klarlack nu så den blir färdig... :mrgreen:

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 08:43
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Väldigt snygg färg och ett väl utfört jobb av bilderna att döma!

Hur har du applicerat färgen? Sprutat direkt från flaskan eller? Har du byggt nåt lackbås? Slipning mellan varje lager? Vore kul och lärorikt med en liten steg-för-steg förklaring hur du gått tillväga för att få detta fina resultat.

Har det ökat din förståelse varför Novak/Guy m fl tar duktigt betalt för lackjobb?

Matte

_________________
the older I get, the better I was


26 Apr 2012, 08:52
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
clapton71 wrote:
Väldigt snygg färg och ett väl utfört jobb av bilderna att döma!

Hur har du applicerat färgen? Sprutat direkt från flaskan eller? Har du byggt nåt lackbås? Slipning mellan varje lager? Vore kul och lärorikt med en liten steg-för-steg förklaring hur du gått tillväga för att få detta fina resultat.

Har det ökat din förståelse varför Novak/Guy m fl tar duktigt betalt för lackjobb?

Matte

Inte när man lägger metalliclack, metallpartiklar i färgen får du inte slipa sönder då försvinner meningen med den lacken... :)

_________________
/Marko


26 Apr 2012, 09:21
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Snyggt jobbat Crimson! Måste ha kostat rätt mycket tålamod, med väntan mellan lagren. Undrar som Clapton71 var du har hållit till, byggt någon form av lackbås?

_________________
Image


26 Apr 2012, 09:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Tack! Det blev verkligen otroligt bra, bättre än förväntat faktis.

Absolut, jag har aldrig sagt att de tar betalt för mycket, kanske Jam där den var otroligt ....ja jag ska inte säga det, men de ville i alla fall ha 10-12 tusen för att lacka en kropp i den här färgen.

Normalt så kostar metallic färger mer i och med att det är extra arbete och extra material som behövers, men oftast tusen spänn mer, inte 6-7 tusen mer.

Hur som helst, så absolut kan jag dela med mig av mina erfarenheter och berätta hur jag gick till väga.

Eftersom det här var min allra första kropp som jag lackar, och inte bara det, lackar i metallic färg så fick jag läsa på otroligt mycket innan jag ens kände mig redo att börja.

Det var olika forum men också olika tillverkare som Reranch (amerikansks lacktillverkare) som stod till hjälp.

I basic step så går det till så här. När man lackar solida färger som Fiesta röd, Svart, Olympic White osv så är bästa metoden att hänga kroppen och lacka, och där har du den solida färgen blandad med klarlack. Om du vill kan du antingen köpa två burkar färg och lacka eller för att spara in på färg köpa en burk, lacka tills du får önskad nyans och sedan lägga på en massa klarlack. På så sätt så sparar du färg till annat, färgen kostar ju mer.


Men, när det kommer till metallic färger så är det ett extra step som läggs till. Först måste man förstå hur en sådan färg är uppbyggd. Metallic färger består av många komponenter, färg, aluminium pigment och ett ämne som heter flopp controll har jag för mig.

Dessa färger innehåller inte alls mycket klarlack, och det ska jag förklara varför, så därför måste man lägga på klarlack efteråt, till skillnad från solida färger där det är färg och klarlack blandade.

När man lackar en kropp i metallic färg så får man bästa resultat genom att lägga kroppen plant. Du måste ta lite extra avstånd när du sprutar och det måste sprutas som ett lätt molntäcke över kroppen, så att färgen sakta och lätt lägger sig över kroppens yta.

Det är för aluminium pigmenten ska stå rakt upp, på så sätt får du olika nyanser beroende på hur ljuset reflekterar, dessa pigment står upp med hjälp av Flopp Control.

Och när man lackar metallic, så får man se upp så att man inte lackar för mycket, den innehåller ändå en viss mängd klarlack, inte mycket men tillräckligt. Och lackar du för mångar lager samtidigt så kan det börja flyta på.

Börjar lacken flyta på så kan inte flopp controll hålla aluminium pigmenten och pigmenten lägger sig ner, och det förstör hela effekten med metallic färg.

Och det just på grund av det här som man lägger kroppen plant när man lackar, för om den hänger så finns det en risk att de lägger sig ner och effekten förstörs, därför vill vi ha kroppen plant. Då kan dessa pigment bara lägga sig över kroppen lätt och står upp.

Några tips som jag kan dela med mig är att vilken trä material du än väljer, om det är ask eller al eller mahogany, se till att klarlacka innan du lägger på färgen.

Ask och Mahogany behöver porfyllas men inte Al då den har relativt täta porer kan man skippa denna steg.

Men, även Al har ändå porer, även om de är täta så kommer de att suga upp färgen som en svamp. Så lägg några lager klarlack innan du börjar lägga färgen, på så sätt så mättar du kroppen och du slipper slösa så mycket pengar på att köpa färg.

En annan grej är att, verkligen ta sin tid, var inte ivrig, det här gäller till och med extra mycket när det kommer till metallic färger.

För om du lägger på för många lager, eller om det blir ojämnt, så måste du börja om från början. Det går absolut inte att våtsanda bort misstagen eller ojämnheten.

För som jag sa tidigare, färgen har många komponenter, aluminium pigmenten och flopp controllen kommer att förstöras om du våtsandar. Så därför måste du vara extra försiktig när du lackar metallic färger.

När du uppnåt rätt nyans och färgen inte är genomskinlig så kan du gå över till att klarlacka. Här finns det en övergång som du absolut inte får glömma.

Först så måste du lägga på ett par tunna lätta mold av klarlack, för om du börjar lacka hårt så kommer färgen att lösas upp och börja flyta, vilket förstör effekten.

Först här kan du hänga upp kroppen när du lägger på klarlack.

Så lägg några tunna lager och vänta. När du har fått en "skyddande yta av klarlack över metallic färgen så kan du "våtlacka". Och det här är också en grej som du måste bara göra tillräckligt många gånger för att få rätt känsla och veta när du ska sluta.

Våtlacka innebär att du lägger på ett antal tunna lager av klarlack efter varandra, tills du börjar se att du får en glansig yta, precis innan lacken blir rinnigt så måste du sluta, för om du fortsätter så kommer du att få lacken att rinna och bli vågigt.

Om du gör det här bra, så kommer du knappast behöva våtsanda, precis när du märker att du fått en glansig yta så slutar du och låter lacken torka.

Kolla lacken i dagsljus och i olika vinklar för att se vart som behöver våtsandas.

Man lägger alltid på fler lager av klarlack än det som man kommer att sluta med, och det är för att när du polerar så kommer många lager att försvinna innan du fått en glansig och fin yta. Så var noga med att lägga några extra lager för det kommer att behövas när du polerar.

Polerar du för mycket så kommer du att gå igenom lacken och komma åt kroppen. Gissa vad? Då måste du börja om!!!

Se till att du har ett rent och ventilerat ställe som du kan lacka i, det är bäst om det är dammfritt.

Se till att köpa en mask, jag köpte min i nån hobbybyggar butik för en 500 lapp, men lätt värt det. Lacka aldrig utan mask, du skadar dig själv då!

Bli inte för ivrig, och låt lacken torka och få sin tid.

Det är mycket arbete, och mycket tidskrävande. Så det är lätt förståeligt varför det kostar som det gör att låta ett instrument att bli lackad.

Men det är otroligt kul och lärorikt att göra det själv, och har man tålamod och gör allting i ordning så får man ett bra resultat!

clapton71 wrote:
Väldigt snygg färg och ett väl utfört jobb av bilderna att döma!

Hur har du applicerat färgen? Sprutat direkt från flaskan eller? Har du byggt nåt lackbås? Slipning mellan varje lager? Vore kul och lärorikt med en liten steg-för-steg förklaring hur du gått tillväga för att få detta fina resultat.

Har det ökat din förståelse varför Novak/Guy m fl tar duktigt betalt för lackjobb?

Matte

_________________
Shine On You Crazy Diamond


Last edited by Crimson on 26 Apr 2012, 10:05, edited 1 time in total.



26 Apr 2012, 09:49
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Tack Kjelle, o ja det gjord det. Men jag gjorde så här att jag lackade alltid precis innan jag skulle gå till jobbet, på så sätt var jag tvungen och hålla mig borta från kroppen och kunde inte förstöra den genom att bli ivrig och lacka på.

Och efter 5-6 timmar så stelnar lacken, Gitarrdelars lack är verklige otroligt bra, den stelnar snabbt och ger bra resultat.

När det kommer till vart jag lackade, ja det var i källaren. Jag letade runt och hittade ett litet utrymme som var helt oanvänd, precis när ett stort ventilationssystem. Jag använde mig av tidningar som jag tejpade upp på väggarna och marken.

Dels för att hålla det snyggt och rent och för att hålla det dammfritt.

Det funkade otroligt bra och slapp störa någon, knappt någon som märkte att lackade där.

Men det är just det som är största problemet för någon som mig, om man bor i lägenhet och vill lacka något så kan man ju knappast gå ut i balkongen och göra det. Och att hitta ett litet utrymme som jag gjorde, då måsteman bara ha en massa tur.

Under sommaren så kommer jag befinna mig i Trosa stad, där jag lacka lite friare. Så jag håller på att spara lite pengar för att köpa en eller två kroppar för att lacka de under sommaren som kommer.

Vi får se hur det blir :) när man fått sig en blodig tand så... ;)

kjelle wrote:
Snyggt jobbat Crimson! Måste ha kostat rätt mycket tålamod, med väntan mellan lagren. Undrar som Clapton71 var du har hållit till, byggt någon form av lackbås?

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 09:57
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Mycket bra råd Crimson, märks att du har läst på ordentligt! Det är skönt att få veta att trärena gitarrkroppar beter sig som trärent i allmänhet, d.v.s. suger åt sig som en svamp om man inte grundar med någon vettig färg. Är det inte bättre att använda någon riktig grundfärg, som stoppar "färgsuget" mer effektivt än nitrolack, som ju ändå är rätt rikt på lösningsmedel (därav behovet av mask!)? Jag menar, målar man trärent på ett hur t.ex. använder man ju i regel någon sort "limfärg som första och enda grundskikt. En färg som effektivt tätar mot underlaget, vill säga. Använde inte Fender det även för nitrolacker?
Ingen kritik mot ditt arbete, det ser jättebra ut, utan mer egna funderingar som du kanske har stött på under dina förberedelser.

_________________
Image


26 Apr 2012, 11:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Absolut Kjelle, men när man inte har varit i den sitsen och aldrig lackat något så står man undrar och i vissa fall kritiserar tillverkare som använder poly som undercoat och nitro som topcoat.

Men när man faktis tar och gör det på egen hand så får man en viss förståelse för hur der funkar ofy varför det gör på ett vist sätt.

Det mest optimala som du påpekar är ju då poly som undercoat, då den stelnar snabbare och berörs inte av lösningsmedel som finns i topcoaten, nitro.

Det är snabbare, effektivare och kräver minst tis och arbete.

Jag kommer att prova det någon gång, men i det här fallet ville jag ha en all nitro kropp från top till tå.

Men efter att ha varit med detta så har jag fått em bättre förståelse och uppskattar andra gitarrer med. Min sunburst strata t.ex har väldigt tunn polyurethane lack som känns otroligt skönt.





kjelle wrote:
Mycket bra råd Crimson, märks att du har läst på ordentligt! Det är skönt att få veta att trärena gitarrkroppar beter sig som trärent i allmänhet, d.v.s. suger åt sig som en svamp om man inte grundar med någon vettig färg. Är det inte bättre att använda någon riktig grundfärg, som stoppar "färgsuget" mer effektivt än nitrolack, som ju ändå är rätt rikt på lösningsmedel (därav behovet av mask!)? Jag menar, målar man trärent på ett hur t.ex. använder man ju i regel någon sort "limfärg som första och enda grundskikt. En färg som effektivt tätar mot underlaget, vill säga. Använde inte Fender det även för nitrolacker?
Ingen kritik mot ditt arbete, det ser jättebra ut, utan mer egna funderingar som du kanske har stött på under dina förberedelser.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 13:52
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Nu har jag varit och klämt på denna kropp hemma hos Crimson, det är bara att konstatera att det ser perfekt ut. Och... Jag som är lite av ett "resonans-freak" blev väldigt imponerad av klangen i den när jag roade mig med att knacka på den, jag tror Crimson har en vinnare där..


26 Apr 2012, 14:31
Profile

Joined: 22 Oct 2004, 23:48
Posts: 1678
Location: Enköping
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Riktigt snyggt! Ska bli kul att se hur slutresultatet blir!

_________________
Mail: karl_rasmus[a]hotmail.com


26 Apr 2012, 14:35
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Crimson wrote:
Absolut Kjelle, men när man inte har varit i den sitsen och aldrig lackat något så står man undrar och i vissa fall kritiserar tillverkare som använder poly som undercoat och nitro som topcoat.

Men när man faktis tar och gör det på egen hand så får man en viss förståelse för hur der funkar ofy varför det gör på ett vist sätt.

Det mest optimala som du påpekar är ju då poly som undercoat, då den stelnar snabbare och berörs inte av lösningsmedel som finns i topcoaten, nitro.

Det är snabbare, effektivare och kräver minst tis och arbete.

Jag kommer att prova det någon gång, men i det här fallet ville jag ha en all nitro kropp från top till tå.

Men efter att ha varit med detta så har jag fått em bättre förståelse och uppskattar andra gitarrer med. Min sunburst strata t.ex har väldigt tunn polyurethane lack som känns otroligt skönt.





kjelle wrote:
Mycket bra råd Crimson, märks att du har läst på ordentligt! Det är skönt att få veta att trärena gitarrkroppar beter sig som trärent i allmänhet, d.v.s. suger åt sig som en svamp om man inte grundar med någon vettig färg. Är det inte bättre att använda någon riktig grundfärg, som stoppar "färgsuget" mer effektivt än nitrolack, som ju ändå är rätt rikt på lösningsmedel (därav behovet av mask!)? Jag menar, målar man trärent på ett hur t.ex. använder man ju i regel någon sort "limfärg som första och enda grundskikt. En färg som effektivt tätar mot underlaget, vill säga. Använde inte Fender det även för nitrolacker?
Ingen kritik mot ditt arbete, det ser jättebra ut, utan mer egna funderingar som du kanske har stött på under dina förberedelser.


OK, men det var naturligtvis inte poly jag menade som undercoat, det kan man ju inte besmutsa en gitarrkropp med... :wink:
Allvarligt talat tänkte jag mig någon traditionell färg som undercoat, inte en plasthärdande. Fender måste väl ha använt någon form av undercoat som inte var plastig i början?

_________________
Image


26 Apr 2012, 15:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
I allra första början så använde fender solida enkla färger som undercoat. Beroende på vad topcoaten skulle vara för färg så bestämde man vad man skulle ha under.

Ibland vanlig klarlack, ibland vitt och i CAR sammanhang så hade man ett tag guld som undercoat för en djupare nyans, men sedan ändrade till silver undercoat.

Det var all nitro hel vägen fram till 63 då man började använda fullerplast som liknar poly kan vi säga.

Nu var jag förresten inne hos gitarrdelar och köpte klarlack men inte fan kan man komma ur butiken utan att plocka annat också.

Det fick bli en super snygg plektrumskydd som ska på denna kropp.

;-) bilder kommer ikväll.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 16:22
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Fender CAR hade väl silver undercoat fram till c:a -65 innan man ändrade till guld?

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


26 Apr 2012, 17:07
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Var det så? Jag hade för mig att det var tvärtom, att de började med guld och sedan gick över till silver.

Men jag kan ha fel och mixat ihop det. :)

Marshall wrote:
Fender CAR hade väl silver undercoat fram till c:a -65 innan man ändrade till guld?

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 17:51
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Törs man fråga vad CAR står för? :oops:


26 Apr 2012, 17:59
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Candy Apple Red :P Som en äkta Fender nörd kan man sådan, lite tragiskt tycker flickvännen, men men hon kan ju inte inget om musik!

LPB = Lake Placid Blue

B-Mist = Burgundy Mist

SB = Sunburst osv :)

Svullo wrote:
Törs man fråga vad CAR står för? :oops:

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 18:01
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Eftersom jag har handlat lite så tycker jag att det är dags för en lite putteliten uppdatering. Och eftersom jag älskar och ta bilder så får bilderna tala för sig själva tycker jag.

Här kommer de, Enjoy!!

Image
Image
Image
Image

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 18:19
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Och för er som undrade varför jag hade lackat halsfickan så tog jag en bild för att försäkra er om att det inte finns en droppe av lack som skapar ojämnhet, det bara lite tunn skick av färg.

Image
Image
Image
Image
Image

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 18:21
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Jag finner inga ord.. Men om jag hade gjort det hade jag menat varenda ett av dom. :D


26 Apr 2012, 18:34
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Nej men sluta, nu blir jag är skitglad! Tack! :mrgreen:

Du tycker inte att halsen har för mörk nyans? Funderade ett tag på att ta bort lacken på halsen och lacka i vanlig klarlack utan amber. Men jag vet inte, är lite kluven där.

Svullo wrote:
Jag finner inga ord.. Men om jag hade gjort det hade jag menat varenda ett av dom. :D

_________________
Shine On You Crazy Diamond


26 Apr 2012, 18:40
Profile
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Re: The Green Side of Strat (Bilder)
Fy satiken, med guldplekan blir det grymt.... ser fram emot en bild när den är helt klar... skitsnyggt jobbat!

_________________
Si fractum non sit, noli id reficere


26 Apr 2012, 21:37
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 37 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: bummer and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.