| Author |
Message |
|
Burner
|
 Vad vet vi om dessa toppar?
Liite sugen på att ha nåt hemma, men som också funkar ute/repan.
Vad vet vi om dessa toppar? Egnater Rebel 30(Har jag ägt, låter skitbra kanske effektsvag med hårtslående trummis & högljud bassist). Mesa/Boogie Mini Rectifier Twenty Five Hughes&Kettner Tubemeister 36(Provspelat lite på fyllan men lät riktigt bra) Evh 5150 III 50
|
| 16 Apr 2013, 18:26 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Vad vet vi om dessa toppar?
Tjena Burner!
Har du kollat in JJ-Amps Folkessons Edition!
Svintight och tung tight bas! (och en jävla crunch)...
Ingen fladdrig eller fizzlig diskant heller.
Mini Rectifier kommer bara låta tunt och tråkigt.
|
| 16 Apr 2013, 19:30 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
Freppezon wrote: Tjena Burner!
Mini Rectifier kommer bara låta tunt och tråkigt. De flesta verkar vara av en annan åsikt. Att JJ-serien inte alls håller samma klass som Folkessons andra alster. Jag har inte provat någon själv, så jag kan inte uttala mig, men det här är första gången jag hör något positivt om dem.
|
| 16 Apr 2013, 19:36 |
|
 |
|
Burner
|
Ingen JJ för mig..
Formatet av mindre topp viktigt, därför har jag listat just dessa toppar.
|
| 16 Apr 2013, 19:43 |
|
 |
|
Freppezon
|
nilo wrote: Freppezon wrote: Tjena Burner!
Mini Rectifier kommer bara låta tunt och tråkigt. De flesta verkar vara av en annan åsikt. Att JJ-serien inte alls håller samma klass som Folkessons andra alster. Jag har inte provat någon själv, så jag kan inte uttala mig, men det här är första gången jag hör något positivt om dem. Dom duger emo bara att spela metal med...(inget annat)...=) Kul att det är första gången nilo...=)
|
| 16 Apr 2013, 20:05 |
|
 |
|
Freppezon
|
nilo wrote: Freppezon wrote: Tjena Burner!
Mini Rectifier kommer bara låta tunt och tråkigt. De flesta verkar vara av en annan åsikt. Att JJ-serien inte alls håller samma klass som Folkessons andra alster. Jag har inte provat någon själv, så jag kan inte uttala mig, men det här är första gången jag hör något positivt om dem. Ja menar spelar man på fyllan är man väl inte så noga med valet av trafo. så jag ska väl vara lite försiktig med att kasta pärlor för svin!... Dom kommer bara trampa på pärlorna... 
|
| 16 Apr 2013, 20:06 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
Freppezon wrote: nilo wrote: De flesta verkar vara av en annan åsikt. Att JJ-serien inte alls håller samma klass som Folkessons andra alster. Jag har inte provat någon själv, så jag kan inte uttala mig, men det här är första gången jag hör något positivt om dem. Ja menar spelar man på fyllan är man väl inte så noga med valet av trafo. så jag ska väl vara lite försiktig med att kasta pärlor för svin!... Dom kommer bara trampa på pärlorna...  Jag tror faktiskt inte det är någon höjdartrafo i de där, nej. Antagligen aningen underdimensionerad eller precis på gränsen, för det är väl en tämligen billig kina-stärkare det här om jag inte minns fel?
|
| 16 Apr 2013, 20:20 |
|
 |
|
Michael
|
Jag har inte riktigt koll på den här genre av stärkare men jag måste ju konstatera att Freppezon och Nilo är för gulliga 
|
| 16 Apr 2013, 20:32 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Vad med de mindre "Krank"? Om du nu ska ha ngt med dist från räven å ut?
I listan e väl annars det som känns MINST porrigt rectumfriern. Aldrig fattat storheten i dem. E som en Mr Hector från Laboga,mest en jävla massa väsen.
Ska du annars ha lätt å kraftigt blir det specialare. En design/konstruktion som iaf slagit mig med häpnad e den tyska Klemt B30 jag smidde te. 7,8kg,på storlek med en Tweaker/Rebel20 å strax under 50w ut. Portabelt å kraftigt nog sa Bill. Gammalt nog sa Bull..(ursprunget e från -65)
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 17 Apr 2013, 06:59 |
|
 |
|
Burner
|
Racing wrote: Vad med de mindre "Krank"? Om du nu ska ha ngt med dist från räven å ut?
Nja.. förvisso finns det dist från Röven & ut på dom.. men dist från nedre helvetet är inte adekvat. Det estetiska är dock nästan lika viktigt iom att jag skall ha den i vardagsrummet Slutar väl med att jag köper det där jävla Marshall kylskåpet istället, fyller det med öl & sätter på en vinylplatta istället 
|
| 17 Apr 2013, 07:43 |
|
 |
|
Toburn
|
Hallå! Har du kollat in Hayden Mofo? 30 w topp.
|
| 17 Apr 2013, 08:12 |
|
 |
|
Magic
Joined: 22 Sep 2004, 23:43 Posts: 1528 Location: Söder om landsvägen
|
Freppezon wrote: Mini Rectifier kommer bara låta tunt och tråkigt.
Så fel det kan bli! Jag har en kompis som har en sån i studion och den låter snortungt! + att den är mycket flexibel!
_________________http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreatersI´ve paid my dues I've got the right to play the blues.
|
| 17 Apr 2013, 08:14 |
|
|