| Author |
Message |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Kent 2012
Har precis fått biljett till Kent-konsert vid Uppsala slott 28 juli.  Någon som sett dem denna turné eller någon som ska se dem? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 28 Jul 2012, 17:39 |
|
 |
|
CarlM
|
 Re: Kent 2012
Jag såg dem i Varberg. Bra konsert, kass ljud. Tokstark bastrumma som dränker allt annat. Bumlig bas som göt det omöjligt att höra basgångarna. Gitarrer och syntar hörs knappt. Synd eftersom Sami är i toppform. Men trots sämsta mix sedan Deep Purple i Malmö Ishall -87, så är det riktigt, riktigt bra.
|
| 28 Jul 2012, 17:51 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
jag har sett dom 5 ggr innan men struntade i det nu fastän dom spelat 2 ggr i Gbg i sommar.
har också hört att det är kasst ljud med alldeles för mycket bas på deras spelningar.
jag köpte aldrig förra skivan "en plats i solen" och jag har inte gillat det jag hört från nya skivan jättemycket heller.
"jag ser dig" är ju bra dock.
|
| 28 Jul 2012, 18:03 |
|
 |
|
Tom-Andrew
|
Jag såg dem på Cirkus i Sthlm i maj. Det var hur jävla bra som helst! Ja, lite väl mullrig bas och mkt flås i baskaggen, Sami hördes lite dåligt första låtarna, sen var det helt okej. Kent är i sjukt bra form 2012!
_________________ /Tom-Andrew
Låter det bra så är det antagligen bra...
|
| 28 Jul 2012, 19:43 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10974 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Såg dem i Göteborg för någon vecka sen, det var grymt bra och inte bara helt självklara låtar. Ett av väldigt få band i landet som får ihop allt, låtar, framförande och hur det ser ut. massor av respekt för vad de gör även om det inte 100 är min musik.
Ljudet var väldigt bra, Gitarren stack iväg i mixen ibland men inga längre stunder (hög volym alltså).
Har sett dem tidigare och tyckte nog att de var ett snäpp bättre då, men det är nog mer jag än dem.
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 28 Jul 2012, 20:26 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
av dom gånger jag sett dom minns jag Lisebergshallen 1999 på HH-turnéen som bäst.
men dom håller ju helt klart väldigt bra klass som band och Joakim Berg är nog faktiskt Sveriges bästa idag aktiva låtskrivare.
vem är den här snubben Max som dom har med som extra-gitarrist? har han spelat med nåt hyfsat kändt band innan?
|
| 28 Jul 2012, 20:29 |
|
 |
|
Renegade
|
Mucho bra! Ljudet 'svajade' och basen tog överhand (då stod jag också 100 meter från scenen) men vilken utomhuskonstert lider inte av detta? Ni som inte sett dem ännu finns chansen i Sundsvall, Malmö och Stockholm (Sjöhistorika) om man inte vill se dem i Norge eller Danmark. http://kent.nu/turnedatum//R
Attachments:
Kent 2012.JPG [ 107.27 KiB | Viewed 740 times ]
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 28 Jul 2012, 23:47 |
|
 |
|
distorsionspojken
|
Kul, här loggar man in, hittar en tråd om kent och så är ni positiva! Skoj! we_made_wor_history wrote: vem är den här snubben Max som dom har med som extra-gitarrist? har han spelat med nåt hyfsat kändt band innan? Jag är den snubben, och jag har inte spelat med nåt band någon nånsin hört talas om, om man inte råkar vara insnöad på Django Reinhardt. Tror jag är som de allra flesta bojare. Började spela med eget band när jag var femton. Sen blev det Deep Purple covers, eget hårdrocksband osv. Åkte runt på klubbar, pubar, mc-fester och spelade o kånkade grejer,drack bira och slira, sköt släpvagn uppför isiga vinterbackar, lyfte hammond b3 as uppför omöjliga trappor och jävlades sådär mysigt som man bara får göra som gärdsgårdsmusiker. 1997 tröttnade jag på elgitarr och spelade bara akustisk gypsyjazz till 2007, då jag fick jobbet med Kent. Jag är priviligierad och har ett riktigt drömjobb med dem som i princip inneburit heltid sedan dess. Mellan turne´spelar jag med min Jazz kvartett och sitter i min hemstudio med småprojekt. Kul att ni faktiskt verkar uppskatta våra konserter, det ligger mycket jobb bakom! @ renegade, Uppsala var grymt kul att spela i, du stod längst bort i champagnetältet då? Det var snyggare personal där än på scenen! @magnus, jag mailade dig för några dagar sen, inte fått? Uppriktigt stort tack till er alla! det värmer! /Max
|
| 29 Jul 2012, 15:29 |
|
 |
|
Gibson55
Joined: 16 Jan 2008, 15:13 Posts: 744 Location: Norrtälje. SWISH
|
distorsionspojken wrote: Kul, här loggar man in, hittar en tråd om kent och så är ni positiva! Skoj! we_made_wor_history wrote: vem är den här snubben Max som dom har med som extra-gitarrist? har han spelat med nåt hyfsat kändt band innan? Jag är den snubben, och jag har inte spelat med nåt band någon nånsin hört talas om, om man inte råkar vara insnöad på Django Reinhardt. Tror jag är som de allra flesta bojare. Började spela med eget band när jag var femton. Sen blev det Deep Purple covers, eget hårdrocksband osv. Åkte runt på klubbar, pubar, mc-fester och spelade o kånkade grejer,drack bira och slira, sköt släpvagn uppför isiga vinterbackar, lyfte hammond b3 as uppför omöjliga trappor och jävlades sådär mysigt som man bara får göra som gärdsgårdsmusiker. 1997 tröttnade jag på elgitarr och spelade bara akustisk gypsyjazz till 2007, då jag fick jobbet med Kent. Jag är priviligierad och har ett riktigt drömjobb med dem som i princip inneburit heltid sedan dess. Mellan turne´spelar jag med min Jazz kvartett och sitter i min hemstudio med småprojekt. Kul att ni faktiskt verkar uppskatta våra konserter, det ligger mycket jobb bakom! @ renegade, Uppsala var grymt kul att spela i, du stod längst bort i champagnetältet då? Det var snyggare personal där än på scenen! @magnus, jag mailade dig för några dagar sen, inte fått? Uppriktigt stort tack till er alla! det värmer! /Max Har biljetter till den 19 , min fru tycker ni är jeevligt bra o cd´s spelas i bilen hela tiden , så då får du vinka till oss. 
_________________ Rookie på de mesta men glad ändå.
|
| 29 Jul 2012, 15:57 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
hmm det här känns lite suspekt. du låter alldeles för pratglad och positivt inställd till forum för att vara en person som faktiskt har en karriär som musiker. 
|
| 29 Jul 2012, 16:26 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
we_made_wor_history wrote: hmm det här känns lite suspekt. du låter alldeles för pratglad och positivt inställd till forum för att vara en person som faktiskt har en karriär som musiker.  Så vi får väll enas om att din bild av proffsmusiker inte stämmer. /Magnus
|
| 29 Jul 2012, 16:37 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Haha jo kanske.
men jag tyckte det kändes lite svårt att avgöra om jag tror på att det är personen ifråga som skrivit det där eller kanske bara nån forumare som ville skoja lite.
|
| 29 Jul 2012, 16:48 |
|
 |
|
kjelle
|
we_made_wor_history wrote: Haha jo kanske.
men jag tyckte det kändes lite svårt att avgöra om jag tror på att det är personen ifråga som skrivit det där eller kanske bara nån forumare som ville skoja lite. Varför misstro någon för att man är positiv och trevlig? 
| 29 Jul 2012, 16:51 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
kjelle wrote: we_made_wor_history wrote: Haha jo kanske.
men jag tyckte det kändes lite svårt att avgöra om jag tror på att det är personen ifråga som skrivit det där eller kanske bara nån forumare som ville skoja lite. Varför misstro någon för att man är positiv och trevlig?  Ja men om det var nån annan som bluffade så..
|
| 29 Jul 2012, 18:11 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
kjelle wrote: we_made_wor_history wrote: Haha jo kanske.
men jag tyckte det kändes lite svårt att avgöra om jag tror på att det är personen ifråga som skrivit det där eller kanske bara nån forumare som ville skoja lite. Varför misstro någon för att man är positiv och trevlig?  Jag känner Max lite och det är inte bluff eller nått. /Magnus
|
| 29 Jul 2012, 19:34 |
|
 |
|
helmik
|
Yngsta sonen är i o f s djupt troende Kent-taliban. Han har visst sett 13 konserter... Men just det borde väl gälla för något och hans bestämda åsikt är att de (ni) aldrig varit bättre.
|
| 29 Jul 2012, 20:06 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Jag gillar Kent, har sett dom live 5 ggr hittills och det har alltid varit bra till lysande. Dessutom gillar jag deras integritet, inget jävla media-gullande där inte
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 29 Jul 2012, 20:38 |
|
 |
|
Renegade
|
distorsionspojken wrote: Kul, här loggar man in, hittar en tråd om kent och så är ni positiva! Skoj! we_made_wor_history wrote: vem är den här snubben Max som dom har med som extra-gitarrist? har han spelat med nåt hyfsat kändt band innan? Jag är den snubben, och jag har inte spelat med nåt band någon nånsin hört talas om, om man inte råkar vara insnöad på Django Reinhardt. Tror jag är som de allra flesta bojare. Började spela med eget band när jag var femton. Sen blev det Deep Purple covers, eget hårdrocksband osv. Åkte runt på klubbar, pubar, mc-fester och spelade o kånkade grejer,drack bira och slira, sköt släpvagn uppför isiga vinterbackar, lyfte hammond b3 as uppför omöjliga trappor och jävlades sådär mysigt som man bara får göra som gärdsgårdsmusiker. 1997 tröttnade jag på elgitarr och spelade bara akustisk gypsyjazz till 2007, då jag fick jobbet med Kent. Jag är priviligierad och har ett riktigt drömjobb med dem som i princip inneburit heltid sedan dess. Mellan turne´spelar jag med min Jazz kvartett och sitter i min hemstudio med småprojekt. Kul att ni faktiskt verkar uppskatta våra konserter, det ligger mycket jobb bakom! @ renegade, Uppsala var grymt kul att spela i, du stod längst bort i champagnetältet då? Det var snyggare personal där än på scenen! @magnus, jag mailade dig för några dagar sen, inte fått? Uppriktigt stort tack till er alla! det värmer! /Max Stämmer bra - minglade med Uppsalas högdjur och gratisätare vid Gunillaklockan.  Innan jag fattat hur dåligt man såg därifrån var hela borggården packad med fans - hade hellre stått precis vid scen. Kul att ha sett en (till) Bojare på riktigt. En liten anekdot ang. Kent för deras historia kunde ha slutat på ett helt annat sätt. Vid tidigt 2000-tal jobbade jag i Eskilstuna och en kollega på kontoret berättade att en av medlemmarna i Kent tidigare varit tillsammans med hans dotter (vet inte med vem) och Kent repade i hans garage. Till slut fick han nog (av det han kallade oljud) och kastade ut dem från denna replokal.  Kanske var det den största musikaliska missen sedan Decca nobbade Beatles.  Eller också var det detta som gjorde att de blev så stora som de blev. /R
|
| 29 Jul 2012, 21:44 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Jag diggade den alkoholiserade finnen som hade Max plats i bandet innan. jag hamnade på en konsert med Adiam Dymott för 3 år sen och då spelade samma snubbe bas och såg ut som om han just hade vaknat. jättefint. 
|
| 21 Aug 2012, 05:47 |
|
|