Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Superswitch i en strata- varför och hur?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=82796
Page 1 of 1

Author:  clapton71 [ 16 Mar 2013, 20:58 ]
Post subject:  Superswitch i en strata- varför och hur?

Öppnade locket på min strata och hittade en s k Superswitch där jag inte fattar hur den är kopplad. Läge 4, normalt hals/mitt låter som hals/stall och jag skulle vilja löda om till det "normala"...kan nån hjälpa mig med ett schema för vanlig 5-läges stratakoppling med Superswitch?

Vad är vitsen med en sån switch egentligen?
Matte

Author:  danielj [ 20 Mar 2013, 12:43 ]
Post subject:  Re: Superswitch i en strata- varför och hur?

Kan användas till olika saker, om det är din Classic Player du menar så är det för att det är kopplat halsmick+ stallmick i läge fyra på switchen.
(istället för halsmick + mittmick)

Author:  Groth [ 20 Mar 2013, 13:46 ]
Post subject:  Re: Superswitch i en strata- varför och hur?

clapton71 wrote:
Vad är vitsen med en sån switch egentligen?
Matte


Syftet är att kunna ha helt valfri kombination av mickarna i alla lägen. Det är omöjligt med en vanlig switch.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/