View unanswered posts | View active topics It is currently 10 Oct 2026, 23:34

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Mickar i Fender Custom Shop Deluxe 2011 
Author Message

Post Mickar i Fender Custom Shop Deluxe 2011
Köpte en supergrym strata när jag skulle in och kolla axelband på 4sound i Göteborg förra året. Den bara hände där och skrek "spela mig" och jag var inte den enda som gick och tog i den mer än en gång. Lite åt CAR i färgen, flame maple top, AA Birds eye maple hald med en supersnygg RW greppa. Fat C-shape, HSSuppsättning, dvs allt jag kunde önska då jag letade efter en bra arbetshäst och allroundgura för gig och studiogrejor.! Alltså den här fast med RW-bräda: http://65.110.72.19/customshop/index.ph ... Maple_Top/ .
Spelade den lite i ngn fenderburk som stod i testrummet, vilket inte gav mig så mycket mer än att det lät helt ok! Som ni förstår åkte kortet fram och jag gick därifrån med en fantastisk gura. Nu när jag lirat med den i lite blandade stärkare, pedaler och jämfört den mot mina andra guror som jag tar med mig på gig så slås jag av hur low-output i mickarna det verkligen är. Jag har gillat det tidigare men nu när jag kör med lite starkare mickar i min tele samt även kör mycket med mitt senaste köp; Gibson Les Paul VOS -58 Plaintop med Classic -57´s (heter de så?) i så funkar det inte så bra. Märkbart låg output i jämförelse och det har gjort att den inte fått lika mycket speltid pga volymskillnader när jag byter gura mellan låtar och det grämer mig då jag älskar den så mycket. Ska jag byta mickar i den?
Har sett att Pete Thorn (som är en favorit i sound) kör Suhr-strator med V60 och någon splitbar Humbucker som verkar ge jämn volym/output över alla micklägen vilket är vad jag är intresserad av! Ska jag titta på en annan uppsättning medeloutput-mickar? Ska jag skaffa någon booster på bordet och slå på när jag byter till den, men är rädd för att pushar stärkaren och sabba grundsoundet i den/de jag kör på. Ska jag sluta gnälla och bara gilla läget? Vad tycker ni och vad skulle ni gjort?

30 Mar 2013, 13:24
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Mickar i Fender Custom Shop Deluxe 2011
Jag hade justerat volymen på förstärkaren, men prova att justera mickarna närmare strängarna, grövre strängar ökar också utsignalen från gitarren.

31 Mar 2013, 10:45
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]