|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
| Author |
Message |
|
Barry
|
 Edit: Problemet löst.
Jag har alltid spelat in musik på olika slags "portor". Först analoga, sedan Fostex R-8 (rullband) och nu Roland VS-1680. Men nu har jag upptäckt att det är oerhört mycket lättare att spela in och redigera musik på datorn.
Så jag har köpt Mixcraft 6, som jag nu använder vid inspelningar på min laptop. Min nuvarande laptop är dock belamrad med en massa andra program vilket gör att Mixcraft inte funkar så bra. Jag tänkte då skaffa en ny laptop, som jag enbart ska ha Mixcraft på. Eftersom jag i grunden är ointresserad av datorer, men tycker att dom är ett bra hjälpmedel vid musikinspelningar, ber jag nu Bojarna om råd!
Vilken laptop är lämplig som musikdator? Min budget är inte stor, jag har sett att det säljs nya laptopar för 4000:- med 6 gb internminne. Nu vet jag att det också är viktigt med ett bra ljudkort och en bra processor m.m. Men mina datorkunskaper är begränsade.
Finns det någon Bojare som har ett tips att komma med?
Tack på förhand!
|
| 03 Apr 2013, 14:39 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|