View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2026, 11:52

Reply to topic  [ 3 posts ] 
vad ska jag köpa i USA? 
Author Message

Post vad ska jag köpa i USA?
ska åka till ? i sommar och tänker att det skulle ju vara trevligt att köpa något som har med musik att göra. men eftersom jag inte har någon påtaglig gas efter något speciellt just nu undrar jag om det finns något som är extra billigt där jämfört med sverige?

dessutom undrar jag hur jag på smidigaste vis får hem grejerna om jag till exempel råkar köpa mig en two rockförstärkare?

29 Apr 2013, 22:04
Profile

Post Re: vad ska jag köpa i USA?
frans wrote:
ska åka till ? i sommar och tänker att det skulle ju vara trevligt att köpa något som har med musik att göra. men eftersom jag inte har någon påtaglig gas efter något speciellt just nu undrar jag om det finns något som är extra billigt där jämfört med sverige?

dessutom undrar jag hur jag på smidigaste vis får hem grejerna om jag till exempel råkar köpa mig en two rockförstärkare?

Du har inte berättat var i USA du ska åka men gå in i en musikaffär och känn efter vad du vill köpa. :) Det finns nästan alltid någon oupptäckt GAS. :wink: Jag har varit i USA flera gånger och tagit hem en gitarr, flera pedaler, Shure-mikrofoner, axelband samt 'förbrukningssaker'. Det mesta är billigare där än här pga större konkurrens, större marknad och framför allt lägre moms.

Mycket faller på det praktiska att släpa hem, antingen är det otympligt eller så drivs det med 110 V. :? De senaste gångerna har jag bara köpt strängar och plektrum. :roll:

/R

29 Apr 2013, 22:21
Profile

Just förstärkare skulle jag avråda från pga fler faktorer

* Moms åker Du på ändå vid införsel + tull, räkna med 33% påslag på priset , även frakten

* Dyr frakt pga tung

* Måste byggas om /konverteras till 230 v vilket dels kostar , dels kan innebära en del problem

* Garantin blir omöjlig att åberopa/nyttja

Räknar man ihop allt detta kan det nog bli minst lika dyrt som att köpa hemma eller inom EU

Pedaler och pickuper tillverkade i USA är lämpliga , går ju ned i bagaget också, kanske tom 'glömmer' att förtulla dom

30 Apr 2013, 10:04
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]