|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Tips på bra gitarrtidningar?
| Author |
Message |
|
Nofire
|
 Tips på bra gitarrtidningar?
Köpte mig nyligen en Ipad och insåg att det är ganska billigt att prenumerera på tidningar via itunes. Tänkte därför kolla om ni har tips på någon bra gitarr/musiktidning typ fuzz, sweden rock magazine etc. jag borde kolla in? Såg att guitar world fanns, är det något att ha?
_________________ Tearing down the walls of eternity
|
| 07 Aug 2013, 15:46 |
|
 |
|
Wåhlin
|
 Re: Tips på bra gitarrtidningar?
Nofire wrote: Köpte mig nyligen en Ipad och insåg att det är ganska billigt att prenumerera på tidningar via itunes. Tänkte därför kolla om ni har tips på någon bra gitarr/musiktidning typ fuzz, sweden rock magazine etc. jag borde kolla in? Såg att guitar world fanns, är det något att ha? Gillar själv brittiska Guitar&Bass Magazine - de finns som cyber.
|
| 07 Aug 2013, 15:52 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Guitarist, Guitar world, Total Guitar.. Läser samtliga då och då på ipaden..
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 07 Aug 2013, 19:44 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Wåhlin wrote: Nofire wrote: Köpte mig nyligen en Ipad och insåg att det är ganska billigt att prenumerera på tidningar via itunes. Tänkte därför kolla om ni har tips på någon bra gitarr/musiktidning typ fuzz, sweden rock magazine etc. jag borde kolla in? Såg att guitar world fanns, är det något att ha? Gillar själv brittiska Guitar&Bass Magazine - de finns som cyber. +1 Klart bäst om man letar gear-info och inte 14 intervjuer/år med Bonamassa och Vai.
|
| 07 Aug 2013, 23:10 |
|
 |
|
staffan
|
|
| 08 Aug 2013, 00:05 |
|
 |
|
26rednef
|
Hej.
Guitar Tecniques klart best.
Har alltid något för alla från rena nybörjare till advanced players, och inte bara en massa reklam. Vill du få mer grepp om musikens grunder, bli en bättre player är det en mycket bra utgångspunkt.
Mvh, 26rednef
|
| 08 Aug 2013, 08:12 |
|
 |
|
Alias123
|
Efter ngr år med Guitarist (som jag tycker håller hög kvalitet) är jag lite inne på att testa nåt annat: Reklamfria ToneQuest Report i PDF-form.
Tycker sample issuena ser intressanta ut - och så gillar jag idén om mer omberoende tidskrift, miljövinsterna med PDF + att jag HATAR reklam.
Nån som provat?
|
| 11 Aug 2013, 10:34 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Premier Guitar http://www.premierguitar.comGratis på nätet och pdf. Pappersutgåva finns men kostar pengar. Bra nyhetsbrev och digitala gratisprenumeranter får varje nummer innan papper kommer ut på gatan.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 11 Aug 2013, 11:24 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|