|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
PAF pro i en Les Paul custom?
| Author |
Message |
|
qtip
|
 PAF pro i en Les Paul custom?
Hej Bojen! Jag har kommit över en Di Marzio Paf pro och undrar om någon här har erfarenhet av hur den funkar, framför allt i en Les Paul Custom. Sen är den ju tyvärr skitful med insexskruvar och dessutom är den (burr) rosa, så jag undrar om någon vet om det finns kåpor utan hål men med skruvar så att den, i brist på en bättre beskrivning, ser "vanlig" ut.
Tack på förhand! /Micke
|
| 04 Aug 2013, 19:13 |
|
 |
|
Stelin_
|
 Re: PAF pro i en Les Paul custom?
Gitarrdelar.se har kåpor utan hål. http://gitarrdelar.se/product_info.php? ... ts_id=1927Jag tror spontant inte att det är någon rolig mick för en LP, men det beror ju på vad man vill ha för ljud såklart. Micken har en rätt tydlig puckel i midden som gör sig skitbra till strator som man ska spela gitarrhjälterock på. Det är dock ingenting jag riktigt kan förknippa med en Les Paul.
_________________Gitarrplanket på Facebook! Sveriges ledande gitarrforum. https://www.facebook.com/groups/2469874 ... 8/?fref=ts
|
| 05 Aug 2013, 19:20 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10971 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Jag tror att en PAF Pro skulle funka ganska bra som stallmick i en LP (nog som halsmick också). Det är en ganska transparent mick, låter gitarren bra blir det bra med den micken, låter gitarren inte bra får man veta det. Jag brukar beskriva den som mellanmjölk mick, inte som något negativt menat, mer som något "mitt i" mick. Den har inte mycket eller lite av något, rak och transparent.
Jag tycker nog inte att den har en speciellt framträdande puckel i mellanregistret.
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 05 Aug 2013, 19:43 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Det finns ju folk som faktiskt vill ha en rosa Pafpro, och kan tänka sig att byta mot något mindre iögonenfallande, så varför bråka med heltäckande kåpor.
|
| 05 Aug 2013, 19:44 |
|
 |
|
qtip
|
Tack för era svar! Och Danix, vet du någon som är intresserad är jag idel öra.
|
| 05 Aug 2013, 22:19 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|