View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 12:08

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Peerless, intryck? 
Author Message

Hur är Peerlessgitarrer? Bra material, bra byggen?

22 Mar 2014, 19:21
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Peerless, intryck?
Välbyggt, bra finish, bra material med bra set-up från fabrik. Lagom tunn lack dessutom. Mickarna bra på de modeller jag haft. Pottar och ton-konding är dock av det billigare slaget.

22 Mar 2014, 22:11
Profile

Har en Monarch. Mycket, mycket bra ljud och är lättspelad. Om man har round wounds låter den som en bra akustisk stålsträngad unplugged.
Fick emellertid slipa banden eftersom det fanns en liten puckel på greppbrädan där halsen går in i kroppen, tydligen typiskt för Koreabyggen. Det blev alltså bandrassel som inte kunde åtgärdas utan en bandslip. Efter bandslipen är den helt fantastisk.

24 Mar 2014, 01:34
Profile

Jag har ägt en Peerless Tonmaster å det var utan tvekan den snyggaste gitarr jag ägt.
Tänkte å köpa mig en Gretsch då jag var lite inne på Brian Setzer,men det var en Tonmaster till salu lokalt så jag åkte För att ta mig en titt då jag aldrig känt på en Peerless förut,men vilken gitarr var så lättspelad jämfört mot de
Gretsch gitarrer jag testat,så den köpte jag.
Det som kändes lite billigare var stämskruvar och elektroniken bytte mickar till Tv Jones men bytte snart tillbaka då original lät bättre i mina öron,
Peerless är mkt bra gitarrer du kan ju byta stämskruvar å elektroniken om du vill men det är inte nödvändigt då original Fungerar.
Sålde min då den aldrig blev använd hade den länge bara för att den var så jädrans snygg :)

24 Mar 2014, 08:13
Profile WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]