View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Sep 2026, 15:35

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ny Blade Ny Blade Ny Blade Ny Blade 
Author Message

Post Ny Blade Ny Blade Ny Blade Ny Blade
Ny Blade till samlingen.
Har justerat min nya Blade under dagen,och som vanligt är den extremt lättspelad och det går att ha super låg Stränghöjd utan skrammel.
Bra ton och sust finns inget att klaga på förutom mickarna.
Det satt i EMG mickar i den och vilket dist ljud de ger,har aldrig haft EMG pickuper förut och nu tycker jag de har Oförskämt dåligt rykte,men kommer ändå köpa andra mickar till den då gillar vintage soundet bättre..
Någon som kan EMG som kan hjälpa mig identifiera dem.
Roligt säljaren körde sitt säljsnack och förgående ägaren hade monterat EMG han hade också köpt gitarren ny..
Men i alla fall så hade mickarna kostat tiotusen,Ja den föregående ägaren hade nog betalat lite för mycket :D
Image
Image

:arrow: Forumbilder vänder mina bilder någon som vet varför :?:

Last edited by Bbenderman on 26 Mar 2014, 15:08, edited 1 time in total.

25 Mar 2014, 19:37
Profile WWW

Post Re: Ny Blade Ny Blade Ny Blade Ny Blade
Grymma gitarrer de där, grattis.

Ja, EMG finns det verkligen många "skumma" uppfattningar om.

/Magnus

25 Mar 2014, 20:35
Profile WWW

Är det guldfärgad logga på alla mickar bör de vara SA-SA-85. Silverfärgad logga och det bör vara EMG S-EMG S-81. Eller kombination av dessa, svårt att säga om guld eller silver på bilden. "A" i SA står för alnico, alltså typ av magnet. EMG S" utan "A" som i "SA" följaktligen keramisk magnet underförstått.

EMG är väldigt åttiotal som namnen på deras humbuckers antyder; 81, 85 och 89. Inte alls förknippat med mest hårdrock då: Gillmour, Knopfler, Lukather är kända tidiga användare. Tänk racksystem, den tidens trådlöst, ljusriggar på scenen och en brumfri lågimpedant single coil var rena revolutionen på åttiotalet. Lägg till en rak frekvenskurva perfekt för en hårt processad komprimerad ton mer strata än strata med reverbtort delayhäng. Nostalgi här, tidlöst sound i Italiensk modern populärmusik. Blade är också enormt mycket åttiotalskult, en Blade med EMG är åttiotal kvadrerat lika tidstypiskt som en Golf GTI med kjol och spoilerkit med extraljusgrill. Eller som permanent och hårgelé för män. Gör en kulturgärning och bevara din Blade med EMG som den är. Permanent, hårgelé för män och EMG har hårdrockarna tagit över senare men det är en annan historia.

28 Mar 2014, 22:36
Profile ICQ WWW

Ja det osar åttiotal om gitarren men jag vill kunna använda gitarren så nya pickuper är ett måste.
Ska sälja EMG pickuperna vad ska jag begära?vill i alla fall ha några hundra annars är det inte värt att skicka dem tycker jag.

29 Mar 2014, 12:26
Profile WWW

Bbenderman wrote:
Någon som kan EMG som kan hjälpa mig identifiera dem.

SC:na på din gura ser ut och ha EMG-loggan i guld. I så fall är dessa EMG SA-mickar.
Om HB'n även har guld logga; innebär detta att det är en EMG 85. Om HB loggan är i silver är det en EMG 81. Är den i koppar är det en EMG 89.

/ Jonken

29 Mar 2014, 15:13
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]