| Author |
Message |
|
southbeck
|
 På kommande från Fractal Audio
Har suttit och kollat på multieffekter att köra ihop med min mesa. Vill ha något som kan programmera effekter/kanalbyte/boost. Har kollat på Boss Gt-100 främst. Men så hittade jag den här av en slump. En multieffekt från fractal audio som gör axefx som gör precis det jag är ute efter. Inga stärkarsimuleringar alls. Lär ju bli ett riktigt monster. Och kosta därefter. : http://forum.fractalaudio.com/axe-fx-ii ... -soon.html
|
| 10 Jun 2014, 19:51 |
|
 |
|
spufuz
|
 Re: På kommande från Fractal Audio
Tror inte priset kommer bli så farligt. 10-12k kanske? Tänk på vad g-system kostat t.ex.
Själv kör jag Axe Fx 2. Har svårt att tro att jag går tillbaka till "riktiga" stärkare igen. Finns inte en enda anledning.
|
| 10 Jun 2014, 20:55 |
|
 |
|
southbeck
|
Har hängt med i lite vad som skrivts nu. Verkar som att mab ska kunna köra 4cm och samtidigt ha en distpedal i en av looparna. Dessutom ska den ha inte bara effekter utan även fractals olika od/distmodeller. Låter ju helt fantastiskt tycker jag.
|
| 14 Jun 2014, 17:07 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10962 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Om effekterna är axe-fx II nivå kommer den ju troligen att låta guld. Effekter i den är ju helt makalöst bra.
Skönt att slippa förstärkarsimuleringat också, möjligen undantaget metal så låter de ju som bäst okay.
Själv skulle nog hellre se den i rack och styra med ett midibord. Men man kan leva med det där.
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 14 Jun 2014, 18:04 |
|
 |
|
Freppezon
|
Det är ÄR effekterna från Axe-2! Fast i pedalbord-form. Bara den inte kostar typ 10 Lök och uppåt...mycket pengar för lite kinesiska algoritmer. Får väl vänta tills Digitech köper upp dom om...ett par år.... 
|
| 14 Jun 2014, 18:29 |
|
 |
|
southbeck
|
Magnus Olsson wrote: Själv skulle nog hellre se den i rack och styra med ett midibord.
/Magnus
Varför då? Är det inte bättre med en grej istället för två? Man har ju ett bord på golvet i vilket fall som helst.
|
| 14 Jun 2014, 18:35 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
southbeck wrote: Magnus Olsson wrote: Själv skulle nog hellre se den i rack och styra med ett midibord.
/Magnus
Varför då? Är det inte bättre med en grej istället för två? Man har ju ett bord på golvet i vilket fall som helst. Jo, på ett sätt, smidighet. Men pedaler vid fötterna går ofta sönder, avancerade digitalburkar ännu mer, därför är det (i mina ögon) bättre att ha det i ett rack. Ett bra midibord är lätt att laga o byta switchar på själv ganska snabbt, på en sån här rackare gör man det så lätt ( troligen inte alls). /Magnus
|
| 14 Jun 2014, 19:42 |
|
 |
|
Frisk
|
Magnus Olsson wrote: Jo, på ett sätt, smidighet. Men pedaler vid fötterna går ofta sönder, avancerade digitalburkar ännu mer, därför är det (i mina ögon) bättre att ha det i ett rack. Ett bra midibord är lätt att laga o byta switchar på själv ganska snabbt, på en sån här rackare gör man det så lätt ( troligen inte alls).
/Magnus http://www.youtube.com/watch?v=hKZLNKqvFAIhttp://www.youtube.com/watch?v=_ofyxRyxajs Med tanke på detta så får nog Fractal Audio se till att bygga en stabil makapär 
|
| 14 Jun 2014, 21:48 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Frisk wrote: Magnus Olsson wrote: Jo, på ett sätt, smidighet. Men pedaler vid fötterna går ofta sönder, avancerade digitalburkar ännu mer, därför är det (i mina ögon) bättre att ha det i ett rack. Ett bra midibord är lätt att laga o byta switchar på själv ganska snabbt, på en sån här rackare gör man det så lätt ( troligen inte alls).
/Magnus http://www.youtube.com/watch?v=hKZLNKqvFAIhttp://www.youtube.com/watch?v=_ofyxRyxajs Med tanke på detta så får nog Fractal Audio se till att bygga en stabil makapär  Ja jävlar! Den borde nog hålla för scen ett tag. /Magnus
|
| 15 Jun 2014, 00:04 |
|
 |
|
spufuz
|
Magnus Olsson wrote: Ja jävlar!
Den borde nog hålla för scen ett tag.
/Magnus Jepp, men det är snarare transporter och annat som levererar vibrationer och små stötar som tar livet av elektronik. En annan faktor är värme, men hela skiten är ju en enda stor kylfläns och inga större effekter heller så det lär nog inte vara problemet i så fall! 
|
| 15 Jun 2014, 09:10 |
|
|