View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 12:57

Reply to topic  [ 18 posts ] 
Idioter på blocket. 
Author Message

Post Idioter på blocket.
Är det bara jag som har problem med idioter på blocket?
Har mailat en massa på sista tiden, men bara enstaka bemödar sig svara.
Om man lägger ut en annons borde man ju rimligtvis svara alt. Om varan är såld, ta bort annonsen?!?
Man kan även svara "såld" så man kan gå vidare.

13 Nov 2014, 20:07
Profile WWW

Post Re: Idioter på blocket.
Jag håller med!

Fruktansvärt frustrerande när man inte får svar...

13 Nov 2014, 20:21
Profile

Jag har samma problem fast med musikaffärer. Om de lägger ut info om en begagnad gitarr så får man i stort sett aldrig svar när man mailar och frågar efter mer info eller bilder. Lite som att de föredrar att sälja produkten i sin butik och vägrar att skicka något med post. :(

13 Nov 2014, 20:46
Profile

Har samma erfarenhet, har haft mailkontakt med privatpersoner som bara upphör...
underligt beteende när det gäller 20k+

13 Nov 2014, 20:48
Profile

Jag har "motsatt problem". Idioter som mailar och frågar om grejorna är kvar, får svar och sen är det helt dött...
Det räcker ju för helvete med: "Nej jag fick inte för frugan" eller "fogden tog pengarna", ja eller vad som helst bara man vet. :evil:

15 Nov 2014, 14:48
Profile

toandfro wrote:
Jag har samma problem fast med musikaffärer. Om de lägger ut info om en begagnad gitarr så får man i stort sett aldrig svar när man mailar och frågar efter mer info eller bilder. Lite som att de föredrar att sälja produkten i sin butik och vägrar att skicka något med post. :(

Som intresserad köpare så ringer man upp och jobbar på en deal....

Om det inte spelar någon roll så gör det kanske inget att de inte svarar?

15 Nov 2014, 17:08
Profile ICQ WWW

Det enda jag stör mig på är folk som ringer och frågar saker under arbetstid. Jag sitter och koncenterar mig på att vända polariteten på neutronflödet, så ringer någon och frågar om det ingår kaber och el-stema.

15 Nov 2014, 18:16
Profile

Brutalisator wrote:
Det enda jag stör mig på är folk som ringer och frågar saker under arbetstid. Jag sitter och koncenterar mig på att vända polariteten på neutronflödet, så ringer någon och frågar om det ingår kaber och el-stema.

Lämna inte ut telefonnr i annonsen, skriv att spekulanter ska svara på mail och lämna telnr så ringer du upp.

15 Nov 2014, 18:51
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
toandfro wrote:

Som intresserad köpare så ringer man upp och jobbar på en deal....

Om det inte spelar någon roll så gör det kanske inget att de inte svarar?

Jag köper argumentet om det hade handlat om en privatperson som annonserar på Blocket, men nu handlar det om en seriös verksamhet vars enda syfte är att kränga musikinstrument. Det känns liksom inte helt okej att ignorera e-post från potentiella kunder som bara sitter redo att trycka på "köpknappen". Eller?

15 Nov 2014, 20:18
Profile

toandfro wrote:
Jag köper argumentet om det hade handlat om en privatperson som annonserar på Blocket, men nu handlar det om en seriös verksamhet vars enda syfte är att kränga musikinstrument. Det känns liksom inte helt okej att ignorera e-post från potentiella kunder som bara sitter redo att trycka på "köpknappen". Eller?

Visst , men jag ser liksom inte problemet för dig som köpare, blir i så fall ett problem för dom.
Kan hålla med om att det är oproffessionellt, dom kanske har den erfarenheten att sKicka mera bilder sällan leder till affär, eller är dom lite lata alt dåliga på IT.

När jag själv vill köpa något på Blocket ringer jag alltid upp om nummret finns tillgängligt, det är oslagbart i förhållande till epost.

16 Nov 2014, 09:20
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

Lämna inte ut telefonnr i annonsen, skriv att spekulanter ska svara på mail och lämna telnr så ringer du upp.

Mike Leaf wrote:

När jag själv vill köpa något på Blocket ringer jag alltid upp om nummret finns tillgängligt, det är oslagbart i förhållande till epost.

16 Nov 2014, 11:54
Profile

Britbender wrote:
Mike Leaf wrote:

Mike Leaf wrote:

“A clever person solves a problem. A wise person avoids it.” -Albert Einstein

16 Nov 2014, 12:14
Profile

Bongo Bob wrote:

“A clever person solves a problem. A wise person avoids it.” -Albert Einstein

Ja som du uppfattat så är det ju 2 helt olika roller , när man är säljare eller köpare.
Så det finns inget motsattsförhållande här.

När jag säljer vill jag också ringa upp ev spekulanter, efter en första kontakt har dom dlegett nån typ av info och jag blir störd av
att bli uppringd i situationer där jag inte har tid att prata.

16 Nov 2014, 13:32
Profile ICQ WWW

Britbender wrote:
Mike Leaf wrote:

Mike Leaf wrote:

Själv är jag mest imponerad av den kompetenta quotningen

16 Nov 2014, 13:46
Profile

Jag har gjort massor med affärer bara via mailen, har väldigt svårt för det där "seriösa ringer.." Man har ju sällan tid att sitta i tele, och så glömmer man en massa saker, lättare då att maila när man har tid.. Men alla är ju olika som sagt. Är det något lite dyrare så visst, då vill man nog både ringa och titta IRL.

16 Nov 2014, 14:57
Profile

Svullo wrote:
Jag har gjort massor med affärer bara via mailen, har väldigt svårt för det där "seriösa ringer.." Man har ju sällan tid att sitta i tele, och så glömmer man en massa saker, lättare då att maila när man har tid.. Men alla är ju olika som sagt. Är det något lite dyrare så visst, då vill man nog både ringa och titta IRL.

Har inte heller behov av att prata med nån som säljer en pedal för 500 eller köper ett stall etc.

jag tror att många som mailar om mer bilder och frågor ofta är rätt långt från en affär , och säljaren känner kanske på sig det.
Kanske väntar några dagar och ser om nån slår till eller andra ringer upp istället.

Ofta räcker det med ett mail med 'jag är intresserad , ring mig mvh xxxxx ' så blir det affär , bra pris, och alla ev frågor besvarade.

Tycker många nuförtiden verkar rädda för en personlig kontakt, och då går man miste om bra affärer åt båda hållen.

Saknar också att den som hör av sig som spekulant uttrycker intresse om det man säljer och vill diskutera dess egenskaper, på mail är det bara 'specar'
och pris som gäller verkar det som. Att jag själv vill ringa upp är för att jag är upptagen 18 timmar av dygnet, jaha tänker du och 9500 inlägg på Bojen?

Om någon kontaktar mig som spekulant på en dyrare gitarr och vi kommer bra överens så kan jag gladeligen gå ned i pris lite grann, men att bara få
'Har du specar och lägsta pris' från anonym det svarar jag inte ens på.

16 Nov 2014, 15:34
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
jag tror att många som mailar om mer bilder och frågor ofta är rätt långt från en affär , och säljaren känner kanske på sig det.

Vädigt sant förvisso..

16 Nov 2014, 22:22
Profile

Personligen tycker jag att det funkat bra...

Men iofs är jag rätt easy going och tar det som det kommer.

Försöker vara artig och säga till om jag inte vill ha pjäsen men hänger inte upp mig på om någon inte återkommer.

17 Nov 2014, 11:19
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 18 posts ]