View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 10:59



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Söndagsskål ! 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Söndagsskål !
Tung Bluesfeeling av bara tanken på att det snart är måndag och ett nytt stålbad i form av fem dryga arbetsdagar ligger framför.
Vad göra för att skingra tankarna? Jo jag korkar upp en flaska flygsprit i form av "Absolut Vodka"! Dricker normalt ej starksprit och det var mycket länge sedan jag smakade Absolut. Men ve å fy vad illa det smakade! Både smak och lukt påminde om polsk chaffis sprit från åttiotalet, "böj armen i vinkel, här vankas det Finkel!
Att Absolut är ett internationellt premiummärke finner jag obegripligt. Inte ens gamla hederliga "Explorer" smakar sämre!

_________________
pudas


11 Nov 2018, 15:30
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Söndagsskål !
Finns det någon sprit som smakar bra om man korkar upp den på en söndag för att stå ut med fem arbetsdagar?


11 Nov 2018, 20:35
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Söndagsskål !
Jag ser att jag lyckats få mitt eget inlägg att börja helt "off topic" och bli helt obegripligt!

Trådens mål och mening var att sprida min iakttagelse att Absolut faktiskt är en riktigt dålig dryck, långt ifrån det jag kallar "Premium kvallitet" Detta då helt utan upplevelser kopplingar till varför man dricker spriten.
Skulle vara kul om någon mer har gjort samma iakttagelse!

_________________
pudas


13 Nov 2018, 04:27
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Söndagsskål !
pudas wrote:
Jag ser att jag lyckats få mitt eget inlägg att börja helt "off topic" och bli helt obegripligt!

Trådens mål och mening var att sprida min iakttagelse att Absolut faktiskt är en riktigt dålig dryck, långt ifrån det jag kallar "Premium kvallitet" Detta då helt utan upplevelser kopplingar till varför man dricker spriten.
Skulle vara kul om någon mer har gjort samma iakttagelse!

Vodka och premium är nån slags hittepågrej från vissa företag som vill hypa sina produkter.. Det är min åsikt, finns så mycket annat som faktiskt smakar gott!


13 Nov 2018, 10:33
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Söndagsskål !
Jag tycker den smakar bra i rätt sällskap. T.ex med tillbehör av t.ex sill, potatis, midsommar och blå himmel och öl. Och trevligt folk runtomkring. Men det är ju inte någonting man häller i sig för att släcka törsten som vore det äppeljuice. Och så får man gärna bita av, den som har den dåliga smaken att säga annat, kan man bara le lite åt.


13 Nov 2018, 14:24
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.