View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2024, 12:49



Reply to topic  [ 21 posts ] 
påtvingad sport! 
Author Message

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post 
Börja satsa lite pengar på matcherna så ska du se att det blir intressant [:)]


31 Jul 2008, 16:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 16 Dec 2003, 17:11
Posts: 883
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Nu är det inte OS (ännu), inte fotbolls-VM eller-EM, inte ngn av alla miljoner sim-VM, inga skidVM, Worldcup i utförsåkning eller Wimbledon

Då tycker man ju att det borde vara rätt tyst med sport på radion

ICKE..

I alla radiokanaler, alla större TV-kanaler och i alla tidningar skrivs det om sport. VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ INTRESSANT MED ATT LÄSA OM ANDRA MÄNNISKORS FRAMGÅNGAR SOM MÅLSKYTTAR ELLER HÖJDHOPPARE?! JAg fattar nada. Att höra om nån Kanadensisk hockeymatch till morgonnyheterna i Sverige blir ju lätt patetiskt..

JAg har en VISS förståelse för att folk vill se på OS (även om det inte borde vara ngt OS i KIna) men då kan det väl visas i nån sportkanal istället för att ta utrymme för vanliga nyheter?

P4 ska ju vara sportkanalen. Bra, då vet man var man har dom, men det sportas ju i P3 och P1 också. Och i Aktuellt, TV4-nyheterna och RApport[xx(]

Missförstå mig inte, jag gillar också sport, fast kanske på en ngt mer hälsosam och vuxen nivå[;)] JAg har tävlat i utförsåkning och åker fortfarande ofta, har spelat tennis på hyfsat hög nivå som junior, har sprungit (nåja) NYC marathon och cyklat allehanda långlopp. JAg åker tom vattenskidor regelbundet (när jag är i varmna vatten)

Jag gillar att se en bra Wibledonmatch, eller en bra worlcup-storslalom (helst på plats). Jag kan till och med tänka mig att se en hockeymatch (men då ska det vara Sverige-Finland i VM-final i Globen typ. Allt detta borde ju tyda på att jag inte är fientligt inställd till sport i allmänhet.

Men allt detta matande. Hur det gick för Kalmar FF i mötet med Gyckelboda CK är ju för faan ingen rikshändelse. Den kan dom skriva om i BArometern! Eller vad Slatan bygger för djävla pojkdröm i Malmö. Who cares? Inte jag i alla fall, håll nyheten på lokalblaskenivå istället!

JAg vill ha sportfritt i SVT1, SVT2, TV4, P1, P2,P3 och P4. Starta nördkanaler i radio och TV som bara sänder sport, så kan sportfånarna hålla sig där. Reklamfinansierat av chips, jordnötter, Pizza Hut, TT och brynjefabriken!

Eller vad säger ni andra, visst har jag väl rätt?

[}:)][}:)][}:)]




EDIT: och nej, jag är inget troll![;)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong




Du har helt rätt!


31 Jul 2008, 18:47
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Mar 2006, 15:30
Posts: 1263
Location: Ekeby
Post 
+1 Josh![8D]
Kalle

http://www.buzzinblues.com
http://www.myspace.com/buzzinblues


31 Jul 2008, 18:56
Profile WWW

Joined: 19 May 2005, 22:28
Posts: 1206
Location:
Post 
Jag som, till skillnad från dig, tycker illa om sport i 99 fall av 100 undviker det genom att inte se på tv, inte lyssna på radio och inte läsa tidningar.

Jag kan tänka mig att det låter totalt vanvettigt för någon ur den äldre generationen men faktum är att det inte är helt ovanligt bland i min generation (80).

Folk tar den information de behöver (och skippar den de inte behöver) från nätet istället.


31 Jul 2008, 19:13
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Sport älskade sport!

gillar man det inte, så byt kanal, kanalerna sänder vad som efterfrågas...även public service...

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


31 Jul 2008, 22:06
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Nov 2004, 14:43
Posts: 1679
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

top5rec wrote:

Sport älskade sport!

gillar man det inte, så byt kanal, kanalerna sänder vad som efterfrågas...även public service...

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


haha knappast. TV sänder tex trav för att det kostar nada att sända, inte för att tittarna vill ha det.

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Även det spelet med mest omsättning har jag för mig...
Men blanda inte in trav i sporten!

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite


31 Jul 2008, 22:36
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Nej låt oss dra upp våra knutna nävar ur fickorna och tala med en mun när vi låter omvärlden veta att dopingen släppts fri för alla. När sedan ALLA atleter åkt dit i dopingkontroller blir det sportfritt i både TV och radio! [:D][:D][:D]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


31 Jul 2008, 22:57
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

Nu är det inte OS (ännu), inte fotbolls-VM eller-EM, inte ngn av alla miljoner sim-VM, inga skidVM, Worldcup i utförsåkning eller Wimbledon

Då tycker man ju att det borde vara rätt tyst med sport på radion

ICKE..

I alla radiokanaler, alla större TV-kanaler och i alla tidningar skrivs det om sport. VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ INTRESSANT MED ATT LÄSA OM ANDRA MÄNNISKORS FRAMGÅNGAR SOM MÅLSKYTTAR ELLER HÖJDHOPPARE?! JAg fattar nada. Att höra om nån Kanadensisk hockeymatch till morgonnyheterna i Sverige blir ju lätt patetiskt..

JAg har en VISS förståelse för att folk vill se på OS (även om det inte borde vara ngt OS i KIna) men då kan det väl visas i nån sportkanal istället för att ta utrymme för vanliga nyheter?

P4 ska ju vara sportkanalen. Bra, då vet man var man har dom, men det sportas ju i P3 och P1 också. Och i Aktuellt, TV4-nyheterna och RApport[xx(]

Missförstå mig inte, jag gillar också sport, fast kanske på en ngt mer hälsosam och vuxen nivå[;)] JAg har tävlat i utförsåkning och åker fortfarande ofta, har spelat tennis på hyfsat hög nivå som junior, har sprungit (nåja) NYC marathon och cyklat allehanda långlopp. JAg åker tom vattenskidor regelbundet (när jag är i varmna vatten)

Jag gillar att se en bra Wibledonmatch, eller en bra worlcup-storslalom (helst på plats). Jag kan till och med tänka mig att se en hockeymatch (men då ska det vara Sverige-Finland i VM-final i Globen typ. Allt detta borde ju tyda på att jag inte är fientligt inställd till sport i allmänhet.

Men allt detta matande. Hur det gick för Kalmar FF i mötet med Gyckelboda CK är ju för faan ingen rikshändelse. Den kan dom skriva om i BArometern! Eller vad Slatan bygger för djävla pojkdröm i Malmö. Who cares? Inte jag i alla fall, håll nyheten på lokalblaskenivå istället!

JAg vill ha sportfritt i SVT1, SVT2, TV4, P1, P2,P3 och P4. Starta nördkanaler i radio och TV som bara sänder sport, så kan sportfånarna hålla sig där. Reklamfinansierat av chips, jordnötter, Pizza Hut, TT och brynjefabriken!

Eller vad säger ni andra, visst har jag väl rätt?

[}:)][}:)][}:)]




EDIT: och nej, jag är inget troll![;)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



"JAg vill ha sportfritt i SVT1, SVT2, TV4, P1, P2,P3 och P4. Starta nördkanaler i radio och TV som bara sänder sport, så kan sportfånarna hålla sig där. Reklamfinansierat av chips, jordnötter, Pizza Hut, TT och brynjefabriken!"

Eftersom chips, jordnötter och Pizza Hut är så i linje med sport och kondition?[8D]


31 Jul 2008, 23:34
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
top5rec wrote:

Även det spelet med mest omsättning har jag för mig...
<font color="red">Men blanda inte in trav i sporten!</font id="red">

Inom travet är det väl hästarna som är atleter??? [;)]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


31 Jul 2008, 23:44
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2002, 01:55
Posts: 1448
Location: Lund
Post 
Jag e beredd att hålla med... speciellt alla totalt ointressanta sporter som friidrott, simning, handboll, pingis etc.

Folk som följer sporter som om deras liv hängde på det, måste ju leva tämligen trista och händelselösa liv i övrigt [8D]



"Den som har flest prylar när han dör vinner!" Image


01 Aug 2008, 00:16
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Oakman wrote:

Jag e beredd att hålla med... speciellt alla totalt ointressanta sporter som friidrott, simning, handboll, pingis etc.

Folk som följer sporter som om deras liv hängde på det, måste ju leva tämligen trista och händelselösa liv i övrigt [8D]



"Den som har flest prylar när han dör vinner!" Image


Fotboll = sport för människor utan självförtroende som behöver kollektivet för att känna sig "inne" samt för de som gillar att vara nära svettiga män på plan och i dusch.


01 Aug 2008, 00:18
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Oakman wrote:

Jag e beredd att hålla med... speciellt alla totalt ointressanta sporter som friidrott, simning, handboll, pingis etc.

Folk som följer sporter som om deras liv hängde på det, måste ju leva tämligen trista och händelselösa liv i övrigt [8D]



"Den som har flest prylar när han dör vinner!" Image

För att inte tala om rodel - som bara dyker upp i TV-rutan när det är OS... Fast å andra sidan är den sporten så udda att man får lust att titta på den i alla fall... Trots att man inte är sportnörd. [xx(]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


01 Aug 2008, 00:19
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
FenderBender wrote:

Oakman wrote:

Jag e beredd att hålla med... speciellt alla totalt ointressanta sporter som friidrott, simning, handboll, pingis etc.

Folk som följer sporter som om deras liv hängde på det, måste ju leva tämligen trista och händelselösa liv i övrigt [8D]



"Den som har flest prylar när han dör vinner!" Image

För att inte tala om rodel - som bara dyker upp i TV-rutan när det är OS... Fast å andra sidan är den sporten så udda att man får lust att titta på den i alla fall... Trots att man inte är sportnörd. [xx(]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


Personliga favoriter: Fäktning och lerduveskytte.


01 Aug 2008, 00:24
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 May 2005, 22:28
Posts: 1206
Location:
Post 
Haraldrig wrote:

FenderBender wrote:

Oakman wrote:

Jag e beredd att hålla med... speciellt alla totalt ointressanta sporter som friidrott, simning, handboll, pingis etc.

Folk som följer sporter som om deras liv hängde på det, måste ju leva tämligen trista och händelselösa liv i övrigt [8D]



"Den som har flest prylar när han dör vinner!" Image

För att inte tala om rodel - som bara dyker upp i TV-rutan när det är OS... Fast å andra sidan är den sporten så udda att man får lust att titta på den i alla fall... Trots att man inte är sportnörd. [xx(]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">


Personliga favoriter: Fäktning och lerduveskytte.




Detta borde man ju kunna göra en ganska intressant kombination av. Skjut lerduvorna rakt mot fäktaren och låt dem träffa om hen inte lyckas avleda/förstöra duvan med värjan ;)


14 Aug 2008, 17:45
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post 
hmm OS !!! Har inte sett något av det[^][:)]finns ju inga musikrelaterade grenar [:(][:)]

Image -----VIP-----


14 Aug 2008, 17:54
Profile

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Jag ser inget fel i att de som är intresserade av sport erbjuds den, men precis som du säger här Josh så är det otroligt jobbigt som ointresserad att konstant bli påtvingad skiten.

Jag kommer även ihåg vilket snack det blev när "vilkenkanaldetnuvar", flyttade på en fotbollsmatch från en kanal till en annan, pga. att den gick över tiden för mycket och sköt undan på alla andra program.
Sånt gör mig riktigt förbannad, för står det i programtablån att ett program ska sändas på en viss tid så ska det sändas då, och att de kunde flytta på fotbollen i det läget ser jag som något bra, men då är det tydligen också fel, för vi som inte är sportintresserade har ingen åsikt.

Sporten har alltid stört mig en aning, eftersom att den tar all marknadsplats i Sverige.
Sportföreningar har tillgång till större bidrag än alla andra föreningar, och 90% av alla evenemang riktade mot ungdomar är relaterade till just sport.

Hockey är en sport jag gillar av anledningen att den tar inte upp hela media, även om den också kan ta upp en hel del tid så drar de aldrig ut på det lika mycket som t.ex. fotboll.

Edit:
Oj!
Nu överdrev jag och skrev att jag gillar hockey, jag ber om ursäkt. [xx(]


14 Aug 2008, 18:44
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Haraldrig wrote:

"JAg vill ha sportfritt i SVT1, SVT2, TV4, P1, P2,P3 och P4. Starta nördkanaler i radio och TV som bara sänder sport, så kan sportfånarna hålla sig där. Reklamfinansierat av chips, jordnötter, Pizza Hut, TT och brynjefabriken!"

Eftersom chips, jordnötter och Pizza Hut är så i linje med sport och kondition?[8D]


Lite lustigt fenomen faktist!
Kolla på basebollmatcher i USA där hela publiken sitter och äter hamburgare, korv med bröd, nachos med smält ost, popcorn, jordnötter och dricker läsk/öl(Samma sak på fotbollsmatcher i Sverige.).


14 Aug 2008, 18:50
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 21 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.