View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:09



Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
HUNDTRÅDEN! 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Nov 2011, 15:54
Posts: 646
Location: Ibanez country
Post HUNDTRÅDEN!
Visa era hundar och skriv gärna något om vovven också.

Jag börjar med mina byrackor, ras: TJT- en hane och två tikar.

Image

Image

Image

_________________
Ibanez - New Ideas For Today's Musicians


11 Mar 2013, 14:10
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Här är min hund, en släthårig Foxterrier vid namn Bodils Tiga är Guld, men populärt kallad Allis. 9 år igår och ca 4år på bilden. En hund i toppform som springer lika fort och hoppar lika högt nu som då. Allis är på hunddagis på dagarna där hon får springa fritt med 40 andra glada hundar. På fritiden jagar hon bollar och spårar nyckelknippor som husse har slängt in i snårskogen

Hund är kul. Här just uppkommen efter ett svalkande bad i Kalmarsund

Image

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Last edited by Joshunznera on 11 Mar 2013, 14:36, edited 2 times in total.



11 Mar 2013, 14:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Här är mina bestar. Den röda (Toxx, 6 år) är Alaskan Husky/Pointer och den grå tiken (Freya, 9 år) en Alaskan Husky. Båda pensionerade draghundar. :)

Image

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


11 Mar 2013, 14:29
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Cairn terriern Tindra!
Den mest bortskämda och oupfostrade hund jag nånsin träffat, men väldigt trevlig och godmodig!
Det bästa med en hund tror jag är när man kommer hem efter jobbet och är tömd mentalt, då kommer Tindra och viftar på svansen så att hela kroppen rör sig i takt!
Så glad bara av att se husse, man riktigt känner hur de mentala krafterna återvänder :-)


Attachments:
IMG_0543 web.JPG
IMG_0543 web.JPG [ 156.76 KiB | Viewed 30647 times ]
11 Mar 2013, 14:41
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Här är våran voffsing ! Sheba en PON (Polsk lågllandsvallhund) påminner om Bearded collie fast är lite mindre samt har strävare päls
Fotat med en NIKON D3100 vid Kapellskär/Norrtälje

Image
Image
Image
Image
Image

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


11 Mar 2013, 16:18
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Mina 2 blandisar :

Image

Harley (schäfer) 6 år och Wilbur (Rottis) 2.5 år

_________________



11 Mar 2013, 16:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Olivia, Golden, 11 år.
En behaglig hund, trevlig och okomplicerad, funkar till allt.
Hundvärldens svar på Telecaster...

Image

_________________
/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com


11 Mar 2013, 17:33
Profile
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Då får jag väl presentera Pixie, en yorkshierterrier på 8 år som för visso inte är min men min särbos så hon bor väl hos mig mycket nog för att räknas en familjemedlem. Får be om ursäkt för instagrambilden, min dotter är skyldig :oops:

Attachment:
Pixie1.jpg
Pixie1.jpg [ 176.44 KiB | Viewed 30571 times ]


Attachments:
Pixie2.jpg
Pixie2.jpg [ 156.94 KiB | Viewed 30571 times ]
11 Mar 2013, 21:32
Profile

Joined: 05 Feb 2012, 20:22
Posts: 187
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Image

Han AVSKYR gitarrspel dessvärre :?

Image


12 Mar 2013, 13:05
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2012, 10:18
Posts: 210
Location: Helsingfors
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Här är en bild på vår mellanpudel Ruby med förra sommarens frisyr. Vinterfrisyren är mer eller mindre fårklippning.
Pudelklippning kommer inte på fråga. Det ser för fånigt ut. Tänk i stället en lagotto som krympt i tvätten.
Image


12 Mar 2013, 15:57
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Med risk för att kränka någon, men varför i hela friden låter man en del hundars hår växa så att de inte ser något? Är inte det djurplågeri? :evil: Jag fattar inte. Är utseendet viktigare än hundens välmående?


12 Mar 2013, 20:21
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
i mitt/vårat fall så ser rasen ut så! PON alltså hår överallt! inte konstigare än så

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


12 Mar 2013, 22:15
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Eftersom alla hundar härstammar från vargen handlar det väl om avel när en hund får för långt hår, för kort nos, för korta ben eller för stora öron etc etc? En del avel (tex trycka ihop nosen på en hund så att de varken kan andas eller tugga ordentligt) görs enbart för att behaga perversa domare på hundutställningar. Annan avel görs för att skapa nya funktioner hos hunden i brukssyfte. Att hundar med långt hår skulle plågas av det vet jag inte om det stämmer, däremot kan det ju inte vara så praktiskt med långt hår som skymmer sikten. Men rockigt är det ju :)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


12 Mar 2013, 23:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
VIP wrote:
i mitt/vårat fall så ser rasen ut så! PON alltså hår överallt! inte konstigare än så

Om man avlat sönder en ras så får man väl klippa den så att den ser ordentligt åtminstone? Jag fattar fortfarande inte. :shock: Har du själv två meter långt hår och skägg?


13 Mar 2013, 08:51
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Så var vi igång igen då, du kan inte låta bli att lägga dig i andras egentligheter va?
Det är väl upp till hundägaren och inte dig att avgöra när hunden ska klippas precis som du bestämmer när du ska klippa dig?!


13 Mar 2013, 08:59
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Så var vi igång igen då, du kan inte låta bli att lägga dig i andras egentligheter va?
Det är väl upp till hundägaren och inte dig att avgöra när hunden ska klippas precis som du bestämmer när du ska klippa dig?!


cool down, frågan är väl berättigad även om den var tillspetsad med risk för att trampa hundägaren på tårna (precis som TS skrev inledningsvis) ;)

Det är väl en berättigad fråga att ställa om man ska låta hunden se ordentligt trots sitt långa hår? Om man ser till hundens bästa ska den naturligtvis inte ha långt hår varken kring mun eller ögon (antar jag) Att hundägaren ska avgöra detta är ju rätt men kan man inte begära av alla hundägare att de ska se till att hunden har det så bra som möjligt, kan se ordentligt, andas ordentligt och äta ordentligt?

Mycket avl den avel som indirekt styrs av olika intresseorganisationer och utställningsdomare är klart skadlig för hunden (nu avser jag inte långt hår iofs) och borde rimligen klassas som djurplågeri. Tex att avla fram en hund som pga sitt utseende (ihoptryckt nos) inte kan andas ordentligt.. Eller att kupera öron och/eller svans så att hunden inte kan kommunicera ordentligt med andra hundar. Eller avla bort pälsen på hunden så att den inte kan hålla värmen. Etc etc

Näe en avel som sätter hundens väl i framsätet är helt ok i min bok, men inte en avel som skadar hunden eller begränsar dess dagliga liv

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Last edited by Joshunznera on 13 Mar 2013, 09:39, edited 2 times in total.



13 Mar 2013, 09:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Jag har inget emot att nån slår ihjäl en gris så jag får bacon, men om en hund inte har rätt frisyr, ja då jäklar! Och här kommer en saknad vän.
Image
Image

_________________
www.slackervillezoo.se


13 Mar 2013, 09:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Joshunznera wrote:
holmis63 wrote:
Så var vi igång igen då, du kan inte låta bli att lägga dig i andras egentligheter va?
Det är väl upp till hundägaren och inte dig att avgöra när hunden ska klippas precis som du bestämmer när du ska klippa dig?!


cool down, frågan är väl berättigad även om den var tillspetsad med risk för att trampa hundägaren på tårna (precis som TS skrev inledningsvis) ;)

Det är väl en berättigad fråga att ställa om man ska låta hunden se ordentligt trots sitt långa hår? Om man ser till hundens bästa ska den naturligtvis inte ha långt hår varken kring mun eller ögon (antar jag) Att hundägaren ska avgöra detta är ju rätt men kan man inte begära av alla hundägare att de ska se till att hunden har det så bra som möjligt, kan se ordentligt, andas ordentligt och äta ordentligt?

Mycket avl den avel som indirekt styrs av olika intresseorganisationer och utställningsdomare är klart skadlig för hunden (nu avser jag inte långt hår iofs) och borde rimligen klassas som djurplågeri. Tex att avla fram en hund som pga sitt utseende (ihoptryckt nos) inte kan andas ordentligt.. Eller att kupera öron och/eller svans så att hunden inte kan kommunicera ordentligt med andra hundar. Eller avla bort pälsen på hunden så att den inte kan hålla värmen. Etc etc

Näe en avel som sätter hundens väl i framsätet är helt ok i min bok, men inte en avel som skadar hunden eller begränsar dess dagliga liv


Jag är helt cool :mrgreen:
Men som sagt, att trampa folk på tårna är OK men att bestämma vilken frisyr ens egen hund ska ha skall ifrågasättas?
Jag reagerar ofta på folk som ska in och peta i andras angelägenheter, och det får man kanske vara beredd på om man nödvändigtvis ska in och peta, man utmanar ju.
Att kalla långt hår på en hund för djurplågeri när vi äter kyckling, gris och nöt var dag som vi i princip plågar livet ur tycker bara är löjligt.
Avel mot intryckt nos, speciell kroppsform som ger korsryggsproblem och liknande är djurplågeri men inte val av frisyr!
Många som har hund med långt hår löser det med en liten gummisnodd och gör en tofs, vips så är håret ur ögonen.
Så, nu har jag fått mitt sagt :roll:


13 Mar 2013, 11:24
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:

Jag är helt cool :mrgreen:
Men som sagt, att trampa folk på tårna är OK men att bestämma vilken frisyr ens egen hund ska ha skall ifrågasättas?
Jag reagerar ofta på folk som ska in och peta i andras angelägenheter, och det får man kanske vara beredd på om man nödvändigtvis ska in och peta, man utmanar ju.
Att kalla långt hår på en hund för djurplågeri när vi äter kyckling, gris och nöt var dag som vi i princip plågar livet ur tycker bara är löjligt.
Avel mot intryckt nos, speciell kroppsform som ger korsryggsproblem och liknande är djurplågeri men inte val av frisyr!
Många som har hund med långt hår löser det med en liten gummisnodd och gör en tofs, vips så är håret ur ögonen.
Så, nu har jag fått mitt sagt :roll:


näe att hunden har lugg framför ögonen är ju inte djurplågeri och det hr jag ju inte påstått heller. Däremot är det ju bättre för hunden om den ser ordentligt och då kan ju en gummisnodd vara ett alternativ till klippning såklart

Själv äter jag för övrigt varken massproducerade kycklingar eller grisar om jag kan undvika det :)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Mar 2013, 11:34
Profile WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3624
Location:
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Har vuxit upp med hund. Min sista dog 1993 och efter det så har det tagit emot att skaffa en annan- svår ersatt.

Jag har börjat kika på hund igen men allt som jag tycker verkar vara intressant är långt utanför min kunskapsnivå samtidigt som de raserna inte går att "lämna till grannen" när man "ska hitta på nått".

Här är en ras som jag skulle kunna tänka mej förutom sjukdomsbilden och matkostnaden.
En liten reklam film för en söt liten hundras- men vart e den ekonomiska kalkylen för käk???? Den största vägde 173 kg.......en bekants vap åt 11 kilo torrfoder och vägde 95.....
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=myLYiwVemQ8.

Som snorunge hade mina föräldrar en kromosomförstorad Strävhårig Vorster (73 i mank och 75 kg) till jakt och vakt De tog sej även hand om en nervig och psykiskt misshandla Dobermann tik med en påbörjad personskydds dressyr- hon var nästan farlig.
Har gått i genom Korthårig Vorster(korkad. klumpig men väldigt tillgiven och älskvärd), Karelsk Björnhund (stenhård och vägrade vika sej- ingen sällskapshund men accepterade efter ett tag sin plats i flocken)och min sista(senaste) var en vildhund från Sri Lanka som en flygvärdinna tog hem och till slut hamnade hos mej ( helt vovvens val)- blev nästan 18 år. Fantastiskt spciell hund
Alla egensinniga, skarpa, egentänkande men känns ändå som timida från de som väcker mitt intresse.

Favoriten är Tibetansk Mastiff eller möjligen en Ovlaka. Kanske en Kangal- men ingen av dessa är lämplig med mitt nuvarande boende och arbete. Har kikat på Vlcak- men de går bort på kraven på träning och att de absolut inte går att lämna själv.

Slutar väl med en liten råttlikande hund som de flesta andra i grannskapet.....


13 Mar 2013, 11:43
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Joshunznera wrote:
holmis63 wrote:

Jag är helt cool :mrgreen:
Men som sagt, att trampa folk på tårna är OK men att bestämma vilken frisyr ens egen hund ska ha skall ifrågasättas?
Jag reagerar ofta på folk som ska in och peta i andras angelägenheter, och det får man kanske vara beredd på om man nödvändigtvis ska in och peta, man utmanar ju.
Att kalla långt hår på en hund för djurplågeri när vi äter kyckling, gris och nöt var dag som vi i princip plågar livet ur tycker bara är löjligt.
Avel mot intryckt nos, speciell kroppsform som ger korsryggsproblem och liknande är djurplågeri men inte val av frisyr!
Många som har hund med långt hår löser det med en liten gummisnodd och gör en tofs, vips så är håret ur ögonen.
Så, nu har jag fått mitt sagt :roll:


näe att hunden har lugg framför ögonen är ju inte djurplågeri och det hr jag ju inte påstått heller. Däremot är det ju bättre för hunden om den ser ordentligt och då kan ju en gummisnodd vara ett alternativ till klippning såklart

Själv äter jag för övrigt varken massproducerade kycklingar eller grisar om jag kan undvika det :)


Nä, men Makten ville ju få päls hängande vid ögonen till djurplågeri, det tycker jag är taskigt att påstå eller ifrågasätta.
Jo då, jag köper kött och fågel på saluhallen där det t.o.m är deklarerat vad djuren ätit och var och under vilka förhållande de bott under sin livstid, så jag försöker jag med.
Men ibland så blir det ju MC-Donalds eller Burger King eller en lunch på stan och då kommer man nog inte undan Massproduktionen tyvärr!
Det är riktigt illa, och man borde verkligen hålla sig borta från det men ibland så har man bråttom osv, och det är ju ett bra argument :shock:


13 Mar 2013, 11:50
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Måste även dela med mig av ett par gamla (numera djupt saknade) trotjänare.

Först Knut. Siberian Husky/Grönländare/Varg. Han drog släde sista säsongen han fyllde 13, vilket är väldigt hög ålder. En stor och tung arbetare (vägde ca 60 kg i sina glansdagar). Knut uppnådde den aktningsvärda åldern 17,5 år och hade nog levt något eller några år till om vi inte hade sålt gården, vars tomtgräns han aldrig någonsin korsade när han gick lös, och gjort bedömningen att han inte gick att flytta på. Älskad och saknad. Bilden togs dagen innan han fick somna in.

Image

Sen Lady. Siberian Husky/Grönländare/Varg. En brorsdotter till Knut (ovan), som gjorde sig känd som äventyrlig och rymningsbenägen. Tyvärr fick hon cancer i juvret och vi tvingades låta henne somna in vid 13 års ålder. En av de finaste hundar jag haft.

Image

Sist, men inte minst, Bamse (till höger). Siberian Husky/Alaskan Malamut, med ett blått och ett brunt öga. Stor alfahane, men oerhört egensinnig. Roligaste minnet var nog när jag tog en stege med mig till hundgården och klättrade upp så högt jag kunde och pissade på uthusväggen för att markera vem som bestämde. Bamse fick tyvärr storhetsvansinne och blev tyrrannisk. Efter en omplacering där problemen fortsatte tvingades jag avliva honom vid 8 års ålder. Mycket fin och tillgiven hund med människor, men han funkade inte i flock, dessvärre.

Till vänster Freya. Hon presenterade jag i första inlägget ovan, men här som 1.5 åring.

Image

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


13 Mar 2013, 16:11
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Så var vi igång igen då, du kan inte låta bli att lägga dig i andras egentligheter va?

Det beror på vad det handlar om. För mig är detta en oegentlighet.

Quote:
Det är väl upp till hundägaren och inte dig att avgöra när hunden ska klippas precis som du bestämmer när du ska klippa dig?!

Javisst, men varför i hela friden vill man att ens kära (?) hund inte ska se ordentligt? Har du hunden som prydnad eller sällskap?


13 Mar 2013, 17:26
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
holmis63 wrote:
Så var vi igång igen då, du kan inte låta bli att lägga dig i andras egentligheter va?

Det beror på vad det handlar om. För mig är detta en oegentlighet.

Quote:
Det är väl upp till hundägaren och inte dig att avgöra när hunden ska klippas precis som du bestämmer när du ska klippa dig?!

Javisst, men varför i hela friden vill man att ens kära (?) hund inte ska se ordentligt? Har du hunden som prydnad eller sällskap?

Det här är ju egentligen en icke-diskussion... Vissa raser har hår i ögonen och andra inte. Vissa raser måste trimmas, andra inte. :?

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


13 Mar 2013, 17:52
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
holmis63 wrote:
Så var vi igång igen då, du kan inte låta bli att lägga dig i andras egentligheter va?

Det beror på vad det handlar om. För mig är detta en oegentlighet.

Quote:
Det är väl upp till hundägaren och inte dig att avgöra när hunden ska klippas precis som du bestämmer när du ska klippa dig?!

Javisst, men varför i hela friden vill man att ens kära (?) hund inte ska se ordentligt? Har du hunden som prydnad eller sällskap?


Ursäkta, jag menade angelägenhet.
Jag har min hund som sällskap, och vad får dig att tro att den inte ser ordentligt?
Jag har både hund och katter, jag behandlar och räknar djuren som familjemedlemmar, skulle jag se eller ana att någon av dem lider skulle jag genast ingripa. Inte för att du har med detta att göra överhuvudtaget, men för att jag ska slippa vara misstänkt djurplågare!
Jag fattar inte alls vad du får ut av att påstå att val av frisyr skulle vara djurplågeri, jag tar det som ett rent påhopp, oförskämt är vad det är!


13 Mar 2013, 18:04
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
VIP wrote:
i mitt/vårat fall så ser rasen ut så! PON alltså hår överallt! inte konstigare än så

Om man avlat sönder en ras så får man väl klippa den så att den ser ordentligt åtminstone? Jag fattar fortfarande inte. :shock: Har du själv två meter långt hår och skägg?




jösses har du mens??? :mrgreen: ett stycke vallhund som älskar snö skulle frysa om den inte hade päls! samt att det har ett riktigt bra luktsinne !!
lägg ut en bild på din hund ! eller lägg ner ! blir så trött på alla som gnäller över andras prylar/hundar /bilar/särskrivningar /huss mm m mmm skaffa ett liv :twisted:

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


13 Mar 2013, 19:18
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Ursäkta, jag menade angelägenhet.
Jag har min hund som sällskap, och vad får dig att tro att den inte ser ordentligt?
Jag har både hund och katter, jag behandlar och räknar djuren som familjemedlemmar, skulle jag se eller ana att någon av dem lider skulle jag genast ingripa. Inte för att du har med detta att göra överhuvudtaget, men för att jag ska slippa vara misstänkt djurplågare!
Jag fattar inte alls vad du får ut av att påstå att val av frisyr skulle vara djurplågeri, jag tar det som ett rent påhopp, oförskämt är vad det är!

Sen när har jag talat om dina eventuella hundar? :shock: Har hunden sådan päls att den inte ser ordentligt om man inte klipper den, så måste jag ju få tycka att det är ett jävla sätt av ägaren att låta bli. Tycker inte du det?

VIP wrote:
jösses har du mens??? :mrgreen: ett stycke vallhund som älskar snö skulle frysa om den inte hade päls! samt att det har ett riktigt bra luktsinne !!
lägg ut en bild på din hund ! eller lägg ner ! blir så trött på alla som gnäller över andras prylar/hundar /bilar/särskrivningar /huss mm m mmm skaffa ett liv :twisted:

Hur menar du att den skulle frysa om du klippte den i plytet så att det inte hänger hår ner i ögonen? Det tycks vara väldigt svårt att komma med en vettig förklaring.


13 Mar 2013, 19:25
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
holmis63 wrote:
Ursäkta, jag menade angelägenhet.
Jag har min hund som sällskap, och vad får dig att tro att den inte ser ordentligt?
Jag har både hund och katter, jag behandlar och räknar djuren som familjemedlemmar, skulle jag se eller ana att någon av dem lider skulle jag genast ingripa. Inte för att du har med detta att göra överhuvudtaget, men för att jag ska slippa vara misstänkt djurplågare!
Jag fattar inte alls vad du får ut av att påstå att val av frisyr skulle vara djurplågeri, jag tar det som ett rent påhopp, oförskämt är vad det är!

Sen när har jag talat om dina eventuella hundar? :shock: Har hunden sådan päls att den inte ser ordentligt om man inte klipper den, så måste jag ju få tycka att det är ett jävla sätt av ägaren att låta bli. Tycker inte du det?

VIP wrote:
jösses har du mens??? :mrgreen: ett stycke vallhund som älskar snö skulle frysa om den inte hade päls! samt att det har ett riktigt bra luktsinne !!
lägg ut en bild på din hund ! eller lägg ner ! blir så trött på alla som gnäller över andras prylar/hundar /bilar/särskrivningar /huss mm m mmm skaffa ett liv :twisted:

Hur menar du att den skulle frysa om du klippte den i plytet så att det inte hänger hår ner i ögonen? Det tycks vara väldigt svårt att komma med en vettig förklaring.



Hunden skulle se lika fånig samt dum! som om du rakade utav dig dina ögonbryn!!

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


13 Mar 2013, 19:31
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
du kan väl lägga upp en sådan bild eller en bild på din hund?? men du klarar väl inte utav att hantera en hund??? :mrgreen:

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


13 Mar 2013, 19:33
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
holmis63 wrote:
Ursäkta, jag menade angelägenhet.
Jag har min hund som sällskap, och vad får dig att tro att den inte ser ordentligt?
Jag har både hund och katter, jag behandlar och räknar djuren som familjemedlemmar, skulle jag se eller ana att någon av dem lider skulle jag genast ingripa. Inte för att du har med detta att göra överhuvudtaget, men för att jag ska slippa vara misstänkt djurplågare!
Jag fattar inte alls vad du får ut av att påstå att val av frisyr skulle vara djurplågeri, jag tar det som ett rent påhopp, oförskämt är vad det är!

Sen när har jag talat om dina eventuella hundar? :shock: Har hunden sådan päls att den inte ser ordentligt om man inte klipper den, så måste jag ju få tycka att det är ett jävla sätt av ägaren att låta bli. Tycker inte du det?

VIP wrote:
jösses har du mens??? :mrgreen: ett stycke vallhund som älskar snö skulle frysa om den inte hade päls! samt att det har ett riktigt bra luktsinne !!
lägg ut en bild på din hund ! eller lägg ner ! blir så trött på alla som gnäller över andras prylar/hundar /bilar/särskrivningar /huss mm m mmm skaffa ett liv :twisted:

Hur menar du att den skulle frysa om du klippte den i plytet så att det inte hänger hår ner i ögonen? Det tycks vara väldigt svårt att komma med en vettig förklaring.


Vafan, håller du inte reda på vem du anklagar ensengång, du frågade ju mig om jag har hunden som sällskap eller prydnad för ett par inlägg sedan, vad nu det är för en fråga!
Om du nu ska ifrågasätta andras förehavanden så håll för fan reda på vem du snackar med!
Och NÄÄÄ, jag tycker inte du har med att göra hur andra sköter sina djur så länge de inte begår nåt brott!


13 Mar 2013, 19:36
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 107 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.