View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 15:08



Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
HUNDTRÅDEN! 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
VIP wrote:

jösses har du mens??? :mrgreen: ett stycke vallhund som älskar snö skulle frysa om den inte hade päls! samt att det har ett riktigt bra luktsinne !!
lägg ut en bild på din hund ! eller lägg ner ! blir så trött på alla som gnäller över andras prylar/hundar /bilar/särskrivningar /huss mm m mmm skaffa ett liv :twisted:


haha, i brist på politiktjafsande kommer det alltid nya uppslag till alternativa trätoämnen. Jag tycker att detta ämne kräver en poll :D 8)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Mar 2013, 20:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Joshunznera wrote:
VIP wrote:

jösses har du mens??? :mrgreen: ett stycke vallhund som älskar snö skulle frysa om den inte hade päls! samt att det har ett riktigt bra luktsinne !!
lägg ut en bild på din hund ! eller lägg ner ! blir så trött på alla som gnäller över andras prylar/hundar /bilar/särskrivningar /huss mm m mmm skaffa ett liv :twisted:


haha, i brist på politiktjafsande kommer det alltid nya uppslag till alternativa trätoämnen. Jag tycker att detta ämne kräver en poll :D 8)



ha ha ja :)

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


13 Mar 2013, 20:20
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
VIP wrote:
i mitt/vårat fall så ser rasen ut så! PON alltså hår överallt! inte konstigare än så

Om man avlat sönder en ras så får man väl klippa den så att den ser ordentligt åtminstone? Jag fattar fortfarande inte. :shock: Har du själv två meter långt hår och skägg?

Image
Det är ju långt ifrån säkert att hunden ens störs nämnvärt av delvis störd sikt.


13 Mar 2013, 20:39
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
VIP wrote:
Hunden skulle se lika fånig samt dum! som om du rakade utav dig dina ögonbryn!!

Det var det jag misstänkte. Du sätter alltså hundens utseende inför människor högre än dess välmående. Det är det jag har sjukt svårt att förstå. Kan du förklara hur du tänker?

Quote:
du kan väl lägga upp en sådan bild eller en bild på din hund?? men du klarar väl inte utav att hantera en hund??? :mrgreen:

Jag har ingen hund eftersom jag inte vill ha ett djur som man måste uppfostra. Jag föredrar katter, även om jag inte har nån sån heller. 8) Du har nog helt rätt i att jag inte klarar av att hantera en hund. Men diskvalificerar det mig från att tycka saker om hundar och hundägare?

holmis63 wrote:
[Vafan, håller du inte reda på vem du anklagar ensengång, du frågade ju mig om jag har hunden som sällskap eller prydnad för ett par inlägg sedan, vad nu det är för en fråga!
Om du nu ska ifrågasätta andras förehavanden så håll för fan reda på vem du snackar med!
Och NÄÄÄ, jag tycker inte du har med att göra hur andra sköter sina djur så länge de inte begår nåt brott!

Jag har över huvud taget inte tilltalat dig innan du anklagade mig för det jag skrev till någon helt annat. Är detta ett diskussionforum eller ska du bestämma vad andra användare får tycka? :shock: Jag lägger mig i precis hur mycket jag vill så länge tråden intresserar mig och jag följer reglerna. Passar det inte så verkar det enklast att inte läsa vad jag skriver (men det verkar du i och för sig ha svårigheter med överlag).


13 Mar 2013, 21:51
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
danix wrote:
Det är ju långt ifrån säkert att hunden ens störs nämnvärt av delvis störd sikt.

Tack, äntligen en vettig åsikt! Nu tror jag ju ändå att hunden blir gladare av att se bra än att se halvdant. Vad tror du?


13 Mar 2013, 21:56
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Image

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Mar 2013, 22:02
Profile WWW

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
danix wrote:
Det är ju långt ifrån säkert att hunden ens störs nämnvärt av delvis störd sikt.

Tack, äntligen en vettig åsikt! Nu tror jag ju ändå att hunden blir gladare av att se bra än att se halvdant. Vad tror du?

Jag tror att hundar störs mer av rökare/parfymerare/etc. som sabbar luktsinnet, och höga ljud/musik som sabbar hörseln. Men framför allt luktsinnet. I övrigt tror jag att det finns tillräckligt med hindrande skit för hundsinnen i en normal människomiljö för att lite hår i ögonen skulle vara en issue.


13 Mar 2013, 22:11
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: HUNDTRÅDEN!
NEJ
nu orkar jag inte diskutera mera ! kan inte admin ta bort allt onödigt som förstör denna BILDTRÅD ! :twisted:

PS hittade att man kan ha en ignorlist under user control ! SKÖNT DET :mrgreen:

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


13 Mar 2013, 22:12
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: HUNDTRÅDEN!
danix wrote:
Jag tror att hundar störs mer av rökare/parfymerare/etc. som sabbar luktsinnet, och höga ljud/musik som sabbar hörseln. Men framför allt luktsinnet. I övrigt tror jag att det finns tillräckligt med hindrande skit för hundsinnen i en normal människomiljö för att lite hår i ögonen skulle vara en issue.


min hund gillar blues! gärna på hyfsat hög volym. Lite underligt men sant, men hon är väl tillvand, hon har lyssnat på blues sedan hon var 8 veckor gammal :)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Mar 2013, 22:18
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Fina hundar, främst gillar jag Maktens hund! Mycket söt och trevlig, måste vara fint för hans hund att ha en sådan allvetande husse. Lika skönt som för hans kollega som luktade svett. Istället för att försynt påtala, eller lite undanskymmt ge en hint om deo så ställde sig Makten upp på bordet vid lunch och skrek rakt ut:
"Fy fan vad du luktar svett, kolla allihopa, men lukta inte, för den fisen vet inte hur man duschar och kan inget om hygien!"
Ty i Makten svärld är det så att det man själv inte gillar ska basuneras ut så ingen missar det, att dessutom Makten vid incidenten vid lunchen bar mask så han fick vara anonym gjorde honom bara än mer högljud.
Men det finns en baksida på denna solskenshistoria. Maktens hund är blind, ty när håret skulle trimmas skakade Makten så av ilska att han körde saxen i båda hundens ögon, men det är förklarligt, vem blir inte arg ibland? Jag menar vem är inte arg ibland, där med laptoppen i knät och total avsaknad av vett och etikett på internet.

Makten, om du finner detta mer stötande än roligt tar jag gärna bort det. Jag menar jag skrev ju inte "Med risk att trampa ngn på tårna" först och har därmed inte friskrivit mig från något.

_________________
www.slackervillezoo.se


13 Mar 2013, 22:22
Profile WWW

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Joshunznera wrote:
danix wrote:
Jag tror att hundar störs mer av rökare/parfymerare/etc. som sabbar luktsinnet, och höga ljud/musik som sabbar hörseln. Men framför allt luktsinnet. I övrigt tror jag att det finns tillräckligt med hindrande skit för hundsinnen i en normal människomiljö för att lite hår i ögonen skulle vara en issue.


min hund gillar blues! gärna på hyfsat hög volym. Lite underligt men sant, men hon är väl tillvand, hon har lyssnat på blues sedan hon var 8 veckor gammal :)

Unghundar anpassar sig efter flockledaren, antar jag :D


13 Mar 2013, 22:24
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
danix wrote:
Jag tror att hundar störs mer av rökare/parfymerare/etc. som sabbar luktsinnet, och höga ljud/musik som sabbar hörseln. Men framför allt luktsinnet. I övrigt tror jag att det finns tillräckligt med hindrande skit för hundsinnen i en normal människomiljö för att lite hår i ögonen skulle vara en issue.

Du menar ungefär som att vi skulle kunna strunta i att folk dör i trafiken för att det ändå är sjukt många fler som dör av andra orsaker? Jag förutsätter att hundägare inte röker i närheten av sina hundar.
Varför inte bara ta ställning i frågan istället för att prata runt den? Finns det ett endaste argument FÖR att hunden ska ha hår i synen utom för att husse och matte tycker att det ser snyggare ut?

davidihse wrote:
Makten, om du finner detta mer stötande än roligt tar jag gärna bort det.

Haha! Varför skulle jag finna det stötande? :lol: Det är mest tragiskt att du inte rakt ut säger vad du tycker om hundägare som inte bryr sig om huruvida deras djur ser ordentligt, istället för din patetiska sarkasm som träffar hundra mil från målet.
Jag har ingen hund men om jag hade det, så skulle jag naturligtvis försöka få den att ha det så bra som möjligt. Det är för mig mycket främmande att det finns folk som skaffar husdjur men inte har den inställningen. Jag försöker förstå hur ni tänker.


13 Mar 2013, 22:32
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
VIP wrote:
Hunden skulle se lika fånig samt dum! som om du rakade utav dig dina ögonbryn!!

Det var det jag misstänkte. Du sätter alltså hundens utseende inför människor högre än dess välmående. Det är det jag har sjukt svårt att förstå. Kan du förklara hur du tänker?

Quote:
du kan väl lägga upp en sådan bild eller en bild på din hund?? men du klarar väl inte utav att hantera en hund??? :mrgreen:

Jag har ingen hund eftersom jag inte vill ha ett djur som man måste uppfostra. Jag föredrar katter, även om jag inte har nån sån heller. 8) Du har nog helt rätt i att jag inte klarar av att hantera en hund. Men diskvalificerar det mig från att tycka saker om hundar och hundägare?

holmis63 wrote:
[Vafan, håller du inte reda på vem du anklagar ensengång, du frågade ju mig om jag har hunden som sällskap eller prydnad för ett par inlägg sedan, vad nu det är för en fråga!
Om du nu ska ifrågasätta andras förehavanden så håll för fan reda på vem du snackar med!
Och NÄÄÄ, jag tycker inte du har med att göra hur andra sköter sina djur så länge de inte begår nåt brott!

Jag har över huvud taget inte tilltalat dig innan du anklagade mig för det jag skrev till någon helt annat. Är detta ett diskussionforum eller ska du bestämma vad andra användare får tycka? :shock: Jag lägger mig i precis hur mycket jag vill så länge tråden intresserar mig och jag följer reglerna. Passar det inte så verkar det enklast att inte läsa vad jag skriver (men det verkar du i och för sig ha svårigheter med överlag).


Om du då bemödade dig med att qouta rätt personer och kommentarer så kanske inte missförstånd uppstår.
Självklart läser jag i en tråd som jag själv lägger in bilder i oavsett vem som skriver.
Det som inte passar mig är att du anklagar folk, om man följer trådens inlägg, för att var djurplågare, tycker du verkligen att det är OK och på sin plats för att en hund har lång päls?
I mina ögon är det en helt grotesk anklagelse utan grund och den väntar du dig att ingen ska reagera på?


13 Mar 2013, 22:37
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
Du menar ungefär som att vi skulle kunna strunta i att folk dör i trafiken för att det ändå är sjukt många fler som dör av andra orsaker? Jag förutsätter att hundägare inte röker i närheten av sina hundar.

Det är ju sjukt många människor som skadar sig på grund av att solglasögonen och håret föranleder snubbling.
"Närheten av sina hundar" är ju väldig relativt med tanke på en hunds luktsinne.
Quote:
Varför inte bara ta ställning i frågan istället för att prata runt den? Finns det ett endaste argument FÖR att hunden ska ha hår i synen utom för att husse och matte tycker att det ser snyggare ut?

Varför inte bara posta fina hundbilder?
Och eftersom jag inte har några sådana, däremot kanin-dito, så slutar jag här. Ingen politik.


13 Mar 2013, 22:50
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Om du då bemödade dig med att qouta rätt personer och kommentarer så kanske inte missförstånd uppstår.
Självklart läser jag i en tråd som jag själv lägger in bilder i oavsett vem som skriver.
Det som inte passar mig är att du anklagar folk, om man följer trådens inlägg, för att var djurplågare, tycker du verkligen att det är OK och på sin plats för att en hund har lång päls?
I mina ögon är det en helt grotesk anklagelse utan grund och den väntar du dig att ingen ska reagera på?

Ska jag tolka detta som att du själv inser att din hund har hår i synen? Jag har inte pekat ut någon alls nämligen.
Angående djurplågeridelen så var det en fråga, inte ett påstående. Vad tycker du?

Jag är väldigt förvånad över hur arg man tydligen kan bli över att någon har åsikter om hur man sköter sin hunds frisyr.


13 Mar 2013, 22:52
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
danix wrote:
Jag tror att hundar störs mer av rökare/parfymerare/etc. som sabbar luktsinnet, och höga ljud/musik som sabbar hörseln. Men framför allt luktsinnet. I övrigt tror jag att det finns tillräckligt med hindrande skit för hundsinnen i en normal människomiljö för att lite hår i ögonen skulle vara en issue.

Du menar ungefär som att vi skulle kunna strunta i att folk dör i trafiken för att det ändå är sjukt många fler som dör av andra orsaker? Jag förutsätter att hundägare inte röker i närheten av sina hundar.
Varför inte bara ta ställning i frågan istället för att prata runt den? Finns det ett endaste argument FÖR att hunden ska ha hår i synen utom för att husse och matte tycker att det ser snyggare ut?

davidihse wrote:
Makten, om du finner detta mer stötande än roligt tar jag gärna bort det.

Haha! Varför skulle jag finna det stötande? :lol: Det är mest tragiskt att du inte rakt ut säger vad du tycker om hundägare som inte bryr sig om huruvida deras djur ser ordentligt, istället för din patetiska sarkasm som träffar hundra mil från målet.
Jag har ingen hund men om jag hade det, så skulle jag naturligtvis försöka få den att ha det så bra som möjligt. Det är för mig mycket främmande att det finns folk som skaffar husdjur men inte har den inställningen. Jag försöker förstå hur ni tänker.


Jag tänkte att eftersom jag målade upp en nidbild av dig att du kanske blev lite putt, och det blev du ju, så erbjudandet står kvar. Och min sarkasm är inte patetisk och den träffar inte mil från målet. Jag beskrev för dig hur du framstår. Inte dum som en särskrivare, inte som en djurplågare. Jag menar titta på den lidande hunden som leker så tragiskt i vattnet. Jag försöker bara få dig att förstå att du beter dig som en skitstövel. Om du har problem med folk och tycker att problemmet är viktigt att lösa så är det fel sätt att dra på sig en mask och skrika han stinker. Man framstår som ganske dum när man som du inte kan uttrycka sig ordentligt. Att försöka ge sken av sin förträfflighet vad gäller språkbruk eller hur man tar hand om hundar genom att skarpt och anonymt kritisera utan att alltid veta vad som ligger bakom är i min bok riktigt puckat. Hade du haft hyffs och fason hade kanske folk lyssnat, men jag tror att få människor gillar det sätt du för dig på internet. Men än finns bot och bättring, ta en öl kolla igenom dina senaste 50 inlägg och kolla hur många som handlat om något musikrelaterat...

_________________
www.slackervillezoo.se


13 Mar 2013, 22:53
Profile WWW
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
danix wrote:
Det är ju sjukt många människor som skadar sig på grund av att solglasögonen och håret föranleder snubbling.
"Närheten av sina hundar" är ju väldig relativt med tanke på en hunds luktsinne.

En mer sansad jämförelse skulle kunna vara att man ifrågasätter varför en del tvingar sina barn att ha kläder som hindrar dem att leka fritt. Det dör man ju inte av heller, men är det vettigt eller bra?

Quote:
Varför inte bara posta fina hundbilder? Och eftersom jag inte har några sådana, däremot kanin-dito, så slutar jag här. Ingen politik.

Jag har väl inte hindrat någon att posta fina hundbilder?
Är allt ifrågasättande = politik? :|

davidihse wrote:
Jag tänkte att eftersom jag målade upp en nidbild av dig att du kanske blev lite putt, och det blev du ju, så erbjudandet står kvar. Och min sarkasm är inte patetisk och den träffar inte mil från målet. Jag beskrev för dig hur du framstår. Inte dum som en särskrivare, inte som en djurplågare. Jag menar titta på den lidande hunden som leker så tragiskt i vattnet. Jag försöker bara få dig att förstå att du beter dig som en skitstövel. Om du har problem med folk och tycker att problemmet är viktigt att lösa så är det fel sätt att dra på sig en mask och skrika han stinker. Man framstår som ganske dum när man som du inte kan uttrycka sig ordentligt. Att försöka ge sken av sin förträfflighet vad gäller språkbruk eller hur man tar hand om hundar genom att skarpt och anonymt kritisera utan att alltid veta vad som ligger bakom är i min bok riktigt puckat. Hade du haft hyffs och fason hade kanske folk lyssnat, men jag tror att få människor gillar det sätt du för dig på internet. Men än finns bot och bättring, ta en öl kolla igenom dina senaste 50 inlägg och kolla hur många som handlat om något musikrelaterat...

Tack för omtanken, men jag blir verkligen inte sur av att någon ifrågasätter mig. Du tycks mig vara väldigt långsint, för vad har särskrivning med hundhår att göra?


13 Mar 2013, 22:59
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Tar du åt dig, eller kan man inte lära gamla hundar sitta?

_________________
www.slackervillezoo.se


13 Mar 2013, 23:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
holmis63 wrote:
Om du då bemödade dig med att qouta rätt personer och kommentarer så kanske inte missförstånd uppstår.
Självklart läser jag i en tråd som jag själv lägger in bilder i oavsett vem som skriver.
Det som inte passar mig är att du anklagar folk, om man följer trådens inlägg, för att var djurplågare, tycker du verkligen att det är OK och på sin plats för att en hund har lång päls?
I mina ögon är det en helt grotesk anklagelse utan grund och den väntar du dig att ingen ska reagera på?

Ska jag tolka detta som att du själv inser att din hund har hår i synen? Jag har inte pekat ut någon alls nämligen.
Angående djurplågeridelen så var det en fråga, inte ett påstående. Vad tycker du?

Jag är väldigt förvånad över hur arg man tydligen kan bli över att någon har åsikter om hur man sköter sin hunds frisyr.


Du får tolka det precis som du vill, du vill säkert få det att framstå som om jag har erkänt mig skyldig till djurplågeri.
Mina djur är mina bästa vänner och jag skulle aldrig göra dom nåt illa, det tror jag samtliga som har lagt in bilder här har gemensamt, det borde du tänka på när du kommer med dina anklagelser oavsett om du tycker att det är ställt som en (retorisk) fråga.

Och ja, jag blir förbannad, för att du inte tar hänsyn till nåt annat än din egna åsikt! Fantastiskt otrevligt!


13 Mar 2013, 23:10
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
davidihse wrote:
Tar du åt dig, eller kan man inte lära gamla hundar sitta?

Nä, varför skulle jag ta åt mig från en som kallar mig skitstövel utan att ens beröra ämnet jag tog upp?

holmis63 wrote:
Du får tolka det precis som du vill, du vill säkert få det att framstå som om jag har erkänt mig skyldig till djurplågeri.
Mina djur är mina bästa vänner och jag skulle aldrig göra dom nåt illa, det tror jag samtliga som har lagt in bilder här har gemensamt, det borde du tänka på när du kommer med dina anklagelser oavsett om du tycker att det är ställt som en (retorisk) fråga.

Och ja, jag blir förbannad, för att du inte tar hänsyn till nåt annat än din egna åsikt! Fantastiskt otrevligt!

Jag har inte anklagat dig för någonting. Att du blir förbannad är väl i och för sig ett tecken på att du själv tycker att ditt val av hundfrisyr stämmer med min beskrivning på det som jag inte gillar. Reaktionen är dock lite märklig kan jag tycka.
Klart jag tar hänsyn till andra åsikter, så det är bara att yppa din när du har lust.

Frågan är fortfarande varför man väljer att låta hunden se illa när den kan se bra. Varför bli arg över att jag vill att hundar ska ha det bra? :|


13 Mar 2013, 23:19
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Makten wrote:
davidihse wrote:
Tar du åt dig, eller kan man inte lära gamla hundar sitta?

Nä, varför skulle jag ta åt mig från en som kallar mig skitstövel utan att ens beröra ämnet jag tog upp?

holmis63 wrote:
Du får tolka det precis som du vill, du vill säkert få det att framstå som om jag har erkänt mig skyldig till djurplågeri.
Mina djur är mina bästa vänner och jag skulle aldrig göra dom nåt illa, det tror jag samtliga som har lagt in bilder här har gemensamt, det borde du tänka på när du kommer med dina anklagelser oavsett om du tycker att det är ställt som en (retorisk) fråga.

Och ja, jag blir förbannad, för att du inte tar hänsyn till nåt annat än din egna åsikt! Fantastiskt otrevligt!

Jag har inte anklagat dig för någonting. Att du blir förbannad är väl i och för sig ett tecken på att du själv tycker att ditt val av hundfrisyr stämmer med min beskrivning på det som jag inte gillar. Reaktionen är dock lite märklig kan jag tycka.
Klart jag tar hänsyn till andra åsikter, så det är bara att yppa din när du har lust.

Frågan är fortfarande varför man väljer att låta hunden se illa när den kan se bra. Varför bli arg över att jag vill att hundar ska ha det bra? :|


Fråga på du.
Jag antar att du tycker att du har rätt i nånting här men det ända du uppnår är undran över hur man kan vara så otrevlig.


13 Mar 2013, 23:26
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Fråga på du.

Jag får väl upprepa mig igen då eftersom du inte vill svara: "Frågan är fortfarande varför man väljer att låta hunden se illa när den kan se bra."


13 Mar 2013, 23:44
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Det är ingen som väljer att låta sin hund se dåligt, det är bara som du påstår!


13 Mar 2013, 23:48
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Det är ingen som väljer att låta sin hund se dåligt, det är bara som du påstår!

Det är klart som fan att man gör. Är hundrasen sådan att man måste klippa den om den ska se så är det ägaren som väljer hur det ska bli. Skojar du med mig eller?


14 Mar 2013, 00:11
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Nu får du fan ge dig, hur i helvete ska jag kunna svara på den frågan?
Du får väl köpa en annons i aftonbladet och fråga dem som väljer att inte klippa hundraser som kräver det varför dom inte gör det :evil:


14 Mar 2013, 00:23
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Nu får du fan ge dig, hur i helvete ska jag kunna svara på den frågan?
Du får väl köpa en annons i aftonbladet och fråga dem som väljer att inte klippa hundraser som kräver det varför dom inte gör det :evil:

Det är väl bara att svara precis vad du tycker? Tycker du att din hunds (eller andras hundars) utseende är viktigare än hundens syn så är det helt okej. Bara du står för det.


14 Mar 2013, 00:28
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Du är ju för fan störd, var har du fått ifrån att jag skulle tycka att hundars utseende är viktigare än synen, det är ditt hjärnspoke som talar, jag trimmar min hund när det behövs och jag bryr mig inte om varken hur min eller andras hundar ser ut!
Jag vädjar till moderator här, det känns som om jag är utsatt för trackaserier här!


14 Mar 2013, 00:37
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: HUNDTRÅDEN!
We shall overcom fixade jag inte, men Mishka kan lite annat:
http://www.youtube.com/watch?v=Mk4bmK-acEM
Piss on jo :)


14 Mar 2013, 00:43
Profile
User avatar

Joined: 05 Aug 2004, 13:51
Posts: 2114
Post Re: HUNDTRÅDEN!
holmis63 wrote:
Du är ju för fan störd...

/.../

Jag vädjar till moderator här, det känns som om jag är utsatt för trackaserier här!

Ridå.


14 Mar 2013, 02:20
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: HUNDTRÅDEN!
Hur fan kan en hund-tråd spåra ur så brutalt? Vi måste ju väl ändå kunna diskutera någonting tillsammans utan att bli sura och kalla varandra för namn. Förstår att många inte känner varandra eller träffat många av medlemmarna. Men vi gör ju och kommer att göra affärer i musilsyfte .ed varandra både nu och i framtiden.

Även om man inte träffat någon borde man kunna visa lite respekt och ibland svälja sin stolthet. Annars är det riktigt tragiskt för då kan vi inte diskutera någonting och kanske inte ens skulle kunna sälja till eller köpa något av någon för att man inte kommit överens med personen i någon annan diskussion.

Något så litet som diskussion och bilder av Hundar. Seriöst?

Ska det fortsätta så här så lär vi bli av med hela Off Topic avdelningen helt och hållet för vi kan inte diskutera någonting utan att brusa upp..

För "övrigt" så diskuteras det här hemma om att skaffa en hund. Vete fan om det ens finns tid att lägga ner på en men visst vore det kul. Har alltid velat ha en Jack Russell terrier. De bli ju lagom stora och kan vara riktigt roliga.

_________________
Shine On You Crazy Diamond


14 Mar 2013, 02:41
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 107 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.