View unanswered posts | View active topics It is currently 05 Sep 2026, 21:23

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Yamaha AS-2100 -86 [BORTBYTT] 
Author Message

Post Yamaha AS-2100 -86 [BORTBYTT]
<s>Säljer en Yamaha AS 2100 (ES-335) som enligt uppgift från tidigare ägare ska vara från 1986. Det här är ett bygge av oerhört bra kvalitet, och en av de absolut bästa 335:or som jag testat.
Gitarrens trädelar är tillverkade i Taiwan, men sedan är gitarren ihopsatt och kvalitetskontrollerad i Japan. Importerad från Japan av förre ägaren.
Gitarren har en vacker och sjungande akustisk ton som även kommer till uttryck elektriskt. Varm, träig ton som är klar och tydlig.
Det är lönn i kropp, mahogny i hals, greppbräda i ebenholtz samt mittstock i lönn. Inläggen i halsen är äkta pärlemor. Gitarren har en bra balans, har behaglig vikt och sitter bra på kroppen.
Mickarna som sitter i är av PAF typ och låter väldigt PAF, varmt, sjungande men ändå en tydlig och distinkt ton. Hårdvaran i guld börjar få en snygg patina. Det här är en gitarr för finsmakaren som uppskattar en bra gitarr och att det inte behöver stå Gibson på huvudet. Den här är helt i klass med sina amerikanska konkurrenter.
Kommer tyvärr inte överens med humbuckers och Gibsonmensur och är alldeles för mycket telekille för att den här beautyn ska få den speltid den är värd.

15.000 får man ge för en ny (AS-2200 heter den då) hos Tysken, här får du en som redan är inspelad och som är bättre.

<font color="red"><b>Pris: </b>8995:- med Bojenrabatten avdragen, och då kanske, bara kanske jag slänger med ett 4 bits barnpussel. </font id="red">kan ev tänka mig en snygg <font color="red">Fender eller Squier JV strata eller tele </font id="red">i byte eller delbyte. Ev. frakt tillkommer på priset. Hardcase ingår!
/Thomas

Image

Image

Image

Image

Image
</s>

11 Mar 2009, 19:52
Profile

14 Mar 2009, 11:03
Profile

BUMP som i snart är det löning och nu måste jag ha ny gitarr. Bytesförslag välkomna så länge det är en singlecoilbestyckad gitarr.
/Thomas

16 Mar 2009, 11:42
Profile

Kan ingen ta och köpa den har gitarren??!! Jag blir så nervös i magen när jag ser den...
Thomas Arnesen härifrån stan lirar på en likadan (fast sunburst)och den låter ju så fruktansvärt bra i hans händer. Skulle köpa den om jag kunde...sorry Thomas för kladdet! Hoppas nån rycker den snart!
Matte

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se

17 Mar 2009, 10:30
Profile

Ser inte dina kommentarer som kladd, det är bara att tacka och ta emot:-) Det är en fantastiskt bra gitarr och jag är inte helt 100% om jag vill släppa den. Men får jag ett erbjudande om byte med en schysst strata eller tele så kanske jag går att övertala.
/Thomas

17 Mar 2009, 17:52
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]