| Author |
Message |
|
Hejdlos
|
30 år senare så skall det startas ett proggband....lägg av !! Kom med något nytt istället , den tiden med budskap o allt är onekligen förbi....grymt läcker tid egentligen om man betänker det det rent musikaliska , en massa bra band som hastigt dök upp  Men det var då det....
|
| 20 May 2009, 21:41 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Bildtbyrån -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 May 2009, 21:56 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
d-drop wrote: Helt klart "Slumpens Skördar" De andra förslagen var mindre bra tycker jag, lite gymnasiala på nåt sätt... Har ni fixat sångare ochså? /Anders
Vi har fyra som kan sjunga. Tre halvmessyrer som kan rotera. Esset i ärmen är trummisen som även är dansbandssångare. Han har sjungit tio år i Mats Tommys!  <hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">
|
| 20 May 2009, 22:23 |
|
 |
|
d-drop
|
FenderBender wrote: d-drop wrote: Helt klart "Slumpens Skördar" De andra förslagen var mindre bra tycker jag, lite gymnasiala på nåt sätt... Har ni fixat sångare ochså? /Anders
Vi har fyra som kan sjunga. Tre halvmessyrer som kan rotera. Esset i ärmen är trummisen som även är dansbandssångare. Han har sjungit tio år i Mats Tommys!  <hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue"> Haha! Det blir nog bra, politisk dansbandsmusik kanske? Peter, är det peter som spelade med Limit, eller är det Tomas bror? /Anders
|
| 20 May 2009, 22:31 |
|
 |
|
FenderBender
|
Vi har ännu inte enats om ett namn, men den hetaste kandidaten just nu är: <font color="red"><font size="4">Huldra</font id="size4"></font id="red"> Huldra är ett fornnordiskt namn med rötterna i Norge och det namn som vikingarna hade på ett väsen som fanns i de djupa skogarna. Ingen hade nånsin sett "Huldra" men alla trodde att de visste var de fanns. Den övriga beskrivningen är att Huldra ansågs röva bort barn. Ett modernare namn på Huldra skulle kunna vara <b>Troll</b> (i södra Sverige) eller <b>Vittra</b> (i norra Sverige) eller <b>Di sma undar jordi</b> på Gotland. Vad tycks?  <hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">
|
| 31 May 2009, 02:25 |
|
 |
|
PGW
|
Huldra - ja, varför inte, fast det för mina tankar till vevlira & nyckelharpa iofs...
Saxat från susning.nu : "Huldran är skogsvarelse, ett naturväsen i folktron som är svår att skilja från en vanlig flicka. Rådjursögon, hårig rumpa och svans brukar hon ha. Vissa säger att hon liksom skogsrå har hål i ryggen. Huldran är väldigt vacker och går gärna till sängs med den man hon möter. När man en gång haft sex med en huldra så är man i hennes våld och måste lyda hennes kall. Det var förbjudet i början av 1700-talet att ha sex med huldror. Huldran rår över alla skogens djur och gör man som hon vill så får man god jaktlycka.
Om du stöter på en huldra i skogen bör du tacka nej till hennes inviter, om du inte vill ha god jaktlycka det vill säga (fast då är du i hennes makt och hon kan ropa på dig när hon vill och göra vad hon vill med dig)."
Det är m.a.o. bäst att era groupies ser upp!!![;)][:D][:D]
You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 31 May 2009, 12:50 |
|
 |
|
Sopwith Camel
|
Skulle kunna ta Ådalen '31 till mitt planerade militärmusikband.... dock med tillägget "we'd do it again" förstås[:o)]
Potrzebie!
|
| 31 May 2009, 13:20 |
|
 |
|
Igge
|
Maud-ern Walking Svångrem Pankbank Efterbörd Dekapiterad kapitalism Spankade spekulanter Lillstrumpa En rak vänster
I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.
Oscar Wilde
|
| 31 May 2009, 18:40 |
|
 |
|
FenderBender
|
<b>Gulagarkipelagen</b> var ett namn som dök upp igår! Ligger bra på läppen, men kanske en aning kontroversiellt. Vad tycker ni? [}:)] Personligen har jag börjat marknadsföra Josh's förslag <b>Bildtbyrån</b> allt hårdare internt. Jag tycker det namnet växer för varje dag! (Fredrik, vi kanske ska börja snacka royalties!?) [:)]  <hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">
|
| 17 Jun 2009, 09:03 |
|
 |
|
JoMa
|
Jag tyckte nog att <b>Svångrem</b> var ett av det bättre förslagen.
John
"Därute går Hemulerna med stora, tunga steg..."
|
| 17 Jun 2009, 11:50 |
|
 |
|
Rockley
|
Statskupp Tvärdöd Fogden Fogden Kommer Adel Vagel
|
| 17 Jun 2009, 13:23 |
|
 |
|
PGW
|
FenderBender wrote: <b>Gulagarkipelagen</b> var ett namn som dök upp igår! Ligger bra på läppen, men kanske en aning kontroversiellt. Vad tycker ni? [}:)]
Personligen har jag börjat marknadsföra Josh's förslag <b>Bildtbyrån</b> allt hårdare internt. Jag tycker det namnet växer för varje dag! (Fredrik, vi kanske ska börja snacka royalties!?) [:)]
Bra namn bägge delarna IMO, fast Bildtbyrån ligger bättre i munnen - Gulagarkipelagen kanske blir bättre om det kortas till Gulag. Rabota! (stavas det så?) You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 17 Jun 2009, 14:37 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
Sluta larva er nu FB & välj "Slumpens Skörd".
Alla andra förslag låter så där bajsnödigt pretto... [}:)]
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 18 Jun 2009, 08:33 |
|
 |
|
FenderBender
|
Rock_N_Ron wrote: Sluta larva er nu FB & välj "Slumpens Skörd".
Alla andra förslag låter så där bajsnödigt pretto... [}:)]
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
Jag gillar också Slumpens Skörd, men mina kamrater dissar det förslaget helt och hållet. Så det ligger rätt långt ner på listan i dagsläget, tyvärr. [:(]  <hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green"> <font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">
|
| 18 Jun 2009, 08:48 |
|
 |
|
oyan
Joined: 25 Sep 2007, 21:08 Posts: 580 Location: Skåne, Hörby
|
Men varför ett sånt där typiskt namn som man förväntar sig.... jag tycker ni ska heta " Nä, nu jävlar!"
[8D]
***************************************************************** "Notuern" citat: Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May
|
| 18 Jun 2009, 10:45 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
De e ju bara att spåna på allmänt eländiga företeelser:
Socialbyrån Världsbanken LVM Reinfeldts frisyr
Ådalen är ett bra tema men eftersom de borde skett en förändring av "proggrörelsen" så borde det finnas namn av samma dignitet men som är mer "up-to-date"
Bagdad Cafe Peshawar Al Qaida
Ebba Grön, som iofs inte va ett proggband men namnet är väldigt bra, tog väl namnet från en anropskod till en polisoperation.
|
| 18 Jun 2009, 10:45 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Hade det varit i Gbg så hade ju Änna rö-va? passat bra.
|
| 18 Jun 2009, 10:51 |
|
|