| Author |
Message |
|
broder loa
Joined: 03 Mar 2004, 15:55 Posts: 120
|
 Fender japan 70`s reissue...?
Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3
|
| 04 Apr 2010, 22:04 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
broder loa wrote: Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3
Vet inte ifall de har exporterats men i Japan finns det en Tele 72ri i alla fall. http://www.guitarshowsouth.se
|
| 04 Apr 2010, 23:11 |
|
 |
|
broder loa
Joined: 03 Mar 2004, 15:55 Posts: 120
|
känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå
|
| 05 Apr 2010, 12:21 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
broder loa wrote: känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå
De gjorde vad Fender skulle gjort från början. Lättåtkomlig halsjustering och intonerbart stall[:)] Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 05 Apr 2010, 13:20 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Haraldrig wrote: broder loa wrote: Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3
Vet inte ifall de har exporterats men i Japan finns det en Tele 72ri i alla fall. http://www.guitarshowsouth.sejapp, jag har just en sån där, från tidigt 80-tal -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Apr 2010, 13:23 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
broder loa wrote: känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå
min har dragstangsjusteringen nedtill som de ska va, kanske det finns olika varianter? Min har ett serienummer som borjar pa E7xxx -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Apr 2010, 13:27 |
|
 |
|
AndersS
Joined: 05 Apr 2010, 13:34 Posts: 27 Location: Stockholm
|
Jag tycker "dotsen" ser lite små ut(?), har personligen aldrig sett en japansk tele med så små dots. Har dock sett japanska 70's med bred dot spacing vid tolfte och vanligtvis två strängträd. Har själv en sådan här // Edit: CIJ och modellen heter "TL71-68" // (köpte den i Tokyo):  
|
| 05 Apr 2010, 13:42 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
ja, två strängträd borde det nog vara tog ett par bilder på min:   -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Apr 2010, 14:11 |
|
 |
|
AndersS
Joined: 05 Apr 2010, 13:34 Posts: 27 Location: Stockholm
|
Förresten, förutom de små "dotsen" är det iaf för mig, lite underligt att den har 22 band, men de kanske gjordes så också? Har inte sett någon liknade iaf.
|
| 05 Apr 2010, 19:15 |
|
 |
|
Bod
Joined: 03 Dec 2002, 23:12 Posts: 1777 Location:
|
AndersS wrote: Förresten, förutom de små "dotsen" är det iaf för mig, lite underligt att den har 22 band, men de kanske gjordes så också? Har inte sett någon liknade iaf.
Vad är det för träslag i kroppen? Ser nästan ut som lönn eller björk? Å så dotsen och 22 band, det <i>kan"] ju tyda på att det är ett hembygge eller kopia som försetts med Fender-logga, men jag vet inte. Är ingen expert på gubb-gitarrer.[;)]
|
| 05 Apr 2010, 19:42 |
|
|