En annan kompressor som fått bra kritik i diverse recensioner och som ska vara "transparent" är Rothwell's Love Squeeze:
http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/love_squeeze.htmlOch den är rimlig i pris, 129£ från deras onlinebutik.
Tycker också Keeleyn färgar ljudet lite för mycket. Dock så har den varit den som varit bäst av de olika Rosskloner jag testat.
När jag använder kompressor så vill jag att den ska funka så att man får stärkaren att låta bra på låg volym, dvs ge en "Sag-liknande" komprimering utan att döda dynamiken. Det tycker jag annars är vanligt hos kompressorer att den dödar dynamiken en smula, vill ha kvar det anslagskänsliga + att den ska vara helt ofärgad.
Spelar en del funk och då är ett visst mått av kompression att önska för att få en jämn attack. Men vill inte ha den där gummibandsaktiga kompressionen som tex Dyna Comp ger.
Så de jag är mest nyfiken på själv om jag skulle köpa en kompressor igen, så är det Diamond och Rothwell, men även kanske Barbero ch visst låter MP FGC intressant om än lite dyr.
Men just nu känner jag att jag klarar mig utan en kompressor:-)
/Thomas