View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Sep 2026, 03:30

Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Bra Fuzz...hjälp 
Author Message

Hahahaha! Det här börjar bli intressant! [:D]
Som det känns nu ska jag nog köpa någon av de fuzzar som ni rekomenderar..., måsta bara försöka bestämma mig för en...[:I]
Och sen blir det nog en Moody-byggsats + lite extra komponenter, bara för att det är kul att bygga själv.. Problemet där är bara tiden...

Jag är glad och tacksam för alla bra förslag och ideér! Fortsätt gärna att komma med fler, ännu har jag inte bestämt mig!

http://www.pigsinspace.se

09 Oct 2010, 00:41
Profile WWW

emlon wrote:

om man vill ha två bra matchade germaniums..
vart köper man dem då? visst banzai har ju massor , men om man vill ha riktigt bra nos. finns det nån affär som testar och kan "garantera" det?

Det är svårt.. man får lägga ner en hel del tid på att försöka hitta vettiga transistorer

Det säljs massvis med fake'ade transistorer som NOS NKT275 eller OC44 på ebay, och av de som är riktiga så är det ofta företag som säljer ut de transistorer som mäter för dåligt för att användas

Tillochmed stora tillverkare har blivit lurade med fake'ade NOS transistorer

Det man däremot kan hitta är substitut-transistorer som är mindre kända men låter väldigt bra i fuzzface-kretsar. Som ex. TI/UK transistorerna analogman använder

Minns inte vem det var som skrev det, men det stämmer det han säger om att tillverkare testar germaniumtransistorer efter lågt läckage och inte efter "inget läckage" som jag felaktigt skrev

09 Oct 2010, 12:43
Profile ICQ YIM WWW

snutstrut wrote:

Vet någon om det är nån skillnad på de nyare modellerna som är mindre i utformingen och de här som ser ut o vara de äldre?

11 Oct 2010, 11:39
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2