View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 15:58

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Äntligen min nya 57 Twin 
Author Message

Äntligen har min nya 57 Twin Amp kommit som jag beställde i början av februari!

Plockade ut den ur boxen och pluggade in den för lite testspelning nu ikväll. Jag måste säga att förstärkaren låter makalöst bra och då är inte ens högtalarna inspelade och biasen är väl iskall från fabrik kan jag tänka mig. Originalrören verkar kunna leverera det jag vill ha ljudmässigt, vanlig hederlig rock n roll. Pluggade gitarren rakt in och det var inte svårt att hitta ett Stones/Black Crowes sound vilket är i princip det enda jag spelar.
Fantastisk sträng separation, touch sensitive, fin balans mellan bas och diskant och en karakteristisk tweed ton med värme och krämighet, allt vad jag önskade mig och lite till.
Hantverket är dessutom klanderfritt från custom shoppen. Säga vad man vill om Fender, billigare/bättre kloner, priset etc, men här tycker jag att Fender levererar det dom utlovar och lite till. Utan tvekan den bästa förstärkare jag någonsin spelat på.

Jag beställde denna från Ordermusik och det funkade bra, inte deras fel att det dröjde lite tid. Fick ett bra pris samt 4 paket strängar för sveda och värk under väntetiden. [:)]

Image

<hr noshade size="1">
<center><font size="1">If music got to free your mind
Just let it go cause you never know, you never know</font id="size1"></center>

31 Mar 2011, 21:24
Profile ICQ YIM WWW

Gratulerar! Jag vet hur det känns! Fast det där med bästa förstärkare du spelat på förstår jag inte. Du provade ju min häromveckan... [:)]

31 Mar 2011, 21:51
Profile ICQ YIM WWW

Quote:
Gratulerar! Jag vet hur det känns! Fast det där med bästa förstärkare du spelat på förstår jag inte. Du provade ju min häromveckan...

...den bästa förstärkaren jag ägt menade jag [;)]

Din Princeton Reverb lät också fantastiskt, hoppas du trivs med den! Jag såg ditt mail i veckan men har inte hunnit svara pga av jobb

<hr noshade size="1">

31 Mar 2011, 21:57
Profile ICQ YIM WWW

Jag menar väl det...

Jodå, jag trivs. Men den där på bilden ser vansinnigt frän ut. Jag skulle kunna tänka mig en sån där också! Dina pedaler och gitarren också förresten...

31 Mar 2011, 21:59
Profile ICQ YIM WWW

Quote:
Jag menar väl det...

Jodå, jag trivs. Men den där på bilden ser vansinnigt frän ut. Jag skulle kunna tänka mig en sån där också! Dina pedaler och gitarren också förresten..

Mitt stora pedalbord[8D] Ett Jam Delay LLama och en gammal CS Fulltone Fulldrive, men det räcker ganska långt faktiskt. Gitarren är en vanlig Gibson LP Standard från 2002 som jag trivs förträffligt med.

<hr noshade size="1">

31 Mar 2011, 22:08
Profile ICQ YIM WWW

Nice! Grattis. Ser väldigt fin ut och skulle gäran äga en sån själv [:)] Har just kommit över en ac15 för en billig penning som jag är mycket nöjd med !

Mail: kbringeland[a]hotmail.com

31 Mar 2011, 22:11
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]