| Author |
Message |
|
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
|
 Eventide timefactor bäst ?
Blev mycket imponerad av eventide timefactor som jag testade slår min T-rex replica alla dagar men den kostar en del. G-lab deley ska vara samma pedal men bättre pris?   Prylgalen
|
| 05 Apr 2011, 16:23 |
|
 |
|
svanangen
Joined: 12 Aug 2002, 23:00 Posts: 880 Location:
|
Hur då samma pedal? Den har ju helt en annan uppsättning knappar/rattar, kan väl inte lagra presets, har inte midi m.m. musik: http://www.myspace.com/peppermintville
|
| 05 Apr 2011, 19:16 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Jag har samma undring hur kan det vara samma pedal?
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 05 Apr 2011, 20:42 |
|
 |
|
frans
Joined: 29 Sep 2007, 11:39 Posts: 968 Location: västra göteborg
|
är några av ljuden samma i den fast utan vissa funktioner? i så fall skulle det kunna vara ett förslag för mig. är det samma tillverkare? vad kostar den då?
|
| 05 Apr 2011, 22:39 |
|
 |
|
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
|
Läste på ett forum att det var samma tillverkare ? Hur som helst var G-Lab pedalen jädrans snygg. Köp den här thomann
Prylgalen
|
| 05 Apr 2011, 23:41 |
|
 |
|
Flukather
Joined: 27 Dec 2007, 15:17 Posts: 722 Location:
|
Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls.
|
| 06 Apr 2011, 04:26 |
|
 |
|
Ulfern
Joined: 07 Aug 2009, 11:58 Posts: 1190
|
Flukather wrote: Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls.
Jag kör den framför stärkaren och inte i effektloop (om det var det du menade...) och det funkar kalasbra för mig.
|
| 06 Apr 2011, 08:30 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Om du kan hålla dig från köp tills maj, så skulle åtminstone jag vänta på Strymons nya Timeline Delay. Verkar kunna slå det mesta, El Capistan var ju grymt! http://www.strymon.net/2011/01/15/strymon-timeline-a-preview/Matte mslcases@gmail.com
|
| 06 Apr 2011, 13:27 |
|
 |
|
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
|
Hur kan de säja att T-REX är världens bästa dely.
Prylgalen
|
| 06 Apr 2011, 17:32 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Bbenderman wrote: Hur kan de säja att T-REX är världens bästa dely.
Prylgalen
Tror det var Guitar Player som gjorde den utnämningen. "Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 06 Apr 2011, 21:13 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Nån som verkligen testat G-lAB SD-1 [?]
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 08 Apr 2011, 08:37 |
|
 |
|
Flukather
Joined: 27 Dec 2007, 15:17 Posts: 722 Location:
|
Ulfern wrote: Flukather wrote: Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls.
Jag kör den framför stärkaren och inte i effektloop (om det var det du menade...) och det funkar kalasbra för mig. Det fungerar för vissa (olika versioner utav själva enheter tror jag), men många har just det problemet. Som i tex denna video: http://www.youtube.com/watch?v=cRG9bPw0cLw
|
| 14 Apr 2011, 15:15 |
|
|