View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 05:58



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Delay-fråga 
Author Message

Joined: 27 Dec 2007, 16:02
Posts: 77
Location: Göteborg
Post Delay-fråga
Jag tittar lite på nya delay-möjligheter. Tror att jag är ute efter en delay-pedal med tap-tempo samt snabb åtkomst till ett par olika sparade varianter. Tänk Line6 dl4.

Vad finns det för varianter förutom dl4/m9/m13? Boss dd-20 passar till viss del in också.


13 Apr 2011, 16:19
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Jag tänker....Line6 DL-4!

Eventide Timefactor- lite dyrare men låter säkerligen bättre.

Digitech Timebender, ingen direkt access, liknar dd-20:s funktion.

Strymon Timeline, kommer snart, blir en hit för 399 usd.

TC Nova Delay, men då måste du steppa för att komma åt olika presets.

Om du nödvändigtvis måste ha direkt åtkomst, så är nog dl-4 ett vettigt alternativ trots allt.

Matte

mslcases@gmail.com


13 Apr 2011, 16:31
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1609
Location: Kumla
Post 
TC Electronic nova delay är schysst!
Kan gå att hitta begagnade också.

http://www.youtube.com/watch?v=2f8HD8r3vsY

http://www.pigsinspace.se


13 Apr 2011, 16:32
Profile WWW

Joined: 01 May 2006, 19:10
Posts: 1162
Location: Östergötland
Post 
DD-20 är kanon.


13 Apr 2011, 16:44
Profile WWW

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post 
Jag har Boss DD-20.
Den funkar och låter kanon som tidigare nämnt!


13 Apr 2011, 22:32
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Instämmer i hyllningskören för DD-20 [:D]


14 Apr 2011, 11:03
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 16:02
Posts: 77
Location: Göteborg
Post 
Ett sent svar och tack för hjälpen, det blev en Nova Delay (tills vidare...)


06 Jun 2011, 21:16
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Grattis Nova Delay låter hur bra som helst!

"Det är aldrig försent att ge upp"


07 Jun 2011, 18:53
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 13:27
Posts: 713
Location: Karlstad
Post 
DL-4, liksom allt Line 6 tycks tillverka, fuckar upp signalen helt, tycker jag. Blir trist digitaliserat alltihop!

Allt - även originalsignalen - går genom dåliga AD-omvandlare verkar det som...

Strymon El Capistan är jag riktigt sugen på, kan det va nåt för dig?

Image


09 Jun 2011, 20:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.