Comfortableman wrote:
Det är väl samma som fanns ute på annons för snart ett år sedan och då var det eventuellt John Cruz som hade "gjort" gitarren. Jag vet inte om det har bekräftats, men reliceringen i sig skulle ju kunna peka på det.
Förlåt om jag trasslar i din annons, i såfall tar jag bort inlägget! Men om John Cruz har satt ihop gitarren och gjort relicering så torde det ju innebära något positivt i mångas ögon. Mike Eldred har inget att göra med gitarren i sig. Han undertecknade samtliga COA:s under denna era.
I övrigt, om det nu är samma Nocaster som jag misstänker, så skulle det ju kroppen eventuellt vara "one piece". Roligt om så är fallet. Men det är väl svårt att bekräfta, antar jag.
Banden är väl också bytta till fetare, om jag inte misstar mig?
Nåväl, jag tar bort detta inlägg om du tycker att det stör! Men det är ju egentligen bara positiva saker. Om man bara kunde få det bekräftat.
Det är mycket möjligt att du har rätt. Jag köpte den via annons på vendolin i oktober 2008 om jag inte missminner mig.
Jag behövde en tele till ett par gig jag hade under okt nov dec.
Jag har misstänkt att banden är lite fetare än fenders vintageband, men ser inga direkta märken efter en eventuell ombandning.
Jag forskade inte speciellt mycket, utan köpte den enda nocastern som fanns till salu på vendolin just då. Teles är inte riktigt mig grej, och gigen där jag behövde en tele är slut.