Jag har problem med en brummande Peavey Classic 30W. Jag köpte den ny för ca 5 år sedan. Den har bara stått här hemma och är sparsamt spelad. Jag har sökt efter gamla trådar men bara hittat Classic´s med mekaniskt skrammel från skärmgaller och rör etc. I mitt fall är det snarare nåt slags "jordfels-brum" eller vad det nu kallas..?
Jag har kollat detta (utan något ipluggat i stärkarn):
*Dragit åt skruvar och knackat på rören - Ingen skillnad, samma brum. *Lutat stärkarn fram och tillbaka - Ingen skillnad, samma brum. *Bytt vägguttag (jordat), vänt på stickproppen - Ingen skillnad, samma brum *Ingen skillnad om jag drar upp volymen, samma brum på bägge kanalerna. *Kall eller varm stärkare - Ingen skillnad, samma brum.
Om jag drar upp reverbet så ökar brummet markant. Om jag trycker in Boost-knappen ökar brummet.
Vad kan det bero på tror ni?
/patrik
"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
02 Sep 2010, 13:40
Mike Leaf
Ställ frågan på rörforumet så får du säkert svar !
02 Sep 2010, 13:50
d95err
Jag har för mig att reverbet på min Classic 30 brummade rätt rejält. Den var i och för sig från ca -95, så det är möjligt att de förbättrat konstruktionen i senare versioner.
Erik R
02 Sep 2010, 14:34
Pata
Mike Leaf wrote:
Ställ frågan på rörforumet så får du säkert svar !
Frågan ställd på rörforumet! Nu kan man svara där istället!
/patrik
"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
Users browsing this forum: No registered users and 66 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum