View unanswered posts | View active topics It is currently 27 May 2026, 08:27

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Ethos har hittat hem 
Author Message

Post Ethos har hittat hem
Jaha då kom äntligen Ethos neddimpande och den stora frågan är då om den är värd sinnesjukt lång väntan (åratal) det extremt höga priset (+ fraktkostnad och momsavgift) och hypen kring pedalen finns det någon rim och reson kring denna?

Svar nej!

Det är ju en bra burk inget snack om saken men att infria de orimliga förväntningarna är nog ogörligt och det kommer nog aldrig att byggas en pedal som fixar så högt ställda förvätningar. På en förnuftigare nivå så visst det är en riktigt bra pedal i absoluta toppskiktet i OD stratosfären men är den värd pengarna till 100% knappast. Jämför man med en TIM (inte timmy) så får man väldigt mycket för pengarna och den räcker långt om man stackar den med en bra preamp!

11 Oct 2011, 09:28
Profile WWW

Post Re: Ethos har hittat hem
Jag är verkligen benägen att hålla med om att man ställer stora förväntningar på prylar efter att ha läst på nätet.

Den overdrive samling jag gått igenom de senaste åren är nästan sinnessjuk och när det väl kommer till kritan så har det varit en Keeley Boss-BD2 och Ibanez TS9 Reissue som har använts absolut mest med band genom åren.

Jag är mer och mer förtjust i att bara använda en overdrive och volymen på gitarren.

//Lars-Erik

11 Oct 2011, 11:49
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]