Bytte åt mig den här för inte så länge sedan.Men jag kommer inte överens med den lite tjockare halsen på den! (D shape som jag upplever det)
Annars är det en bra gura,nyoljad hals (danish oil) och nyoljad fretboard(fret doctor)
Nya Elixir 10-52 på den.
Hardcase ingår.
Så nu vill jag byta mot en annan bra Superstrata med slimmare halsprofil.Dock ej hockeyklubbor.
En EVH Wolfgang Special skulle vara kul! Eller en Charvel med gamm-skalle! Eller ESP!
Möjligtvis även en Marshall JMP,Jcm 800,eller nån bra liknande stärk,funkar som byte.
Kan även säljas,värdet har ni ju koll på
Alltså,en Fender Stratocaster 1978/79, kropp och hals kommer från olika guror. Kroppen har varit uppborrad för fyrbult när det satt en modernare hals på men är återställd till original trebult av Fagerlund, med halsplatta + skruvar från en annan '78. Hals nedslipad och oljad på baksidan av någon tidigare ägare, ombandad av Fagerlund med 6000-band förra sommaren.
- Nedsänkt OFR (snyggt jobb, gjort för längesen), armen är utbytt och är en sån med utanpåliggande gänga istället för en sån som skruvas i.
- Dimarzio Super Distiortion i stall, YJM Fury i hals. (Mittmick, noname)
- Ganska tung gura och ganska långt från originalskick, men jävligt bra ton och skön att spela på!