Re: Nån som vill köpa Dregens gitarr?
Kul att påstå att den varit ute i 3-4 år med tanke på att jag satte ut annonsen strax innan Ni kommenterade den här så om ingen annan lyckats ta bilder på denna gitarr i smyg och satt ut den så tror jag det måste vara någon helt annan gitarr den som sett den under så lång tid tänker på.

Det var en listig tanke med att bara sätta ut en bild på caset där dregen sprejat dit Backyard Babies för att få intresserade att titta närnare på den på hemsidan
www.spelagitarr.se och trafiken har gått upp rejält så det är kul. Även Youtube filmerna har man tittat på. Den blåaktiga filmen hade nästan 300 träffat när Youtube påstod att musiken, fri från Macens program, tillhörde någon okänd på nätet så det var bara att lägga på en annan slinga.
Blocket annonsen har 6000 tittat på, Blocket håller ju med statistik numera, så visst finns det ett intresse och några bud har kommit in men jag ser ingen anledning att släppa den till reapris.
Det är garanterat Dregens gamla gitarr. Dregen och jag har mailats och han har bekräftat detta och den som köper gitarren kan få med mailväxlingen om han eller hon vill. Kolla annars den tredje filmen där Dregen pratar om sina gitarrer för i den finns det även med ett foto när han som ung håller denna gitarr.
Så, innan han gick över till 335or så hade han en riktigt klassig gitarr, denna här.
Har nu på kul sänkt den till 31400 kronor. Håller med om att den kanske borde vara mer intressant utanför våra gränser. Japaner och finnar har bland annat tittat på youtube filmerna.
Det häftiga med den är att den inte är rakt av orginal utan att Dregen byttt ut ena pickupen mot en som han inte minns vad det var han lödde dit men den låter grymt.
Så, om någon är intresserad av svensk rockhistoria så finns den än så länge kvar.
Kände att det kanske skulle vara bra att skriva en rad här så ingen tror den varit ute så länge som 3-4 år.