Scott-Gorham-in-a-box Boss Super Shifter PS5 (Harmonizer mm)
Author
Scott-Gorham-in-a-box Boss Super Shifter PS5 (Harmonizer mm)
Boss Super Pitch Shifter PS5 - 1000:-
Riktigt bra harmonizerpedal. Jag har använt den för att skapa andrastämmor a'la Thin Lizzy. Den triggar klart bättre än Boss multieffekter med liknande funktion (Jag har både GT8 och VF-1). Anledningen att jag säljer den är att jag behövde MIDI och det har Eventide Pitchfactor som jag kör med i stället.
Den kan en massa annat kul också. Många gillar dess 12-strängsemuleing och Wammy-funktion, men det har jag aldrig provat eftersom jag köpte den för att på egen hand kunna spela tvåstämmiga solon och melodier.
Den är i bra skick men har ett och annat småmärke eftersom den inte bott på pedalbord
Tänkbara byten är: MXR Phase 100, MXR Flanger, Seymour Duncan P-Rails och rak Marshall fyrtolva. Möjligen kan någon Lollar-mick vara intressant.
/CM
Attachments:
P1000676.jpeg [ 110.18 KiB | Viewed 561 times ]
10 Mar 2012, 17:46
we_made_wor_history
Re: Scott-Gorham-in-a-box Boss Super Shifter PS5 (Harmonizer
Har haft en sån och det är en kul pedal. Flutter-mode som svajar tonhöjden är knasigt.
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum