Re: Dynacord Eminent uppfräschning/moddning
I grund å botten e ju det mesta i maskiner som dessa ganska tåliga bitar. Kanske inte direkt så man skall skölja dem med vatten..

...men nog fan kan man gå fram ganska hårt med vissa rengörande sprayer iaf om man vill.
Tryckluft e jag ju bortskämd med att ha tillgång till i verkstan så det använder jag en hel del. Dock inte med de fulla 9bar som systemet e satt till utan med lite lugnare approach.
Ta som när vi öppnade Anders Exquisit...den var verkligen full av gammal skit å grejen e den att inga komponenter eg e tänkta att lösa stora mängder damm å tex nikotinfetter mm. Värmen stiger i dem å till slut e skada ett faktum.
Mao ser jag hellre att saker å ting e "för rent" än motsatsen. Kort å liknande....isopropanol...generella komponenter brukar kunna göras effektivt rent med vanlig T-sprit eller liknande.
Pottar kan man som bekant smörja,även om det i min mening ärligt sagt oftast bara e att skjuta problemet framför sig utan ngn större anledning. Men hur som,spraya med 7-78 eller vilken favorit du nu har...å efter lite försiktigt med tryckluft...så sprider sig vätskan väl inuti potten allt som oftast.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.