View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Jun 2026, 04:21



Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför? 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Jan 2006, 19:02
Posts: 1338
Location: Mothvirgin
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
hää

_________________
"Constipated people don't give a crap"


Last edited by persuader on 26 May 2012, 22:53, edited 1 time in total.



26 May 2012, 16:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2007, 21:08
Posts: 580
Location: Skåne, Hörby
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Ja... det är först Dean flying V några stycken, varför? För att jag får dem.

2 riggar och 2 pedalbord.

Rigg 1 Metal riggen: gitarr>sladd>morley bad horsie>BOSS TU-2>Boss NS-2> topp Peavey 5150>4x12 låda med G12T-75 element. Loop: DD-3>MXR Microamp. Varför? detta är min metal rig... låter mustigt som fan, Whawhan är bra då jag hatar de man ska stampa igång, tuner... ett måste ns-2'an ett måste till detta hi-gain monster och jag gillar när det är lite tyst. DD-3 och microamp för solo.

Rigg 2 Coverbands riggen: Gitarr>sladd>Morley bad horsie>polytuner>Boss Power stack>MXR smartgate>Orange thunder100 topp>4x12 + 2x12 med V30 element. Loop1 (loop switch med 2 loopar från BYOC):MXR micro chorus>Artec analog delay. Loop2: TC-electronics Nova repeater>MXR miroamp + brace trådlöst som jag aldrig använder.... Varför? Whawha, tuner ett måste, power stacken för AC/DC låtar, Smartgate för att hålla tyst och fint på grejorna, Loop 1 för rent ljud, Loop2 för solo

Hemma kör jag fortfarande på min Zoom 2020 från 1991 :mrgreen:

/Öye

_________________
*****************************************************************
"Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May"

http://www.myspace.com/whindie


26 May 2012, 16:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15259
Location:
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Bapman wrote:
Live : 25 strängad dubbelhalsad bandad och bandlös gitarr


:shock:

_________________



26 May 2012, 17:40
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Live: oftast numera en smallbox 50w mod 1989 Marshall + 4x12 med pre rola greenbacks. Pedaler är en urgammal Boss SD1 för vissa solon (alt en mxr D+ från -75) och en gammal VOX wha som anv ibland. Har börjat anv skärm live där så krävs för att slippa attenuera...

Rep: växlar mellan några olika 100w plexi, smallboxen och en bassmantopp (med 2204 försteg) som IZZY byggt åt mig. 50w kör jag oftast genom en 1990 4x12 från -68, 100w-topparna genom pre rola 4x12, och bassmantoppen genom 2st 2x12 PAlådor från -69, samma pedaler som live.

Gitarrer är en gold top LP Std, en Gary Moore LP, och en SG special.

Brukar köra en hotplate parallellt för att ta ner effekten till ngt under hälften på 100w. 50wattarn får gå på fulla ställ utan nåt tjafs.

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


26 May 2012, 18:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15259
Location:
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Plexiglas wrote:
. 50wattarn får gå på fulla ställ utan nåt tjafs.



Nu pratar vi samma språk,,,,,,,


8)

_________________



26 May 2012, 19:11
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4974
Location: Northbottom
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Som används mest:

Stärkare:
-Marshall JMP Folkesson Mk IV
-Mesa Boogie Dual Rectifier
-Fender Twin Reverb
-Marshall EL 100/100 + Marshall JMP 1 (Folkesson)

Cabs:
-Marshall 4*12 1960 Vintage AV's + BV's.
-Marshall Aniversary series 4*12, med 4 *12 V30's & 4*12 Greenbacks
-Fender Twin-typ ext cabinet 1*15"

Rack:
-Boogie Matrix (Bradshaw) + En del diverse strömming, modulation -samt effekt burkar.

Pedaler:
-Fulltone Clyde Deluxe
-Fulltone Deja'2
-Fulltone Choralflange
-Fulltone Full-drive 2
-Radial Tonebone Plexitube
-MXR Carbon Copy
-Boss DD-3
-Boss FRV-1
-Digitech Whammy

Kablar:
George L's

Guror:
-Custom Strator
-Custom Teles
-Custom + normala Pållar
-Halvackor
-Custom yxor med eller utan låsbart stall

Säker något mer som jag glömt att räkna upp.
Men det ovan räcker väl gott & väl....
Det som är uppräknat ovan är egentligen huvud komponenterna till mina fyra, separata huvudriggar.

Varför jag använder ovanstående grejjer är nog kort & gott för att dessa låter + funkar bäst för mig av allt jag testat. Säkert finns det mer passande prylar där ute för mig; men definitivt inget som jag känner att jag verkligen+ absolut skulle behöva idagsläget.

- Men det kommer väl en dag imorgon oxo. :wink:


/ Jonken 8)


26 May 2012, 20:33
Profile

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Huvudrigg:
Fender YJM stratocaster, Fender EJ stratocaster, Gibson LP R7, Gibson LP R8.
CAA PT100.
Marshall 1960AX.
Rackmonterade pedaler och rackeffekter.

Varför:
Jag gillar att ha mina pedaler och effekter långt bak på scenen där de är skyddade plus att det är skönt med presets ibland.
Spelar mest covers och då behövs en hel del olika sounds och det är smidigt att kunna trycka på en knapp på midbordet
istället för att steppa runt på ett pedalbord. Förstärkaren är en kompromiss, fixar både fender och marshallkaraktär.

Rigg för minder gig:
Samma förstärkare och låda men med ett litet pedalbord med det allra viktigaste. Har en Lava Flow pedal som aktiverar de
olika kanalerna på förstärkaren samtidigt som den aktiverar olika effektkedjor. Lite som ett rack fast på pedalbordet.

Repförstärkare:
Marshall JCM2000 dsl combo. Låter ok och är är lätt att bära med sig.


26 May 2012, 21:03
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Mike Leaf wrote:
Plexiglas wrote:
. 50wattarn får gå på fulla ställ utan nåt tjafs.



Nu pratar vi samma språk,,,,,,,


8)


haha, ja jag tror vi har ungefär samma uppfattning om hur en slipsten ska dras 8)

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


26 May 2012, 21:23
Profile WWW

Joined: 18 Dec 2009, 21:11
Posts: 1347
Location: Göteborg
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarr: Ric 330 / Gibson 333 + Jazzmaster / Telecaster (varvar hollows och solids beroende på humör)
Stärk: Blackstar HT Club 40 på rep & gig, Tech 21 hemma
Pedal: Boss ME70


26 May 2012, 22:03
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1799
Location: Röven
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
I repan: Orville bG. 59ri -----isp decimator------Vox Ac100 cph--vox4x12--"no name"4x12

Hemma (just nu) : Gibson r6----Budda wah---Mojo vibe---Miss nutcracker---Malekko lofi 616---Marshall 1986(-69)--Laney 4x12

Varför ?: Har återvänt till ruta 1, använder i stort sett bara Lp-style gitarrer
för tillfället.
En bra Les Paul rakt in i stärkaren e svårt att slå !!!
fast det har tagit några år att komma fram till det ;).....

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


27 May 2012, 10:55
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Britbender wrote:
En bra Les Paul rakt in i stärkaren e svårt att slå !!!


Helt klart! :D

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


27 May 2012, 11:05
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarrer:

Gibson LesPaul Classic copper med 490 mickar
Gibson Flying V ´67 reissiue Creemwhite
Gibson SG Firebrand ´80 med en 500T (orginalmicken sitter i LP´n för tillfället)
HPD strat Vänster CBShals på en vintagewhite kropp

Stärkare:

Marshall Superbass ´68 med mastervolym
2st Malmberg 4x12" med 25W Celestion "creembacks"
Session sessionette 1x12"

Pedaler... :roll:

Stora bordet:

Fulltone Clyde
Carl Martin Octaswith II, i den:
Z-vex Fuzz Factory
Dunlop Rotovibe
Mxr phase 90 blocklogo (script mod)
Overdrive byggd av Anders Westerberg
Boss RE-20 "Space-echo"
Z-vex Distortron
Mxr CAE Boost/linedriver
TC mini Polytune

Lilla bordet:

Fulltone clyde (flyttas imellan för tillfället)/ Coloursound wah-fuzz
Box of rock clone
Boss TU-2

I hyllan...

Coloursound Overdriver
Coloursound wah-fuzz
Dunlop fuzzface
EH Bigmuff
Shin-ei Fuzz-wah
J&J Jetflanger/filtermatrix
Ibanez L.A. Metal
Byoc Octavia (måste in nånstans, låter svinbra!)
Byoc Superfuzz (forfarande på lackering)
Dunlop Heil the talkbox

Varför? Ja varför inte? :mrgreen:
Nä slämt åsido så är det väl detta som kommer närmast ljudet i mitt huvud.
Detta efter många års letande och bytande...
Frågan är om man någonsin blir helt nöjd


Last edited by Overdriver on 28 May 2012, 10:53, edited 2 times in total.



27 May 2012, 11:34
Profile

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Rep som Gig:
Gitarrer: Har växlat mellan Les Paul Jr och en Firebird, har dock införskaffat en Stratta nu igen( jag har lite svårt att vara utan en Stratta)

Förstärkare: -71 Smallbox 1986 Bass genom en rak 4x12 med pre-rola greenbacks. Kör ibland på en 18 watts klon från Ceriatone men 50 wattaren är svår att klå. Dämpar vid behov med en UA attenuator men jag funderar skarpt på att bygga en skärm i stället.

Effekter: Treblebooster- Vox wah- CE-2 chorus, sen splittar jag signalen och kör ena genom ett Ibanez De-7 delay vidare till en Deluxe 5E3 klon byggd i ett Bandmaster kabinett med 2x8" högtalare. Jag tycker det funkar bättre än att köra ekot framför en överstyrd förstärkare. Deluxen får endast delaysignalen, inte direktsignalen, detta är det som funkar bäst för mig.


27 May 2012, 11:51
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Vinyljunkie wrote:
Falskmickad då. :mrgreen:

Jag får väl kalla den "Esquirecaster" då... :wink: :lol:

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


27 May 2012, 11:57
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3543
Location:
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Jag använder tre typer av ljud och i samtliga fall köra jag då Marshall 1987 eller 1959-topp i vinklad Marshall-låda med 70-talselement (Rola):

- Lätt överstyrt a'la The Hellacopters: Helmahogny-gitarr (t ex Hamer Special P90) via Himmelstrutz Miss Nutcracker (Booster/kompressor) till förstärkaren. (Så kör jag c:a 70% av tiden.) Vid solon byts Miss Nutcracker mot Fetto Deluxe via MIDI-switch.

- Mellandistat hårdrocksljud: Les Paul R9 via Fetto Deluxe till förstärkaren.

- Stora effektljud a'la The Cult Sonic Temple eller D-A-D-cowboygitarrer eller Lizzy-stämmor eller wahwah-solon: PRS CE22, LP R9 eller min gamla strata (beroende på låt) via effektloop-MIDI-switch-system (totalt tre Axess Electronics GRX4, två på pedalbordet och en i racket) till rack med Boss PH1R, Boss BF2, EH Electric Mistress Deluxe, wahwah (med långa kablar) tillbaka till pedalbordet via Miss Nutcracker eller Fetto Deluxe där signalen splittas till stämapparat och en Eventide Pitchfactor som vid behov skapar andrastämmor i separat förstärkare. Den andra delen av den splittade signalen går till nästa switch där det sitter en Himmelstrutz Fekto (parallell-loops-pedal) med ett Alesis MIDIverb4 i loopen och till slut hamnar signalen i förstärkaren. Allt styrs av en MIDI-pedal och det hela strömförsörjs av två Voodoo Labs nätdelar (PP2+ och ISO5)

Väldigt komplicerat, men extremt lättskött för mig som gillar att enkelt kunna byta emellan helt olika ljud. (Något jag vande mig vid på den tiden jag använde JMP-1.) Men det löjliga är att jag kör helt utan reverb, delay eller effekter under 90% av tiden.

Det funkar för mig som gillar typiskt gammalt Marshall-ljud med rötterna i 70-talet, men som vill kunna fläska på med effekter när det behövs.

/CM

Edit: Just det, om jag spelar lite bloos så blir det yl-stratan->Miss Nutcracker->Marshalleriet.


27 May 2012, 15:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2743
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarr:
Fender deluxe strata, Gibson LP classic eller hembyggd superstrata.

Pedaler
Dunlop crybaby från gammal tid (80-tal) med lite olika moddar. Används inte ofta men finns om jag vill.
Ibanez TS-9 ('81 första året de tillverkades) för leadboost
TC Electronics SCF stereo chorus för snygga rena ljud. Körs i stereo.
Lehle Little Dual A/B-Y box med true stereo, transformatorisolering och fasvändning.
Fulltone OCD när Marshall 1987 inte kan köras på fullt ställ.
Mad Professor Deep blue delay för eko i ovanstående topp.
Strymon El Capistan i loopen på min andra topp. Får snygga delay med ett i varje stärkare med lite olika delay-tider.

Förstärkare:
Mashall JCM 800 2204 Med en del modifikationer.
Marshall JMP 1987.

Varför? För att det låter förbannat bra så här och faktiskt funkar till det mesta beroende på hur man vrider på rattar osv.

_________________
http://www.voodooaudio.se


27 May 2012, 16:45
Profile
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
nilo wrote:
Förstärkare:
Mashall JCM 800 2204 Med en del modifikationer.
Marshall JMP 1987.



Hmm har du ingen högtalare??? :wink:


27 May 2012, 16:57
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2743
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Overdriver wrote:
nilo wrote:
Förstärkare:
Mashall JCM 800 2204 Med en del modifikationer.
Marshall JMP 1987.



Hmm har du ingen högtalare??? :wink:

Jo, två Marshall 4x12'or :wink:
Närmare bestämt två stycken MF280
I den ena har jag bytt två av elementen till Greenbacks från '76.

Det roliga med de här lådorna är att ingen tycks vilja ha dom, men det är samma låda som 1960TV Och 1960AX Fast med olika fronttyg och detaljer (högtalarna också förstås).

Detta är dessutom den låda Marshall tillverkat som haft högsta nypriset, men nu kan man med lite tur köpa dom för 2000:- stycket.

_________________
http://www.voodooaudio.se


27 May 2012, 17:06
Profile

Joined: 09 Jan 2008, 11:55
Posts: 1707
Location: Vadstena
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Fender Telecaster eller Gibson Les Paul Deluxe genom en
Colorsound wah-fuzz och Fender Princeton.
Varför? För att det är det jag har...

_________________
Lasse


27 May 2012, 20:52
Profile

Joined: 13 Feb 2012, 18:18
Posts: 32
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Rickenbacker 330/ Fender Telecaster custom 72japan

Förstärkare
Ac30 topp genom just nu sunk marshall 4-12a riktigt kass låda men har ett 2-12bygge pågång med en Greenback och en blue.

Pedaler
Blackstar ht-Boost/ Electro harmonix memory toy

låter riktigt bra!!


27 May 2012, 21:08
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2004, 22:59
Posts: 3783
Location: Stockholm Sweden
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Jag behöver ett realtivt rent ljud-lätt spräck med bra headroom, ett crunchigt eller medeldistat kompljud och ett sololjud med mer sustain och fokus. Min set up på rep och gig är därför numera oftast samma.

Gitarrer: Orville LP P90, hembyggd typ DC P90 eller Orville LP Custom.
Stärkare: Fender Bassman SF ombyggd med crunchkanal, alt Marshall JMP 2204 lätt hottad.
Låda: Marshall 1960A med Greenbacks pre-prola.
Pedalbord: används rätt lite, men Boss TU-2, Boss CE-5 chorus, Timmy, Fetto, moddad Boss DS-1.

/Gunnar


27 May 2012, 22:18
Profile

Joined: 05 Jul 2010, 16:13
Posts: 86
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarrer:

Fender '67 reissue Stratocaster. Omlackad med Burgundy Mist cellulosalack i relic utförande.
All hårdvara och elektronik utbytt till top of the line grejer.
Sengenbjerg Moodbreaker, Olympic White med Lundgren Heaven '57 och bigsby.
Sengenbjerg Tonemaker, Firemist Gold med Lundgren Vintage Humbuckers.
Sengenbjerg Moodbreaker, Sherwood Green med Lundgren Filter mickar med bogsby och guld hardware.

Förstärkare:

Vox Ac15 Handwired med Blue Dog element samt matchande 1x12 låda.

Pedaler:

Fulltone Soul-bender.
Fulltone Plim-soul.
Fulltone Mini Deja Vibe.
Fulltone Choral-Flange.
Fulltone Supa-Trem.
Fulltone Fat-Boost.
Fulltone OCD.
Fulltone Full-Drive 2.
Fulltone Octa-Fuzz.
Ibanez Delay (70-tal).


28 May 2012, 08:57
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4974
Location: Northbottom
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
sengenbjerg wrote:
Gitarrer:
Pedaler:

Fulltone Soul-bender.
Fulltone Plim-soul.
Fulltone Mini Deja Vibe.
Fulltone Choral-Flange.
Fulltone Supa-Trem.
Fulltone Fat-Boost.
Fulltone OCD.
Fulltone Full-Drive 2.
Fulltone Octa-Fuzz.
Ibanez Delay (70-tal).

-Hmm. Ser att du & jag har definitivt samma smak i pedaler. :wink:

Och detta påminde mig om något som jag gärna skulle vilja äga i framtiden: Några Fulltone Tape Echo's.


/ Jonken :)


28 May 2012, 09:14
Profile

Joined: 05 Jul 2010, 16:13
Posts: 86
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Hehe ja det är ju förbannat bra grejer. Jo några TTE's hade jag gärna adderat till samlingen. Får prova Solid State ekot när de släpper det så man slipper bli ruinerad.

Jonken wrote:
sengenbjerg wrote:
Gitarrer:
Pedaler:

Fulltone Soul-bender.
Fulltone Plim-soul.
Fulltone Mini Deja Vibe.
Fulltone Choral-Flange.
Fulltone Supa-Trem.
Fulltone Fat-Boost.
Fulltone OCD.
Fulltone Full-Drive 2.
Fulltone Octa-Fuzz.
Ibanez Delay (70-tal).

-Hmm. Ser att du & jag har definitivt samma smak i pedaler. :wink:

Och detta påminde mig om något som jag gärna skulle vilja äga i framtiden: Några Fulltone Tape Echo's.


/ Jonken :)


28 May 2012, 09:18
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4974
Location: Northbottom
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Såg att du hade en Fulltone Mini Deja Wibe -pedal.
Om du får möjlighet: A/B Testa den emot den gamla Deja'2:an. Tror att du skulle digga skillnaderna i framförallt djupet på samma sätt som jag gör.
Problemet är att det börjar bli svårare nu att hitta 220 volts varianten på Deja'2:an.

- PM'a om du vill låna en av mina till ett test. :wink:


/ Jonken


28 May 2012, 09:30
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Till cover/frilandsriggen som måste funka med diverse olika backlinestärkare vill jag ha: ett kristallklart rent ljud, ett SRV-aktigt ljud, ett AC30/Keith Scott Voxigt ljud, ett AC/DC-aktigt kompljud, ett hi-gain EVH-aktigt "brown sound" a la VHII/Fair Warning samt ett sololjud med mycket häng och sträng. Till detta används:

Gitarrer
Diverse tweakade Ibanez RGs med HB i stall och SC i hals.

Pedaler
TC Polytune Mini
Mad Professor FGC compressor
Carl Martin Plexitone
Fetto Nord
Boss Combo Drive
Boss Blues Driver
TC Corona Chorus
Malekko Phaser (som låter/används mer som en Vibe)
MXR EVH Phase 90
TC Nova Delay iB Mod.
Ibanez DE7
Hardwire RV7 reverb
Boss Line Selector
Dunlop Crybaby From Hell wah
EB VP Jr. volympedal

Stärkare och högtalare
Ibanez TSA15
Marshall...ähum...Valvestate :oops: Är på jakt efter en bra Marshalltopp!!
Marshall 1960BV
Marshall 1960BX
2 st HB 212 m V30

När jag lirar hördröck i något mina metalkonstellationer spelar jag på den topp som finns på plats, oftast Rectifier eller Engl. Ett delay samt EQ/midboost för solon i loopen och en Boss SD-1/Tubescreamer/Bad Monkey framför stärkarn. Klart.

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


28 May 2012, 09:46
Profile

Joined: 10 Jul 2010, 21:54
Posts: 257
Location:
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
'56 LP Junior - Klon - '67 Marshall SL "Black Flag" - '66 Pinstripe 4x12"


28 May 2012, 11:04
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
janarn wrote:
'56 LP Junior - Klon - '67 Marshall SL "Black Flag" - '66 Pinstripe 4x12"


Nu jävlar börjar vi prata seriös rig :wink:


28 May 2012, 11:12
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
janarn wrote:
'56 LP Junior - Klon - '67 Marshall SL "Black Flag" - '66 Pinstripe 4x12"


:P

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


28 May 2012, 11:42
Profile WWW

Joined: 22 Oct 2004, 23:48
Posts: 1690
Location: Enköping
Post Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Växlar mellan en strata och en jazzmaster genom en Vox Ac15 - billig skitstärkare jag fick köpa får 2000kr, är nog enbart därför. Har inte haft råd med någon ny och den låter.. Haha.
Effekterna är ett artec analog delay (distar och låter skitigt, det är kul!), Boss bd-2, en Rat, en Big Muff och till sist en Roger Mayer octavia. Med alla distar igång kommer ett härligt Neil Young-aktigt bröt ur förstärkaren. 8)

_________________
Mail: karl_rasmus[a]hotmail.com


28 May 2012, 11:55
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.