| Author |
Message |
|
persuader
Joined: 27 Jan 2006, 19:02 Posts: 1338 Location: Mothvirgin
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
hää
_________________ "Constipated people don't give a crap"
Last edited by persuader on 26 May 2012, 22:53, edited 1 time in total.
|
| 26 May 2012, 16:27 |
|
 |
|
oyan
Joined: 25 Sep 2007, 21:08 Posts: 580 Location: Skåne, Hörby
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Ja... det är först Dean flying V några stycken, varför? För att jag får dem. 2 riggar och 2 pedalbord. Rigg 1 Metal riggen: gitarr>sladd>morley bad horsie>BOSS TU-2>Boss NS-2> topp Peavey 5150>4x12 låda med G12T-75 element. Loop: DD-3>MXR Microamp. Varför? detta är min metal rig... låter mustigt som fan, Whawhan är bra då jag hatar de man ska stampa igång, tuner... ett måste ns-2'an ett måste till detta hi-gain monster och jag gillar när det är lite tyst. DD-3 och microamp för solo. Rigg 2 Coverbands riggen: Gitarr>sladd>Morley bad horsie>polytuner>Boss Power stack>MXR smartgate>Orange thunder100 topp>4x12 + 2x12 med V30 element. Loop1 (loop switch med 2 loopar från BYOC):MXR micro chorus>Artec analog delay. Loop2: TC-electronics Nova repeater>MXR miroamp + brace trådlöst som jag aldrig använder.... Varför? Whawha, tuner ett måste, power stacken för AC/DC låtar, Smartgate för att hålla tyst och fint på grejorna, Loop 1 för rent ljud, Loop2 för solo Hemma kör jag fortfarande på min Zoom 2020 från 1991 /Öye
_________________***************************************************************** "Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May" http://www.myspace.com/whindie
|
| 26 May 2012, 16:54 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15259 Location:
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Bapman wrote: Live : 25 strängad dubbelhalsad bandad och bandlös gitarr 
_________________
|
| 26 May 2012, 17:40 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Live: oftast numera en smallbox 50w mod 1989 Marshall + 4x12 med pre rola greenbacks. Pedaler är en urgammal Boss SD1 för vissa solon (alt en mxr D+ från -75) och en gammal VOX wha som anv ibland. Har börjat anv skärm live där så krävs för att slippa attenuera...
Rep: växlar mellan några olika 100w plexi, smallboxen och en bassmantopp (med 2204 försteg) som IZZY byggt åt mig. 50w kör jag oftast genom en 1990 4x12 från -68, 100w-topparna genom pre rola 4x12, och bassmantoppen genom 2st 2x12 PAlådor från -69, samma pedaler som live.
Gitarrer är en gold top LP Std, en Gary Moore LP, och en SG special.
Brukar köra en hotplate parallellt för att ta ner effekten till ngt under hälften på 100w. 50wattarn får gå på fulla ställ utan nåt tjafs.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 26 May 2012, 18:46 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15259 Location:
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Plexiglas wrote: . 50wattarn får gå på fulla ställ utan nåt tjafs. Nu pratar vi samma språk,,,,,,, 
_________________
|
| 26 May 2012, 19:11 |
|
 |
|
Jonken
Joined: 26 Nov 2008, 14:47 Posts: 4974 Location: Northbottom
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Som används mest: Stärkare: -Marshall JMP Folkesson Mk IV -Mesa Boogie Dual Rectifier -Fender Twin Reverb -Marshall EL 100/100 + Marshall JMP 1 (Folkesson) Cabs: -Marshall 4*12 1960 Vintage AV's + BV's. -Marshall Aniversary series 4*12, med 4 *12 V30's & 4*12 Greenbacks -Fender Twin-typ ext cabinet 1*15" Rack: -Boogie Matrix (Bradshaw) + En del diverse strömming, modulation -samt effekt burkar. Pedaler: -Fulltone Clyde Deluxe -Fulltone Deja'2 -Fulltone Choralflange -Fulltone Full-drive 2 -Radial Tonebone Plexitube -MXR Carbon Copy -Boss DD-3 -Boss FRV-1 -Digitech Whammy Kablar: George L's Guror: -Custom Strator -Custom Teles -Custom + normala Pållar -Halvackor -Custom yxor med eller utan låsbart stall Säker något mer som jag glömt att räkna upp. Men det ovan räcker väl gott & väl.... Det som är uppräknat ovan är egentligen huvud komponenterna till mina fyra, separata huvudriggar. Varför jag använder ovanstående grejjer är nog kort & gott för att dessa låter + funkar bäst för mig av allt jag testat. Säkert finns det mer passande prylar där ute för mig; men definitivt inget som jag känner att jag verkligen+ absolut skulle behöva idagsläget. - Men det kommer väl en dag imorgon oxo. / Jonken 
|
| 26 May 2012, 20:33 |
|
 |
|
monk
Joined: 30 Sep 2009, 07:41 Posts: 1648
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Huvudrigg: Fender YJM stratocaster, Fender EJ stratocaster, Gibson LP R7, Gibson LP R8. CAA PT100. Marshall 1960AX. Rackmonterade pedaler och rackeffekter.
Varför: Jag gillar att ha mina pedaler och effekter långt bak på scenen där de är skyddade plus att det är skönt med presets ibland. Spelar mest covers och då behövs en hel del olika sounds och det är smidigt att kunna trycka på en knapp på midbordet istället för att steppa runt på ett pedalbord. Förstärkaren är en kompromiss, fixar både fender och marshallkaraktär.
Rigg för minder gig: Samma förstärkare och låda men med ett litet pedalbord med det allra viktigaste. Har en Lava Flow pedal som aktiverar de olika kanalerna på förstärkaren samtidigt som den aktiverar olika effektkedjor. Lite som ett rack fast på pedalbordet.
Repförstärkare: Marshall JCM2000 dsl combo. Låter ok och är är lätt att bära med sig.
|
| 26 May 2012, 21:03 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Mike Leaf wrote: Plexiglas wrote: . 50wattarn får gå på fulla ställ utan nåt tjafs. Nu pratar vi samma språk,,,,,,,  haha, ja jag tror vi har ungefär samma uppfattning om hur en slipsten ska dras 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 26 May 2012, 21:23 |
|
 |
|
no16
Joined: 18 Dec 2009, 21:11 Posts: 1347 Location: Göteborg
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarr: Ric 330 / Gibson 333 + Jazzmaster / Telecaster (varvar hollows och solids beroende på humör) Stärk: Blackstar HT Club 40 på rep & gig, Tech 21 hemma Pedal: Boss ME70
|
| 26 May 2012, 22:03 |
|
 |
|
Britbender
Joined: 24 Jul 2010, 12:15 Posts: 1799 Location: Röven
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
I repan: Orville bG. 59ri -----isp decimator------Vox Ac100 cph--vox4x12--"no name"4x12 Hemma (just nu) : Gibson r6----Budda wah---Mojo vibe---Miss nutcracker---Malekko lofi 616---Marshall 1986(-69)--Laney 4x12 Varför ?: Har återvänt till ruta 1, använder i stort sett bara Lp-style gitarrer för tillfället. En bra Les Paul rakt in i stärkaren e svårt att slå !!! fast det har tagit några år att komma fram till det  .....
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 27 May 2012, 10:55 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Britbender wrote: En bra Les Paul rakt in i stärkaren e svårt att slå !!!
Helt klart! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 27 May 2012, 11:05 |
|
 |
|
Overdriver
Joined: 19 Aug 2010, 21:37 Posts: 825 Location: Halmstad
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarrer: Gibson LesPaul Classic copper med 490 mickar Gibson Flying V ´67 reissiue Creemwhite Gibson SG Firebrand ´80 med en 500T (orginalmicken sitter i LP´n för tillfället) HPD strat Vänster CBShals på en vintagewhite kropp Stärkare: Marshall Superbass ´68 med mastervolym 2st Malmberg 4x12" med 25W Celestion "creembacks" Session sessionette 1x12" Pedaler... Stora bordet: Fulltone Clyde Carl Martin Octaswith II, i den: Z-vex Fuzz Factory Dunlop Rotovibe Mxr phase 90 blocklogo (script mod) Overdrive byggd av Anders Westerberg Boss RE-20 "Space-echo" Z-vex Distortron Mxr CAE Boost/linedriver TC mini Polytune Lilla bordet: Fulltone clyde (flyttas imellan för tillfället)/ Coloursound wah-fuzz Box of rock clone Boss TU-2 I hyllan... Coloursound Overdriver Coloursound wah-fuzz Dunlop fuzzface EH Bigmuff Shin-ei Fuzz-wah J&J Jetflanger/filtermatrix Ibanez L.A. Metal Byoc Octavia (måste in nånstans, låter svinbra!) Byoc Superfuzz (forfarande på lackering) Dunlop Heil the talkbox Varför? Ja varför inte? Nä slämt åsido så är det väl detta som kommer närmast ljudet i mitt huvud. Detta efter många års letande och bytande... Frågan är om man någonsin blir helt nöjd
Last edited by Overdriver on 28 May 2012, 10:53, edited 2 times in total.
|
| 27 May 2012, 11:34 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Rep som Gig: Gitarrer: Har växlat mellan Les Paul Jr och en Firebird, har dock införskaffat en Stratta nu igen( jag har lite svårt att vara utan en Stratta)
Förstärkare: -71 Smallbox 1986 Bass genom en rak 4x12 med pre-rola greenbacks. Kör ibland på en 18 watts klon från Ceriatone men 50 wattaren är svår att klå. Dämpar vid behov med en UA attenuator men jag funderar skarpt på att bygga en skärm i stället.
Effekter: Treblebooster- Vox wah- CE-2 chorus, sen splittar jag signalen och kör ena genom ett Ibanez De-7 delay vidare till en Deluxe 5E3 klon byggd i ett Bandmaster kabinett med 2x8" högtalare. Jag tycker det funkar bättre än att köra ekot framför en överstyrd förstärkare. Deluxen får endast delaysignalen, inte direktsignalen, detta är det som funkar bäst för mig.
|
| 27 May 2012, 11:51 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Vinyljunkie wrote: Falskmickad då.  Jag får väl kalla den "Esquirecaster" då... 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 27 May 2012, 11:57 |
|
 |
|
CarlM
Joined: 04 May 2008, 18:00 Posts: 3543 Location:
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Jag använder tre typer av ljud och i samtliga fall köra jag då Marshall 1987 eller 1959-topp i vinklad Marshall-låda med 70-talselement (Rola):
- Lätt överstyrt a'la The Hellacopters: Helmahogny-gitarr (t ex Hamer Special P90) via Himmelstrutz Miss Nutcracker (Booster/kompressor) till förstärkaren. (Så kör jag c:a 70% av tiden.) Vid solon byts Miss Nutcracker mot Fetto Deluxe via MIDI-switch.
- Mellandistat hårdrocksljud: Les Paul R9 via Fetto Deluxe till förstärkaren.
- Stora effektljud a'la The Cult Sonic Temple eller D-A-D-cowboygitarrer eller Lizzy-stämmor eller wahwah-solon: PRS CE22, LP R9 eller min gamla strata (beroende på låt) via effektloop-MIDI-switch-system (totalt tre Axess Electronics GRX4, två på pedalbordet och en i racket) till rack med Boss PH1R, Boss BF2, EH Electric Mistress Deluxe, wahwah (med långa kablar) tillbaka till pedalbordet via Miss Nutcracker eller Fetto Deluxe där signalen splittas till stämapparat och en Eventide Pitchfactor som vid behov skapar andrastämmor i separat förstärkare. Den andra delen av den splittade signalen går till nästa switch där det sitter en Himmelstrutz Fekto (parallell-loops-pedal) med ett Alesis MIDIverb4 i loopen och till slut hamnar signalen i förstärkaren. Allt styrs av en MIDI-pedal och det hela strömförsörjs av två Voodoo Labs nätdelar (PP2+ och ISO5)
Väldigt komplicerat, men extremt lättskött för mig som gillar att enkelt kunna byta emellan helt olika ljud. (Något jag vande mig vid på den tiden jag använde JMP-1.) Men det löjliga är att jag kör helt utan reverb, delay eller effekter under 90% av tiden.
Det funkar för mig som gillar typiskt gammalt Marshall-ljud med rötterna i 70-talet, men som vill kunna fläska på med effekter när det behövs.
/CM
Edit: Just det, om jag spelar lite bloos så blir det yl-stratan->Miss Nutcracker->Marshalleriet.
|
| 27 May 2012, 15:23 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarr: Fender deluxe strata, Gibson LP classic eller hembyggd superstrata.
Pedaler Dunlop crybaby från gammal tid (80-tal) med lite olika moddar. Används inte ofta men finns om jag vill. Ibanez TS-9 ('81 första året de tillverkades) för leadboost TC Electronics SCF stereo chorus för snygga rena ljud. Körs i stereo. Lehle Little Dual A/B-Y box med true stereo, transformatorisolering och fasvändning. Fulltone OCD när Marshall 1987 inte kan köras på fullt ställ. Mad Professor Deep blue delay för eko i ovanstående topp. Strymon El Capistan i loopen på min andra topp. Får snygga delay med ett i varje stärkare med lite olika delay-tider.
Förstärkare: Mashall JCM 800 2204 Med en del modifikationer. Marshall JMP 1987.
Varför? För att det låter förbannat bra så här och faktiskt funkar till det mesta beroende på hur man vrider på rattar osv.
|
| 27 May 2012, 16:45 |
|
 |
|
Overdriver
Joined: 19 Aug 2010, 21:37 Posts: 825 Location: Halmstad
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
nilo wrote: Förstärkare: Mashall JCM 800 2204 Med en del modifikationer. Marshall JMP 1987.
Hmm har du ingen högtalare??? 
|
| 27 May 2012, 16:57 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Overdriver wrote: nilo wrote: Förstärkare: Mashall JCM 800 2204 Med en del modifikationer. Marshall JMP 1987.
Hmm har du ingen högtalare???  Jo, två Marshall 4x12'or Närmare bestämt två stycken MF280 I den ena har jag bytt två av elementen till Greenbacks från '76. Det roliga med de här lådorna är att ingen tycks vilja ha dom, men det är samma låda som 1960TV Och 1960AX Fast med olika fronttyg och detaljer (högtalarna också förstås). Detta är dessutom den låda Marshall tillverkat som haft högsta nypriset, men nu kan man med lite tur köpa dom för 2000:- stycket.
|
| 27 May 2012, 17:06 |
|
 |
|
lasse svaj
Joined: 09 Jan 2008, 11:55 Posts: 1707 Location: Vadstena
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Fender Telecaster eller Gibson Les Paul Deluxe genom en Colorsound wah-fuzz och Fender Princeton. Varför? För att det är det jag har...
_________________ Lasse
|
| 27 May 2012, 20:52 |
|
 |
|
Papiermache
Joined: 13 Feb 2012, 18:18 Posts: 32
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Rickenbacker 330/ Fender Telecaster custom 72japan
Förstärkare Ac30 topp genom just nu sunk marshall 4-12a riktigt kass låda men har ett 2-12bygge pågång med en Greenback och en blue.
Pedaler Blackstar ht-Boost/ Electro harmonix memory toy
låter riktigt bra!!
|
| 27 May 2012, 21:08 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Jag behöver ett realtivt rent ljud-lätt spräck med bra headroom, ett crunchigt eller medeldistat kompljud och ett sololjud med mer sustain och fokus. Min set up på rep och gig är därför numera oftast samma.
Gitarrer: Orville LP P90, hembyggd typ DC P90 eller Orville LP Custom. Stärkare: Fender Bassman SF ombyggd med crunchkanal, alt Marshall JMP 2204 lätt hottad. Låda: Marshall 1960A med Greenbacks pre-prola. Pedalbord: används rätt lite, men Boss TU-2, Boss CE-5 chorus, Timmy, Fetto, moddad Boss DS-1.
/Gunnar
|
| 27 May 2012, 22:18 |
|
 |
|
sengenbjerg
Joined: 05 Jul 2010, 16:13 Posts: 86
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Gitarrer:
Fender '67 reissue Stratocaster. Omlackad med Burgundy Mist cellulosalack i relic utförande. All hårdvara och elektronik utbytt till top of the line grejer. Sengenbjerg Moodbreaker, Olympic White med Lundgren Heaven '57 och bigsby. Sengenbjerg Tonemaker, Firemist Gold med Lundgren Vintage Humbuckers. Sengenbjerg Moodbreaker, Sherwood Green med Lundgren Filter mickar med bogsby och guld hardware.
Förstärkare:
Vox Ac15 Handwired med Blue Dog element samt matchande 1x12 låda.
Pedaler:
Fulltone Soul-bender. Fulltone Plim-soul. Fulltone Mini Deja Vibe. Fulltone Choral-Flange. Fulltone Supa-Trem. Fulltone Fat-Boost. Fulltone OCD. Fulltone Full-Drive 2. Fulltone Octa-Fuzz. Ibanez Delay (70-tal).
|
| 28 May 2012, 08:57 |
|
 |
|
Jonken
Joined: 26 Nov 2008, 14:47 Posts: 4974 Location: Northbottom
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
sengenbjerg wrote: Gitarrer: Pedaler:
Fulltone Soul-bender. Fulltone Plim-soul. Fulltone Mini Deja Vibe. Fulltone Choral-Flange. Fulltone Supa-Trem. Fulltone Fat-Boost. Fulltone OCD. Fulltone Full-Drive 2. Fulltone Octa-Fuzz. Ibanez Delay (70-tal). -Hmm. Ser att du & jag har definitivt samma smak i pedaler. Och detta påminde mig om något som jag gärna skulle vilja äga i framtiden: Några Fulltone Tape Echo's. / Jonken 
|
| 28 May 2012, 09:14 |
|
 |
|
sengenbjerg
Joined: 05 Jul 2010, 16:13 Posts: 86
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Hehe ja det är ju förbannat bra grejer. Jo några TTE's hade jag gärna adderat till samlingen. Får prova Solid State ekot när de släpper det så man slipper bli ruinerad. Jonken wrote: sengenbjerg wrote: Gitarrer: Pedaler:
Fulltone Soul-bender. Fulltone Plim-soul. Fulltone Mini Deja Vibe. Fulltone Choral-Flange. Fulltone Supa-Trem. Fulltone Fat-Boost. Fulltone OCD. Fulltone Full-Drive 2. Fulltone Octa-Fuzz. Ibanez Delay (70-tal). -Hmm. Ser att du & jag har definitivt samma smak i pedaler. Och detta påminde mig om något som jag gärna skulle vilja äga i framtiden: Några Fulltone Tape Echo's. / Jonken 
|
| 28 May 2012, 09:18 |
|
 |
|
Jonken
Joined: 26 Nov 2008, 14:47 Posts: 4974 Location: Northbottom
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Såg att du hade en Fulltone Mini Deja Wibe -pedal. Om du får möjlighet: A/B Testa den emot den gamla Deja'2:an. Tror att du skulle digga skillnaderna i framförallt djupet på samma sätt som jag gör. Problemet är att det börjar bli svårare nu att hitta 220 volts varianten på Deja'2:an. - PM'a om du vill låna en av mina till ett test. / Jonken
|
| 28 May 2012, 09:30 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Till cover/frilandsriggen som måste funka med diverse olika backlinestärkare vill jag ha: ett kristallklart rent ljud, ett SRV-aktigt ljud, ett AC30/Keith Scott Voxigt ljud, ett AC/DC-aktigt kompljud, ett hi-gain EVH-aktigt "brown sound" a la VHII/Fair Warning samt ett sololjud med mycket häng och sträng. Till detta används: GitarrerDiverse tweakade Ibanez RGs med HB i stall och SC i hals. PedalerTC Polytune Mini Mad Professor FGC compressor Carl Martin Plexitone Fetto Nord Boss Combo Drive Boss Blues Driver TC Corona Chorus Malekko Phaser (som låter/används mer som en Vibe) MXR EVH Phase 90 TC Nova Delay iB Mod. Ibanez DE7 Hardwire RV7 reverb Boss Line Selector Dunlop Crybaby From Hell wah EB VP Jr. volympedal Stärkare och högtalareIbanez TSA15 Marshall...ähum...Valvestate  Är på jakt efter en bra Marshalltopp!! Marshall 1960BV Marshall 1960BX 2 st HB 212 m V30 När jag lirar hördröck i något mina metalkonstellationer spelar jag på den topp som finns på plats, oftast Rectifier eller Engl. Ett delay samt EQ/midboost för solon i loopen och en Boss SD-1/Tubescreamer/Bad Monkey framför stärkarn. Klart.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 28 May 2012, 09:46 |
|
 |
|
janarn
Joined: 10 Jul 2010, 21:54 Posts: 257 Location:
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
'56 LP Junior - Klon - '67 Marshall SL "Black Flag" - '66 Pinstripe 4x12"
|
| 28 May 2012, 11:04 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
janarn wrote: '56 LP Junior - Klon - '67 Marshall SL "Black Flag" - '66 Pinstripe 4x12" Nu jävlar börjar vi prata seriös rig 
|
| 28 May 2012, 11:12 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
janarn wrote: '56 LP Junior - Klon - '67 Marshall SL "Black Flag" - '66 Pinstripe 4x12" 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 28 May 2012, 11:42 |
|
 |
|
Little Wing
Joined: 22 Oct 2004, 23:48 Posts: 1690 Location: Enköping
|
 Re: Nördtråd deluxe: vad kör ni på för prylar och varför?
Växlar mellan en strata och en jazzmaster genom en Vox Ac15 - billig skitstärkare jag fick köpa får 2000kr, är nog enbart därför. Har inte haft råd med någon ny och den låter.. Haha. Effekterna är ett artec analog delay (distar och låter skitigt, det är kul!), Boss bd-2, en Rat, en Big Muff och till sist en Roger Mayer octavia. Med alla distar igång kommer ett härligt Neil Young-aktigt bröt ur förstärkaren. 
_________________ Mail: karl_rasmus[a]hotmail.com
|
| 28 May 2012, 11:55 |
|
|