|
|
Page 1 of 1
|
[ 17 posts ] |
|
Fender Strata på Blocket...
| Author |
Message |
|
dimman
|
 Fender Strata på Blocket...
_________________ Play it again Sam.......
|
| 28 Oct 2012, 21:51 |
|
 |
|
holmis63
|
 Re: Fender Strata på Blocket...
Cool strata, och det lilla man kan se på bilderna så ser den genuin ut men 25 laxar kan han ju drömma om  Jag har en 79a också, mycket bättre skick, haft den sen den var ny och får jag 25k kanske jag överväger en försäljning! Man ska nog vara lycklig om man får 11-12 tusen i dagens tröga marknad.
|
| 28 Oct 2012, 22:22 |
|
 |
|
dimman
|
holmis63 wrote: Cool strata, och det lilla man kan se på bilderna så ser den genuin ut men 25 laxar kan han ju drömma om  Jag har en 79a också, mycket bättre skick, haft den sen den var ny och får jag 25k kanske jag överväger en försäljning! Man ska nog vara lycklig om man får 11-12 tusen i dagens tröga marknad. Håller med till 100%, det priset verkar vara taget ur luften, sen kan det ju finnas jobb på den för ett par tusenlappar, vem vet...osett kort då han inte nämner något om skicket.
_________________ Play it again Sam.......
|
| 28 Oct 2012, 23:12 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Dåligt skick är det också , man får max 8-9 tkr för denna i dagens marknad, MÖJLIGEN 10.
Undrar vem skojaren är ....
| 29 Oct 2012, 09:37 |
|
 |
|
Fullerton
|
Mike Leaf wrote: Dåligt skick är det också , man får max 8-9 tkr för denna i dagens marknad, MÖJLIGEN 10.
Undrar vem skojaren är .... Du skulle ju ha 9000 för 75/79-vraket du annonserade på bojen för några månader sedan. Utveckla gärna varför en till synes orginal 79 i dessutom ovanlig kulör är värd mindre?
|
| 29 Oct 2012, 11:15 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Fullerton wrote: Mike Leaf wrote: Dåligt skick är det också , man får max 8-9 tkr för denna i dagens marknad, MÖJLIGEN 10.
Undrar vem skojaren är .... Du skulle ju ha 9000 för 75/79-vraket du annonserade på bojen för några månader sedan. Utveckla gärna varför en till synes orginal 79 i dessutom ovanlig kulör är värd mindre? jag begärde 9 , men den såldes lägre, han begär 25 för en helt nedsliten 79. Min var en 75 hals som helt enkelt är värd mer av någon besynnerlig anledning. 'antiqua' elelr vad dom kallade den där färgen må vara ovanlig, men fortfarande anses den av de flesta vara MINDRE åtråvärd än tex en blond eller sunburst . En Sunburst eller vit/blond 79 strata i bra orginalskick anser jag vara värd 11-13 tusen kanske , och om denna varit i samlarskick med den färgen kanske även lite till. Men så sliten och säkert moddad lite så spelar färgen mindre roll tycker jag. Så det var min åsikt jag gav, Du kan ju köpa den för 25 k om Du gillar färgen. Angående priser på HPD Fender kanske Du ska tagga ner lite he he.... (med tanke på dina egna tidigare försök) 
| 29 Oct 2012, 11:32 |
|
 |
|
Fullerton
|
Mike Leaf wrote: Angående priser på HPD Fender kanske Du ska tagga ner lite he he.... (med tanke på dina egna tidigare försök)  Vad är det för "tidigare försök" du snackar om? Jag har annonserat hpd:er med fullständig spec på vad som är utbytt och modifierat. Mina priser har alltid varit "rätt" eftersom jag alltid fått ut önskat pris, give or take, antingen som komplett gitarr eller isärplockad och såld i delar. Eller har du en annan syn på "rätt pris"?
|
| 29 Oct 2012, 13:45 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Fullerton wrote: Mike Leaf wrote: Angående priser på HPD Fender kanske Du ska tagga ner lite he he.... (med tanke på dina egna tidigare försök)  Vad är det för "tidigare försök" du snackar om? Mina priser har alltid varit "rätt" Eller har du en annan syn på "rätt pris"? Nja , i detta fall tänkte jag på när Du satte ut den där 74 Telecasterhalsen på en HPD kropp (iofs Fender) med några gamla delar på och begärde 21.000 ...... sen sänkte till 14 , och de flesta tyckte strax under 10 var mer 'normalt' Hde ingen tanke på dig när jag kommenterade 1979 stratan , men eftersom Du hugger så varsågod... Gör en sökning på Fender Telecaster + 1974 + Hpd..... Glöm inte att jag försvarade dig och din gitarr i tråden , inkl rubriksättningen , dock inte priset .... Ta det inte så hårt ... Är det din strata i Blocketannonsen ?
| 29 Oct 2012, 15:06 |
|
 |
|
Crimson
|
Nu ska vi se om inte Fullerton vänder på det och hur han gör det  han har ju alltid ryggen fri.
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 29 Oct 2012, 17:13 |
|
 |
|
Fullerton
|
Mike Leaf wrote: Nja , i detta fall tänkte jag på när Du satte ut den där 74 Telecasterhalsen på en HPD kropp (iofs Fender) med några gamla delar på och begärde 21.000 ...... sen sänkte till 14 , och de flesta tyckte strax under 10 var mer 'normalt' Hde ingen tanke på dig när jag kommenterade 1979 stratan , men eftersom Du hugger så varsågod... Gör en sökning på Fender Telecaster + 1974 + Hpd..... Glöm inte att jag försvarade dig och din gitarr i tråden , inkl rubriksättningen , dock inte priset .... Ta det inte så hårt ... Är det din strata i Blocketannonsen ? Jag jämförde din värdering av din egna 75/79'a och din värdering av 79:an på blocket. Det var roligt helt enkelt. Jag svarade just att mina priser alltid varit "rätt" eftersom jag alltid fått ut önskat pris, give or take, antingen som komplett gitarr eller isärplockad och såld i delar. Uppenbarligen har jag därför haft "rätt pris". Nämnda 70-talstele var inget undantag. Och nej, jag har inte någon koppling till blocketgitarren. Så länge man är ärlig med vad som säljs så är man fri att sätta vilket pris man vill tycker jag.
|
| 29 Oct 2012, 19:16 |
|
 |
|
Crimson
|
Nu ändra du från "dina skräp delar" till "Jag jämförde din värdering av din egna 75/79'a" Vad var det som orsakade det? Samvetskval? Men då måste du ju i första hand ha ett... Oj, nu tog du bort det du skrev om mig med  vad kan det bero på undra?
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 29 Oct 2012, 20:51 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Fullerton wrote: Jag jämförde din värdering av din egna 75/79'a och din värdering av 79:an på blocket. Det var roligt helt enkelt.
Så länge man är ärlig med vad som säljs så är man fri att sätta vilket pris man vill tycker jag.
Kul att kunna roa någon med så små medel. Jag tycker ärligt dom är värda ungefär lika mycket 'give or take' , jag är väldigt öppen med vad jag säljer, och som Du själv skriver får man sätta vilket pris man vill, vilket gäller även dig. Men man får nog finna sig i att hamna här om man hamnar HELT fel i pris, vilket var själva ämnet i den här tråden. Däremot tycker jag inte man ska, 'kasta sten i glashus', 'såga av den pinne man sitter på' eller 'kacka i eget bo' Välj själv vad som passar bäst 
| 30 Oct 2012, 10:09 |
|
 |
|
Fullerton
|
Mike Leaf wrote: Däremot tycker jag inte man ska, 'kasta sten i glashus', 'såga av den pinne man sitter på' eller 'kacka i eget bo' Ja och det var ju liksom det som var det roliga. Att du kastade sten i glashus. Du tyckte att en orginal strata och din hpd från samma år har samma värde. Humor. Om du ska ge andra tillrättavisningar om pris så kanske du ska följa dessa riktlinjerna själv.
|
| 30 Oct 2012, 10:36 |
|
 |
|
holmis63
|
Fullerton, du kan verkligen konsten att liva upp en tråd! Rent generelt så tappar väl en HPD över huvud taget minst 50% JMFrt med en helt original i samma skick, ingen samlare är intresserad av HPD grejer, och det är ju samlarna som genererar de ibland sjuka priser vintage grejer betingar!
|
| 30 Oct 2012, 10:55 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Fullerton wrote: [ Du tyckte att en orginal strata och din hpd från samma år har samma värde. Humor. Om du ska ge andra tillrättavisningar om pris så kanske du ska följa dessa riktlinjerna själv. Nu var det ju inte samma år ..... och jag fick 8500:- för den, så det var den värd' i alla fall då. det som var med denna annons på stratan är att han begär 25.000 för den och undanber sig 'skojare' , DET är humor. Jag har inte 'tillrättavisat' någon inkl dig, jag skrev att man MÖJLIGEN får max 10 tkr för i det skicket (inget samlarexemplar direkt) och det står jag för , sen vad saker är 'värda' kan ju Du få vara expert på. Lika lite tror jag Du fick 21.000 för din 74 telehals med en AV kropp på , som Du begärde. Nice Try.... Men Du ska ju alltid dyka in och paja trådar i onödan , som denna. Kanske därför Du blir bannad med regelbundna mellanrum och får skaffa nya nick? 
| 30 Oct 2012, 11:16 |
|
 |
|
Fullerton
|
Mike Leaf wrote: Fullerton wrote: [ Du tyckte att en orginal strata och din hpd från samma år har samma värde. Humor. Om du ska ge andra tillrättavisningar om pris så kanske du ska följa dessa riktlinjerna själv. Nu var det ju inte samma år ..... och jag fick 8500:- för den, så det var den värd' i alla fall då. det som var med denna annons på stratan är att han begär 25.000 för den och undanber sig 'skojare' , DET är humor. Jag har inte 'tillrättavisat' någon inkl dig, jag skrev att man MÖJLIGEN får max 10 tkr för i det skicket (inget samlarexemplar direkt) och det står jag för , sen vad saker är 'värda' kan ju Du få vara expert på. Lika lite tror jag Du fick 21.000 för din 74 telehals med en AV kropp på , som Du begärde. Nice Try.... Men Du ska ju alltid dyka in och paja trådar i onödan , som denna. Kanske därför Du blir bannad med regelbundna mellanrum och får skaffa nya nick?  Du vet inte vad jag fått för mina delar, det vet bara jag och köparna. Eller ska jag vara lika tramsig och skriva "8500:- - nice try"? Du gjorde bort dig med din värdering och du räddar inte situationen med att föra bort fokus från frågan med diverse oförskämdheter och lögner. Så.
|
| 30 Oct 2012, 12:12 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Såså gubbar nu släpper vi pajkastningen och lyssnar lite på en glad låt om kakor istället: http://www.youtube.com/watch?v=eD8TXyRY8Xs
|
| 30 Oct 2012, 14:21 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 17 posts ] |
|