| Author |
Message |
|
bassdude
Joined: 05 Jan 2006, 15:28 Posts: 54
|
 PRYLAR!
kompletterade nyligen min rigg med en aguilar DB 924 preamp (som är ruskigt överjävligt bra) och är nu ordentligt nöjd med mina basar och min basrigg. fixade lite skrytbilder! basarna är en custombyggd manne 5:a och en olp music mac 5:a. <img src="http://www.simonandersson.com/img/bassdudegear1.jpg" border=0> aguilar DB 924 preamp, aguilar AG 500 SC topp och 2 st aguilar GS 112 lådor. <img src="http://www.simonandersson.com/img/bassdudegear2.jpg" border=0> har även denna (ett warwick-kylskåp med 3x12" + 1x10") i replokalen. /bassdude - http://www.simonandersson.com/Edited by - bassdude on 24 January 2006 01:42:35
|
| 24 Jan 2006, 02:41 |
|
 |
|
Spider-Man
Joined: 01 Mar 2003, 15:54 Posts: 8432 Location: Stockholm
|
Grattis!
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>
|
| 24 Jan 2006, 06:35 |
|
 |
|
bassdude
Joined: 05 Jan 2006, 15:28 Posts: 54
|
tack <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle> posta gärna era egna grejer här så man ser vad ni har! (om det inte redan finns en sån tråd...) /bassdude - http://www.simonandersson.com/
|
| 24 Jan 2006, 14:02 |
|
 |
|
mrbassman
Joined: 22 Sep 2004, 09:33 Posts: 55
|
Rigg: Carvin RC210 (600W) + RL210T + RL115
Basar: Fender Precision '57 RI MIJ-93 med Lundgren Vintage Fender Precision '62 RI CIJ-03 med Fender American Vintage Morris P-bas 70-tal med Lundgren Hot Takamine EG512C -02 Epiphone Viola -98 (slank visst med en gitarr också: Epiphone Casino -96)
<img src="http://home.no/greatnorthern/images/RC210rig.JPG" border=0> <img src="http://home.no/greatnorthern/images/aa_basar.JPG" border=0> <img src="http://home.no/greatnorthern/images/Casino_Viola.JPG" border=0>
<center><font size=1>- det viktiga är inte vad man har utan hur man använder det -</font id=size1></center>
|
| 24 Jan 2006, 14:51 |
|
 |
|
tonezone
Joined: 05 Aug 2004, 11:54 Posts: 157
|
Fråga från en dum gitarrist - Vad är det där svarta strecket ovanför tjockaste strängen på Manne-basen? Något att vila tummen på, eller är jag helt ute och cyklar?
|
| 24 Jan 2006, 22:51 |
|
 |
|
Burner
Joined: 04 Mar 2003, 10:10 Posts: 5832 Location: Stockholm
|
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Fråga från en dum gitarrist - Vad är det där svarta strecket ovanför tjockaste strängen på Manne-basen? Något att vila tummen på, eller är jag helt ute och cyklar?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jag gissar på drägel skydd<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
|
| 24 Jan 2006, 23:11 |
|
 |
|
Molle
Joined: 22 Nov 2002, 01:07 Posts: 3565 Location:
|
Här är en bild på nästan hela familjen.
<img src="http://i7.photobucket.com/albums/y255/matsmolin/gitarrer.jpg" border=0>
I soffan ligger till vänster en Tanglewood TW 55 och till höger en "no name" nylonare, partygura! På golvet från vänster står en Squier P-bass, en Eagle JHB, en Tanglewood el-resonator, sen min kära gamla Telecaster, därefter en Vester Strata och en Squier Pro Tone Strata. Stärkarna är Fender Pro Jr, Music Man 130/210 HD, och en Danelektro Nifty Fifty.
Saknas på bilden gör en Lugnås Tarragona nylonacke, (vis-guran!) en Mahalo ukukeke och en Hartke Kick Back 120 basstärkare.
Molle
|
| 24 Jan 2006, 23:38 |
|
 |
|
mrbassman
Joined: 22 Sep 2004, 09:33 Posts: 55
|
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> ... en Tanglewood el-resonator... <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> COOOL !!!
<center><font size=1>- det viktiga är inte vad man har utan hur man använder det -</font id=size1></center>
|
| 25 Jan 2006, 00:03 |
|
 |
|
bassdude
Joined: 05 Jan 2006, 15:28 Posts: 54
|
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Fråga från en dum gitarrist - Vad är det där svarta strecket ovanför tjockaste strängen på Manne-basen? Något att vila tummen på, eller är jag helt ute och cyklar? <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> Jag gissar på drägel skydd<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> hahaha! jo... det är dräggelskydd <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> närå, det är ett tumstöd! /bassdude - http://www.simonandersson.com/
|
| 25 Jan 2006, 00:41 |
|
 |
|
bassdude
Joined: 05 Jan 2006, 15:28 Posts: 54
|
hmm... är det så att folk inte har några instrument? eller har ni ingen kamera? eller spelar ni på skitgrejer som ni skäms över? <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle> kom igen nu... POSTA LITE GAS! /bassdude - http://www.simonandersson.com/
|
| 27 Jan 2006, 01:17 |
|
 |
|
fender_ibanez
Joined: 12 Aug 2002, 15:27 Posts: 411 Location: Umeå
|
Skitgrejer + ingen kamera. <img src=icon_smile_clown.gif border=0 align=middle> Eller det är klart... Den halva Marshall-stapeln bakom mig vore väl värd att visa upp... men den är ju så jäkla snyggt. Vill ju inte besudla dess rena skönhet genom att publicera porrbilder på den. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_blush.gif border=0 align=middle>
Nä nu ska jag ta och hoppa från en bro!
|
| 27 Jan 2006, 02:12 |
|
 |
|
Zoid
Joined: 29 Jul 2003, 11:17 Posts: 374 Location: Stockholm
|
Här är ett kollage av mina gitarrer:
<img src="http://i18.photobucket.com/albums/b150/timo_v/Guitars.jpg" border=0>
Epiphone elite Les paul standard plus, Charvel 475 deluxe, Orville Les Paul Custom 57 reissue Fender Telecaster 52 Bigsby, Gibson Les paul Standard 2004, Crafter GAE30/N Fender Deluxe player stratocaster, Charvel 475 exotic
|
| 27 Jan 2006, 14:52 |
|
 |
|
Spider-Man
Joined: 01 Mar 2003, 15:54 Posts: 8432 Location: Stockholm
|
Namn och beteckning på gurorna finns under min profil.... <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20060117014.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20060117013.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20051229002.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20051229003.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/HB15x2.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/hb15.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/20060114012.jpg" border=0> <img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/Image032.jpg" border=0> Stärkaren, pedalerna och elfiolen orkar jag inte lägga upp bilder på.....
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>
|
| 28 Jan 2006, 10:58 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
hörru Spider, den där HB-15 är ju min ju! JAg spelade faktiskt på den alldeles nyss så jag är helt säker på att jag har den kavr <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
-----------------
<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Jan 2006, 12:06 |
|
 |
|
Spider-Man
Joined: 01 Mar 2003, 15:54 Posts: 8432 Location: Stockholm
|
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> hörru Spider, den där HB-15 är ju min ju! JAg spelade faktiskt på den alldeles nyss så jag är helt säker på att jag har den kavr <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
-----------------
<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Sorry.... den på singelbilden är alltså Joshs.. den högra på bilden med två stycken är min.....
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>
|
| 28 Jan 2006, 12:08 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Trist bild, men ändå: <img src="http://beggat.com/planket/danix/familj.jpg" border=0>
Det är kanske dags att låna hem digitalkameran från jobbet<img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>
|
| 28 Jan 2006, 12:15 |
|
 |
|
mr_oak
Joined: 09 Sep 2005, 15:26 Posts: 281
|
Spider-Man lova mig en sak. Sälj Aldrig, Aldrig SRV guran <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>
|
| 28 Jan 2006, 22:26 |
|
 |
|
Spider-Man
Joined: 01 Mar 2003, 15:54 Posts: 8432 Location: Stockholm
|
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Spider-Man lova mig en sak. Sälj Aldrig, Aldrig SRV guran <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Skall försöka lova det.... men det är ju helt och hållet en fake-SRV... den lirar dock bra som fan....
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>
|
| 29 Jan 2006, 00:21 |
|
 |
|
Knet
Joined: 18 Aug 2004, 20:33 Posts: 355
|
Lite av mina prylar <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>
Peavey låda <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/peavey.jpg" border=0>
Fender Jazzbas <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/fenderjazz.jpg" border=0>
Basstärken <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/hartkerigg1.jpg" border=0>
Squier p-bas, köpt av kkrans här på bojen, uppdaterad med Seymor duncan mickar <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/sqbas.jpg" border=0>
Dist <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/mxrbassdi.jpg" border=0>
Chorus <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/baschorus.jpg" border=0>
Gitarrer <img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/M65.jpg" border=0>
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/ibanez.jpg" border=0>
<img src="http://i5.photobucket.com/albums/y190/Knet/sigma.jpg" border=0>
>>Den som gapar efter galen fågel, ser inte skogen för alla ben<<
Edited by - Knet on 28 January 2006 23:48:16
|
| 29 Jan 2006, 00:40 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Enda prylen jag har som gör sig på bild är min special-tele:
<img src="http://i4.photobucket.com/albums/y134/bjoel/profile.jpg" border=0> <img src="http://i4.photobucket.com/albums/y134/bjoel/profile2.jpg" border=0>
Hopplock mexicodelar och diverseprylar. Sammanfogad av MrCheese. Vanvårdad av mig. <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
Min bas gör sig inte på bild, eller rättare har bara bilder på både basen och mig och då förtas effekten lite... <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>
|
| 29 Jan 2006, 15:52 |
|
 |
|
baberg
Joined: 05 Jun 2005, 11:18 Posts: 1501 Location: Knivsta
|
"Enda prylen jag har som gör sig på bild är min special-tele"
Och den gör sig jäkligt bra på bild dessutom. <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>
/Baberg
|
| 29 Jan 2006, 16:30 |
|
 |
|
mr_oak
Joined: 09 Sep 2005, 15:26 Posts: 281
|
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Spider-Man lova mig en sak. Sälj Aldrig, Aldrig SRV guran <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> Den ser ut att vara en äkta SRV signaturgura iaf<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> Härligt att den har gött gung <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
Skall försöka lova det.... men det är ju helt och hållet en fake-SRV... den lirar dock bra som fan....
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0>Det ser ut som om det blir Venom och Sandman i Spider-Man 3<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/emoticon20spidey20235.gif" border=0> <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
|
| 29 Jan 2006, 18:28 |
|
|