| Author |
Message |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Fender Custom Shop Relic Stratocaster
Byggd år 2000 enligt Fender. Medium jumbo band. Sean Foam Green. Mickarna bytta till Lundgren. Låter och spelar mycket bra. Kommer i ett tweed case. Fler bilder kan skickas till seriösa spekulanter. Gitarren finns i Umeå och kan skickas med Bussgods.
15000:-
Byten: Charvel wildcard#6, 12-strängad elgitarr eller 5-strängad banjo.
/Micke
Attachments:
IMG_4772.JPG [ 67.45 KiB | Viewed 9806 times ]
Last edited by KALVDÖN on 09 Aug 2013, 21:14, edited 2 times in total.
|
| 01 May 2013, 14:42 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Nämen, nu får ni ta och lugna ned er. Har aldrig sett maken till huggsexa. 
|
| 02 May 2013, 14:13 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Japp..........
Last edited by KALVDÖN on 26 May 2013, 12:19, edited 1 time in total.
|
| 04 May 2013, 20:00 |
|
 |
|
Daz_j
Joined: 02 Dec 2010, 02:20 Posts: 822 Location: Göteborg
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Synd att den finns i Umeå! Jag finns i Gbg !
|
| 04 May 2013, 20:39 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Jo, det är ett förbannat avlångt land vi lever i. Jag antar att du vill provspela? Annars är det inget problem att skicka gitarren med bussgods.
|
| 04 May 2013, 21:06 |
|
 |
|
Daz_j
Joined: 02 Dec 2010, 02:20 Posts: 822 Location: Göteborg
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Jo hade gärna testat den! Vad är det för radie på halsen och profil? Heter färgen sonic blue? Vad är det för Lundgren mickar? Har du kvar orginal mickarna ? Det jag skulle ha att byta med är en custom shop sg vos.
|
| 04 May 2013, 22:40 |
|
 |
|
Jo E
Joined: 16 Jul 2009, 16:20 Posts: 2037 Location: Tjockhult 08 Stockholm
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Hej, tror det där är "min skapelse" beställde nämligen den modellen från customshopen i ett ex, men det slutade med att dom gjorde 4 ex då dom gillade vad som blev  varav 2 ex kom till europa, beställdes som typ en 60´s seafoamgreen relic (fanns en massa specar man kunde bestämma vill jag minnas), den beställdes 96 eller 97 från Deluxe musik..... tänkte den skulle matcha den Fiestaröda 64á jag haft tidigare... 
_________________It´s all in the ears of the beholder https://edlersrevolution.bandcamp.com/
|
| 05 May 2013, 09:10 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Daz_j,
Radien på greppbrädan är 7,nånting tumm. Vintage stuk alltså. Halsen skulle jag vilja beskriva som ett biffigt C. Färgen tror jag är som Jo E säger, Seafoam Green. Men jag är gravt färgblind så det får andra kommentera. Mickarna heter "50´s Flat". Alltså platta magnetpoler. Låter mycket bättre än original mickarna. Tror att jag har kvar två av dom. Stallmicken pajade. Tyvärr är jag ingen SG kille så det ev. bytet hoppar jag.
Jo E,
Intressant anekdot. Jag köpte gitarren i Las Vegas 2007. Men det är väl möjligt att det är en av de två som stannade i USA, antar jag.
|
| 05 May 2013, 11:08 |
|
 |
|
Jo E
Joined: 16 Jul 2009, 16:20 Posts: 2037 Location: Tjockhult 08 Stockholm
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Det var dom första med den färgen....  , vore ju kul om det är så....
_________________It´s all in the ears of the beholder https://edlersrevolution.bandcamp.com/
|
| 05 May 2013, 15:40 |
|
 |
|
Joespinaci
Joined: 01 Oct 2009, 14:04 Posts: 889
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
intresserad av byte mot en: Fender Stratocaster Road Worn 60´s uppgardaderad med Custom Shop 69 pickups, nytt elektronik, och två nya P-skydd 3 ply vsv och totoise brown? Plus pengar emellan! till dig inte till mig 
Attachments:
securedownload-2.jpeg [ 31.61 KiB | Viewed 9147 times ]
|
| 05 May 2013, 20:54 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Hey Joe,
nä, tror inte det tyvärr. Men det ser ut att vara en fin yxa.
Last edited by KALVDÖN on 26 May 2013, 12:18, edited 1 time in total.
|
| 05 May 2013, 21:52 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Joespinaci,
vart bor du och din gitarr?
|
| 07 May 2013, 11:45 |
|
 |
|
Joespinaci
Joined: 01 Oct 2009, 14:04 Posts: 889
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
I glada Malmö !
|
| 07 May 2013, 19:29 |
|
 |
|
Isaac
Joined: 01 Jul 2009, 18:38 Posts: 40 Location: Malmö
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
@Spinaci: Jag har PM:at dig om ett bytesförslag som innefattar både dig och Kalvdön. Har det kommit fram?
Mvh Isaac
|
| 07 May 2013, 21:28 |
|
 |
|
Joespinaci
Joined: 01 Oct 2009, 14:04 Posts: 889
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Jag förlorar på det om inte du lägger till lite pengar.
|
| 08 May 2013, 07:51 |
|
 |
|
Isaac
Joined: 01 Jul 2009, 18:38 Posts: 40 Location: Malmö
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Vi kan splitta mellanskillnaden mellan våra två gitarrer. Fördelen för dig är ju att du i så fall har något som Kalvdön vill ha, sen kan ni komma överens er emellan...
Mvh Isaac
|
| 08 May 2013, 09:02 |
|
 |
|
Joespinaci
Joined: 01 Oct 2009, 14:04 Posts: 889
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Jag säljer hellre min i lugn och ro. Men tack för visat intresse. Mvh cabbe
|
| 08 May 2013, 12:50 |
|
 |
|
Isaac
Joined: 01 Jul 2009, 18:38 Posts: 40 Location: Malmö
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Allright, det var värt ett försök! Ha de Isaac
|
| 08 May 2013, 23:29 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Bumperibump.
|
| 13 May 2013, 10:53 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Ok, 16000:- då.
|
| 14 May 2013, 23:24 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Köp............................................nu. 
|
| 23 May 2013, 09:27 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
.
Last edited by KALVDÖN on 09 Aug 2013, 21:16, edited 1 time in total.
|
| 26 May 2013, 12:18 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
En 12-strängad elgitarr kan också tas i inbyte.
|
| 06 Jun 2013, 14:44 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Ingen som har en elektrisk tolva?
|
| 18 Jun 2013, 18:45 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Tjohej!
|
| 25 Jun 2013, 21:21 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Byter gärna mot Fender Stratocaster XII eller ESP XJ-12. Men även billigare skrot, typ Danelectro och sånt är intressant.
|
| 30 Jun 2013, 10:49 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
En elbas med kort eller medium mensur är också intressant.
|
| 01 Jul 2013, 19:50 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Kan även bytas mot en Charvel Pro Mod Wildcard #6.
|
| 11 Jul 2013, 18:39 |
|
 |
|
KALVDÖN
Joined: 01 May 2013, 14:17 Posts: 80
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Strunt är strunt och snus är gott.
|
| 27 Jul 2013, 21:20 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15249 Location:
|
 Re: Fender Custom Shop Relic Stratocaster säljes
Färgen är Daphne Blue och den är galet snygg..... en unik strata 
_________________
|
| 27 Jul 2013, 21:37 |
|
|