| Author |
Message |
|
Supreme
|
 Re: Eurovision Song Contest...
Det var någon som var snabb att göra en parodi på den http://www.youtube.com/watch?v=D0qYNOHD6E8
|
| 20 May 2013, 16:19 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Råkade zappa in eländet medan jag käkade frukost och där satt Carl Bildt och hyllade evenemanget. Det räckte för mig för att få ett tydligt bevis på det är skräp...
|
| 21 May 2013, 13:38 |
|
 |
|
Goran
|
Den absolut bästa ESC låten någonsin är ”Doing the omoralisk schlagerfestival” med Sillstryparn/Nationalteatern Jag har inte tittat på skiten sen jag var typ 10 år, när man upptäckt Hendrix, Stones, Cream etc var all schlager liksom ett passerat stadium.
|
| 22 May 2013, 09:10 |
|
 |
|
Marshall
|
pudas wrote: Jag tycker att Eurovision Song Contest är musikaliskt helt ointresant, men det är fascinerande att homo, bisex och trans folket av någon anledning har tagit det så till sitt hjärta, så en viss social funktion har det ju! Som tävling får jag intrycket av att det mer är tv och scenteknink, ljus och koreografi man tävlar i än musik mellan länderna. Är denna målgrupp månne mer intresserad av vad som finns mellan länderna än av musik?
|
| 22 May 2013, 09:25 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Goran wrote: Den absolut bästa ESC låten någonsin är ”Doing the omoralisk schlagerfestival” med Sillstryparn/Nationalteatern Jag har inte tittat på skiten sen jag var typ 10 år, när man upptäckt Hendrix, Stones, Cream etc var all schlager liksom ett passerat stadium. det finns många bra ESC-låtar IMO och det där är inte en av dessa  det är snarare en riktig skitlåt (och jo, jag gillar mycket av det som Nationalteatern gjort) Om du nu inte har tittat på skiten sen du var 10 har du dessutom sannolikt fel uppfattning om vad som framförs. schlager på den tiden var ngt helt annat än nu.. Jag påstår inte att det är bra musik eller att ESC ens är sevärt nu för tiden, jag tycker bara att man ska kolla lite emellanåt innan man dissar för hårt 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 22 May 2013, 12:26 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Joshunznera wrote: Goran wrote: Den absolut bästa ESC låten någonsin är ”Doing the omoralisk schlagerfestival” med Sillstryparn/Nationalteatern Jag har inte tittat på skiten sen jag var typ 10 år, när man upptäckt Hendrix, Stones, Cream etc var all schlager liksom ett passerat stadium. det finns många bra ESC-låtar IMO och det där är inte en av dessa  det är snarare en riktig skitlåt (och jo, jag gillar mycket av det som Nationalteatern gjort) Om du nu inte har tittat på skiten sen du var 10 har du dessutom sannolikt fel uppfattning om vad som framförs. schlager på den tiden var ngt helt annat än nu.. Jag påstår inte att det är bra musik eller att ESC ens är sevärt nu för tiden, jag tycker bara att man ska kolla lite emellanåt innan man dissar för hårt  Det är välgjord och lättsam TV-underhållning. Men det betyder inte att jag vill kolla för det. Helt meningslöst att ge något en chans när man ändå vet att man kommer att ogilla det. I synnerhet när man man har skitmånga gitarrprojekt som pockar på uppmärksamhet! 
|
| 22 May 2013, 13:49 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Vinyljunkie wrote: Det är välgjord och lättsam TV-underhållning. Men det betyder inte att jag vill kolla för det. Helt meningslöst att ge något en chans när man ändå vet att man kommer att ogilla det. I synnerhet när man man har skitmånga gitarrprojekt som pockar på uppmärksamhet!  Jag tittar i regel inte heller, bara tillräckligt mycket (lite) för att kunna delta i debatten 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 22 May 2013, 14:25 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Joshunznera wrote: Vinyljunkie wrote: Det är välgjord och lättsam TV-underhållning. Men det betyder inte att jag vill kolla för det. Helt meningslöst att ge något en chans när man ändå vet att man kommer att ogilla det. I synnerhet när man man har skitmånga gitarrprojekt som pockar på uppmärksamhet!  Jag tittar i regel inte heller, bara tillräckligt mycket (lite) för att kunna delta i debatten  Jag tittar inte alls men jag är ändå säker på att jag klarar mig hyffsat i debatten... inte mycket nytt under solen där de senaste 15 åren... 
|
| 22 May 2013, 15:07 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Vinyljunkie wrote: Jag tittar inte alls men jag är ändå säker på att jag klarar mig hyffsat i debatten... i nte mycket nytt under solen där de senaste 15 åren...  hur vet du det 
|
| 22 May 2013, 17:18 |
|
|