View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Sep 2026, 00:58

Reply to topic  [ 22 posts ] 
Åbro rock-ja,de e dags igen 
Author Message

Post Åbro rock-ja,de e dags igen
Image

http://www.102983.org/gallery/albums/userpics/10003/Abro.jpg

Normalt gör ju ingen av oss väsen av ett gig hit eller dit,men då det denna gången berör ett stort antal Bojs..så...here we come! Gissar att det kan finnas folk ombord på Bojen som vill se sina vänner göra det de gör bäst..

12 timmar av ren,skär,rock. Så ska de tas! :mrgreen:

Å jofan. Bandlistan kommer fyllas på. Två scener i år,å gäster från halva landet. Från Sölvesborg i söder till Stockholm i norr..

11 Jul 2013, 12:16
Profile

Post Re: Åbro rock-ja,de e dags igen
:shock: Ja jävlar i mig! Be there or be square? :lol:

/Mats

11 Jul 2013, 17:28
Profile

ahh! FFIB har årsmöte! Om ni kan utlova vacker sång och surfria bends så kommer jag

;)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

11 Jul 2013, 17:59
Profile WWW

Jafan Josh.
Kom du till byn där vi "fan e goa gubbar allihopa". Tycker jag. Vi löser en plats å krascha för dig mä.... No worries.

Mä dä sagt.

Image

Uppdaterad.
...å för alla metalfans...det kommer mer :wink:

12 Jul 2013, 22:17
Profile

Image

:wink:

12 Jul 2013, 22:19
Profile

http://www.youtube.com/watch?v=LHMFkgCb9ww

Bojens egen Rawburt....
It gonna get ugly... :mrgreen:

(Som fö precis släppt sin senaste platta Saligia....)

12 Jul 2013, 22:23
Profile

Jag kan ställa upp å sjunga tre fyra låtar om det handlar om typ Gillan/Johnny W eller liknande. Det är väl vad min otränade röst orkar i nuläget efter att ha trädat i snart två år :lol: Det vore iaf kul!

/Mats

13 Jul 2013, 00:12
Profile

Kommer ny bandlista/flyer inom kort med uppdateringarna som e aktuella.

Har utvecklats lite det här gossar. E ingen överdrift.

Från att ha varit en tillställning för de närmast sörjande för de vid tiden aktuella banden...till de det nu håller på att formas till.

Jag uttrycker det såhär,för att vara helt i privat regi utan ngt eg större vinstintresse..nu tror jag inte vi fixar eller orkar göra det större. I stort sett sker det hela ideellt nu. Men,prylar vi behöver hyra in kostar ju...typ skithus osv. (Fö. Hyra Bajamajor e fan SVINDYRT!)

Två scener.

Ett fullt utbyggt sk line array PA system. Ca 20 satelliter,4 st dubbla dubbelverkande 18" som bottnar...mid fills...you name it. Matat av 30kW :shock: :shock:

Två bord "front of house". Ett medhörningsbord mellan scenerna. Mixerkillar med tunga meriter befolkar samtliga platser. 8)

Full ljusshow. DMX,Cirrus eller allt va fan de heter (jaaa...jag har "tvingats" sitta med på dem mötena med inför den 31e. Fattar ju fan inte ens hälften av vad de där gossarna säger! E ju ett helt eget språk! Här sitter liksom en annan å tycker det e gött bara det kommer ljud ur en sketen 212a! ).

Datorstyrd lasershow som lyser upp himlen.. :shock:

Kravallstaket,entre armband å hela baletten.

Detta har fan ballat ur. Totalt,å de e ju fullkomligt vansinnigt underbart! :lol: . Det där med för de närmast sörjande tror jag vi kan släppa... :mrgreen: . Eller jaaaa...vi blir ju ett antal band bestående av medlemmar från Bojen!! Bara en sån sak!

MERA GAIN ÅT FOLKET!!!

Prepare to rock motherfuckers...

09 Aug 2013, 02:56
Profile

Kommer det att råda gibsonförbud? Ingen skäggrock?

http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ

09 Aug 2013, 05:35
Profile WWW

Walain wrote:

Det räcker inte med att diskutera detta i andra tråden på FEM sidor tycker du?

09 Aug 2013, 09:42
Profile

Racing wrote:
Kommer ny bandlista/flyer inom kort med uppdateringarna som e aktuella.

Har utvecklats lite det här gossar. E ingen överdrift.

Från att ha varit en tillställning för de närmast sörjande för de vid tiden aktuella banden...till de det nu håller på att formas till.

Jag uttrycker det såhär,för att vara helt i privat regi utan ngt eg större vinstintresse..nu tror jag inte vi fixar eller orkar göra det större. I stort sett sker det hela ideellt nu. Men,prylar vi behöver hyra in kostar ju...typ skithus osv. (Fö. Hyra Bajamajor e fan SVINDYRT!)

Två scener.

Ett fullt utbyggt sk line array PA system. Ca 20 satelliter,4 st dubbla dubbelverkande 18" som bottnar...mid fills...you name it. Matat av 30kW :shock: :shock:

Två bord "front of house". Ett medhörningsbord mellan scenerna. Mixerkillar med tunga meriter befolkar samtliga platser. 8)

Full ljusshow. DMX,Cirrus eller allt va fan de heter (jaaa...jag har "tvingats" sitta med på dem mötena med inför den 31e. Fattar ju fan inte ens hälften av vad de där gossarna säger! E ju ett helt eget språk! Här sitter liksom en annan å tycker det e gött bara det kommer ljud ur en sketen 212a! ).

Datorstyrd lasershow som lyser upp himlen.. :shock:

Kravallstaket,entre armband å hela baletten.

Detta har fan ballat ur. Totalt,å de e ju fullkomligt vansinnigt underbart! :lol: . Det där med för de närmast sörjande tror jag vi kan släppa... :mrgreen: . Eller jaaaa...vi blir ju ett antal band bestående av medlemmar från Bojen!! Bara en sån sak!

MERA GAIN ÅT FOLKET!!!

Prepare to rock motherfuckers...

lite som att läsa Racinginlägg på Ljudbojen då :twisted: :wink:

för övrigt: kul initiativ och synd att det är så jävla långt bort ..

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

09 Aug 2013, 10:57
Profile WWW

Bentooshape wrote:
Walain wrote:

Det räcker inte med att diskutera detta i andra tråden på FEM sidor tycker du?

Man talar som man har förstånd till. Låt det räcka med det :wink:

För alla er andra,VÄL MÖTT!! :D

09 Aug 2013, 11:29
Profile

Image

Så ni klentrogna!!
Bandlistan e nu uppdaterad med ÄNNU FLER Bojare!!

Asså....på de e bärsen billig,mat finns...det går "taxi turer"....

Å..

Image

T minus 9 days and counting.... :mrgreen: :mrgreen:

23 Aug 2013, 00:24
Profile

Vi kommer och låter oss bli uppfuckade av Racing. :mrgreen:

https://www.facebook.com/LosDesperadosGBG

För er som värgar Facebooka så finns ett par spår här:
http://grooveshark.com/#!/album/Vikings+MC/9185524

23 Aug 2013, 14:42
Profile

Japp :mrgreen:

Helt allvarligt så får jag erkänna att jag känner mig trött allaredan nu. Kommande vecka blir..."intressant". Inte en aning om hur jag skall orka detta men...den som lever får se :shock: :mrgreen:

Att ro runt ngt sådant här,å då e vi ganska många som ligger i bakom kulisserna,e mkt mkt mer arbete än de flesta ens anar.
Det tar liksom inte slut heller..

Men men!
En sketen vecka kvar till det smäller! Ska bli så jävla roligt va! :D :D

25 Aug 2013, 23:20
Profile

Mycket mycket trött,men med stor tillfredsställelse och glädje konstaterar jag att vi nu börjat rodda.
Allt det där planerandet,alla möten osv..nu ger det resultat.
Ett par blotta dagar kvar innan det smäller (eller rättare sagt en å en halv). :D :D

Gött e ´re å vi kommer fan göra vårt yttersta för att få hisingen att rasa ner i älven. :mrgreen:

29 Aug 2013, 23:46
Profile

Jag kan inte annat än bli full i skratt.
Kommit hem precis å känner mig som ett ursketet äpple mer eller mindre.

Åbro rock startade som en grej där vi ville bjuda tebax till alla dem som gör vårt musicerande möjligt. Familjer,vänner osv... Ni som hållit på en stund vet vad jag snackar om.

På vägen har Åbro rock vuxit. Sannolikt,antar jag,av den enkla anledningen att fler gigande musiker tyckt hela grejen e vaken. Rätt.
Å jo.
I år blir vi 12 band. Å..som sagt,vi tar i med allt vi har nu. I år finns risken att det tar en annan vändning. På gott å ont,men Åbro rock har fått eget liv. Jag inser det,vilket nog e väl.
Många e nu engagerade å...det har vuxit ur barnhagen. På riktigt. Åbro rock har i Göteborg,rikets för all tid arbetarstad,fått en identitet på något märkligt vis.
Det hela e fortfarande ideellt,å min förhoppning e att vi rent publik och artistmässigt kan behålla det så. Jag sätter nämligen stor stolthet i att på Åbro rock upplever du som publik såväl ärrade scenartister som nya stjärnskott varför det för mig för all tid kommer vara väsentligt att Åbro rock aldrig blir märkvärdigt.

Poängen jag vill göra såhär i elfte timmen e att... Ni som INTE e Göteborgare har säkerligen hört det där -"Vi e goa gubbar allihopa"-
Jafan.
Vi e fan goa gubbar allihopa. Många e dem som i år e engagerade. De som är med att SKAPA Åbro rock...å jafan. Vi ÄR verkligen goa gubbar allihopa.

Det har ballat ur-som det heter här i Göteborg. Totalt faktiskt.
Vi började rodda redan igår..

Image

Å vi har nått en punkt där vi använder en hjullastare. Av nödvändighet. :mrgreen: . Trossar å skit...å front of house mixerplats på 2m höjd....
Lilla SRF helt enkelt,fast...som det SKALL göras. Av rockers..FÖR rockers...

Jag känner mig av olika anledningar nu plötsligt mycket mycket liten. I 1a hand för att..just..."vi e fan goa gubbar allihopa!!".
Jafan.
Vi e verkligen goa gubbar allihopa för ALLA "bakom" detta laddar utan ett enda knorrande helt ideellt..för att de älskar rocknroll å för att vi här på rikets framsida alltid haft ett mycket mycket varmt hjärta för det som e underground rent musikaliskt.
Å...jag känner mig stolt som fan över att vara en del av detta. Ursprungstanken jag hade har växt och fått eget liv. Blivit så omfattande att mina spörs i sammanhanget till nästa Åbro rock kommer få ställas annorlunda. Jag vet det,och med det kommer till en del en epok att gå i graven. På gott å ont.

Jag sitter å skriver detta halvvägs in i natten före...så trött att jag har inte ord för det. Alla möten,all lobbying osv skall nu klaffa på ngt dygn och jag VET idag att där e så enormt kompetent folk engagerade att jag inte behöver känna nån form av oro. Fantastiskt.

Mitt i allt detta,detta som kommit att bli Åbro rock-hjullastare å hela skiten till trots,så e där en sak jag har klart för mig. Åbro rock får aldrig primärt handla om vinst.
Vi har idéer om hur att försöka förvalta det pund Åbro rock kommit att bli. Att försöka skapa en betald rockscen i Göteborg igen,för artisterna. För att de förtjänar det.
Alla dessa fantastiska artister...

Till alla er som gör Åbro rock möjligt,för där finns mången Bojare bland oss.

Tack.
Från botten av mitt hjärta tack. Tack...för att ni fan e goa gubbar allihopa.. :wink:

31 Aug 2013, 01:49
Profile

Tyvärr kommer jag inte att kunna närvara. Som skitibyxan är det så. Kan jag stödja på annat sätt så gör jag gärna det. 4X12 från 1995 med engelska Greenbacks G12M finns att låna, H & K. Låter guld.

/Mats

Last edited by Axewall on 31 Aug 2013, 11:36, edited 1 time in total.

31 Aug 2013, 02:56
Profile

Respekt! Fel sida av landet bara...

31 Aug 2013, 11:20
Profile WWW

:mrgreen: :mrgreen:

Image

Yours truly fångad i striden hetta.

Finns ENORMT mycket att säga om gårdagen,å det negativa...det riktigt negativa..e att publiken av ngn anledning uteblev. Vi snackar totalt ngt så ensligt i sammanhanget som typ 200 personer.
Ensligt...för att plan där vi höll till sväljer 2000.... Å ur det behöver vi nu lite slicka såren å försöka lista ut var vi gjorde fel ur det perspektivet.

Det åsido så kan eventet ur ett rent tekniskt och artistiskt perspektiv i sin tur bara beskrivas som en fullträff. Lägsta nivån igår var hög. Som i riktigt hög.
Vrålet från de få som var till städe när vi var två band som synkront från båda scener körde allsång var inte att ta miste på. Rytet... :wink:

Jag lirade ju i två av banden igår,och rent subjektivt får jag säga att det riktigt roliga var att se det yngre av dem i form av "Smell of diesel" vika ut sig å ta plats som vi gjorde. Extra numret i form av en kraftigt omarrangerad variant av Hoochie Coochie man...där ska fan erkännas att jag rent ut sagt hade lekstuga en stund :lol:

Men framför allt. Dessa FANTASTISKA artister!
Panta Rei från Stockholm med vår egen Fotogeno på plats...DRA MIG ÅT HELVETE rent ut sagt! Deras sångare....REN världsklass! För en röst!!
Tösen,den unge tösen,som sjöng i No Hassle...oj oj oj oj....
Satin i sin tur med vännen Shirre,denna unga extremt lovande tjej på gura..samma samma...Skall in på MTI heter det väl nu till hösten. Var det stannar vetti fan rent ut sagt. :shock:

Våra egna Los Desperados pojkar i sin tur :D ,mjo....gammal e äldst. Så e re. Goran å vännerna klev ut i den sena nattimmen å rockade så det fan sjöng i det. Hisingen..visste om att de var där :mrgreen:

Å crew.
Denna helt fantastiska crew. Vi lirade ju från ett megastort lastbilsflak som vi hade dämpat efter bästa förmåga. Till det hade det ställts ytterligare ett lika stort flak intill...å i det,framåt natten vart det män som hade tagit i så förbannat att de somnade i en hög av gigbags å det var tillgängligt som var mjukt...samtidigt som rocken vrålade ut 3 meter därifrån.
Då vänner e man trött :mrgreen:

01 Sep 2013, 16:30
Profile

Bra jobbat Jesper och er andra! Ledsen att vi inte kunde vara med. En ordentlig satsning i sådana här sammanhang tycker jag förtjänar en ryggdunk. Tar väl tid att etablera kanske, folk hittar er nog till nästa gång.

Vi spelade i Emmaboda ihop med Playtones igår (en synnerligen trivsam tillställning, tack igen Playtones). Vi får sikta på att närvara nästa år.

01 Sep 2013, 20:27
Profile WWW

Jo. Jag hoppas verkligen att det tar skruv Anders.
Å jo. Dig å gossarna vill vi allt ha me.

Vet inte hur många av er som använder facebook,men här e iaf ett ultrakort klipp som smakprov på Lose Change igår kväll.
Jag å den gode John Larsson,på munspel/sång då,som gör vår grej..å jafan. Vi ger oss allt på blues med..visst gör vi de :wink:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151572493212651&set=vb.708377650&type=2&theater

01 Sep 2013, 22:59
Profile
Reply to topic   [ 22 posts ]