Jag behövde inte bekymra mig om hörnen det löste sig själv och nu ligger kabinettet i en hög på garagegolvet
Nåt elände blev det med kontaktlimmet för tolexen började bubbla och det såg för djävligt ut. Vet inte om det kan bero på att lådan redan en gång tidigare varit klädd med billig vinyl från en tyg affär och biltemas spraykontaktlim, den klädningen var hyfsad (så bra man nu får det med vanlig vinyl) i några dagar sen borjade limmet att släppa. Rev då bort dne och sa till kig sj'älv att det var sista gången jag skulle klä men nåt annat än riktig tolex.
Vet inte om casco kontaktlimmet reagerade med de limrester som fanns kvar från biltema limmet trots att jag försökt få bort dom och att kabinettet legat i minst 6 månader men skit blev det och då gjorde jag ett hållfasthets test mot garagetgolvet och fick slå förvånansvärt hårt innan jag fick sönder kabinettet.
Nu har jag börjat med ett nytt kabinett och då kommer jag att göra bakpanelen anorlunda som på en Fender tweed men öppen baksida och ventliationshålet tänkte jag försöka hitta ett galler likande de som sitter på Vox. Det nya kabinettet snalnade jag ihop allt vad som gick mest för att kunna använda de furuskivorna jag hade hemma och då måste jag göra ventliationshålet ca 25 mm brett och problemet blir då att få tolexen att räcka runt kanterna för då nåste hålet minst vara 50 mm brett. Tänker testa att skippa rundningen av venilationshålet och skära tolexen jämn med ovansidan och sen klä med en separat bit tilex på kanten i hålet, blir det bra får det vara så men blir det dåligt får jag försöka hitta ett galler som monteras på ovansidan.