| Author |
Message |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
 letar BoostTIPS GÄRNA
har just nu en DOD BiFet preamp FX10 ´som jag är supernöjd med! anv den i loopen som solohöjare !jag bara älskar hur lätt den är att slå på/av letar eft något liknande ! tips motages! fast inte såna där minipedaler! den ska va Clean samt av lätt att stampa på ! har lite svårt för de där Carling switcharna! tycker många e tröga! vill ibland göra snabba fills så då måste den va lätt trampad 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 02 Nov 2013, 17:28 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
 Re: letar BoostTIPS GÄRNA
Boss GE7. Toneshaper, clean boost och buffer i en billig lättrampad låda.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 02 Nov 2013, 17:45 |
|
 |
|
VIP
|
Tack för tippset ! får kolla den
|
| 02 Nov 2013, 18:37 |
|
 |
|
VIP
|
|
| 02 Nov 2013, 18:41 |
|
 |
|
VIP
|
|
| 02 Nov 2013, 18:42 |
|
 |
|
kjelle
|
Boost'n Buff är nog min favorit i loopen.
| 02 Nov 2013, 18:43 |
|
 |
|
VIP
|
hmm hur är switchen? är inte det typ Carling switch på den??
|
| 02 Nov 2013, 18:46 |
|
 |
|
Britbender
|
keeley time machine booster !!! Tar plats på bordet men det är den värd, en trebbleboost sida å en "modern". Har haft ett antal boostar nu, koko...analogman...zvex men keeleyn har allt det dom har + lite till 
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 02 Nov 2013, 20:54 |
|
 |
|
Freppezon
|
Suhr ISO-Boost otroligt lättrampad tyst och otroligt välljudande och otroligt ren. Skydstrup-klass på pedalen!...(och för lite mindre än halva priset) men säg det inte högt då vill alla ha den!...  Innehåller också en hq-buffer. Jag har min först i kedjan och har den lågt ställd kanske på klockan 0700 samt switch åt höger dvs buffrad. Tycker jag får tightare bas då!... Helhetsintrycken är hel, ren, och en tight bas.
|
| 02 Nov 2013, 23:06 |
|
 |
|
southbeck
|
Varför ska du ha en ny om du är nöjd med den du har?
Timmy funkar väldigt bra som boost. Den är helt transparent men funkar också som overdrive och har bra eq.
|
| 03 Nov 2013, 11:57 |
|
 |
|
VIP
|
kollar runt lite! den strulade lite förra repet! men lite elektronikspray gjorde susen! men rätt som det är kanske den går sönder?? hmm tillverkas inte längre så det kan va bra med en bra backup! som MÅSTE sitta i loopen för solohöjning! !! ej framför förstärkaren!! samt att den ska vara Clean! och lätt trampad 
|
| 03 Nov 2013, 12:15 |
|
 |
|
kjelle
|
VIP wrote: hmm hur är switchen? är inte det typ Carling switch på den?? Så är det. Jag upplever inte det som ett problem. Har man skor på fötterna, vill jag känna att switchen verkligen klickar. Suhr pedaler är nog ett bra tips om du inte vill ha en med normalt motstånd. Jag har en Riot, och det känns knappt att switchen klickar igång.
| 03 Nov 2013, 14:59 |
|
 |
|
VIP
|
aha ok får kolla in Shur pedalerna då oxo ! tack för det tipset 
|
| 03 Nov 2013, 16:16 |
|
 |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
Freppezon wrote: Suhr ISO-Boost otroligt lättrampad tyst och otroligt välljudande och otroligt ren. Skydstrup-klass på pedalen!...(och för lite mindre än halva priset) men säg det inte högt då vill alla ha den!...  Innehåller också en hq-buffer. Jag har min först i kedjan och har den lågt ställd kanske på klockan 0700 samt switch åt höger dvs buffrad. Tycker jag får tightare bas då!... Helhetsintrycken är hel, ren, och en tight bas. Det här med tight bas nämner du i varje inlägg. Har fått mig nyfiken på varför det är så "viktigt" för ett gitarrljud. Är det inte sånt man har bassister till? Eller är det genre som avgör, eller låter det bättre när man lirar själv?
|
| 03 Nov 2013, 17:10 |
|
 |
|
Freppezon
|
Med tight bas menar jag en rapp attack alltså en omedelbar stuns i ljudet.
Typexempel är 80-tals hårdrock, lättare metal, samt först och främst AOR.
Alltså ett gitarrljud som är viktigare än musiken.
Fast jag antar att ni är för unga för att minnas AOR.
Om jag säger Shy, The Truth, Metropolis, Alien?
|
| 03 Nov 2013, 18:27 |
|
 |
|
Geleråtta
|
VIP wrote: hmm hur är switchen? är inte det typ Carling switch på den?? Herregud för alla dessa nördiga modetrender i gitarr och pedalvärlden. Om man inte är alvarligt handikappad känns ju eventuallt knappmotståndet som värsta I-landsproblemet. Folk har ju trampat på dessa carlingswitchar de senaste 50 åren utan att ha minsta problem med det. Märkligt att folk inte verkar klara av det 2013
|
| 03 Nov 2013, 18:50 |
|
 |
|
VIP
|
Geleråtta wrote: VIP wrote: hmm hur är switchen? är inte det typ Carling switch på den?? Herregud för alla dessa nördiga modetrender i gitarr och pedalvärlden. Om man inte är alvarligt handikappad känns ju eventuallt knappmotståndet som värsta I-landsproblemet. Folk har ju trampat på dessa carlingswitchar de senaste 50 åren utan att ha minsta problem med det. Märkligt att folk inte verkar klara av det 2013 vad e ditt problem  ??? klar nog av att trampa på en sådan  men vill hellre ha en som är mera direkt ! eft som den anv i Live sammanhang ! inte i sovrummet 
|
| 03 Nov 2013, 18:52 |
|
 |
|
VIP
|
tacksam för tips ist för trams!! 
|
| 03 Nov 2013, 18:53 |
|
 |
|
omalm
Joined: 17 Dec 2009, 15:34 Posts: 593 Location: Norrlands huvudstad
|
Freppezon wrote: Alltså ett gitarrljud som är viktigare än musiken.
Ett gitarrljud som är viktigare än musiken?Nu får du nog utveckla, för jag får inte riktigt ihop det.
|
| 04 Nov 2013, 10:18 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Ett tips är även TC Spark Boost Mini som har ett momentary-läge; tryck ned så går boosten på - släpp så stängs den av. Perfekt för dig 
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 04 Nov 2013, 10:59 |
|
 |
|
VIP
|
köpte mig en BOSS GE-7 ska testa den i helgen ! får se om den funkar som jag vill 
|
| 07 Nov 2013, 17:39 |
|
 |
|
FillmoreEast
|
EP Boostern för hela slanten för mig. Jag gillar verkligen vad den gör med ljudet när man kickar in den.. det är mer än bara volymhöjning eller mätta försteget. Den ger nån slags tydlighet och fokus i soundet, som är svårt att få till utan den. Jag använder den hela tiden. Med alla möjliga gitarrer/stärkare.
|
| 09 Nov 2013, 15:01 |
|
 |
|
rocky67
Joined: 08 Apr 2007, 15:40 Posts: 1234 Location: Uppsala SWISH
|
Jag gillar boost-delen i T-Rex Möller, den väcker stärkaren till liv på något vis. Plus att du får en bra overdrive-del där du kan mixa in den rena signalen på köpet.
_________________ If you're too stupid for science - try religion!
|
| 09 Nov 2013, 17:16 |
|
 |
|
Urban
|
VIP wrote: vad e ditt problem  ??? klar nog av att trampa på en sådan  men vill hellre ha en som är mera direkt ! eft som den anv i Live sammanhang ! inte i sovrummet  Jag måste erkänna att jag också ställer mig frågande till det om switchen. Jag använder alltid någon slags solohöjning i loopen och jag vill absolut ha ett distinkt klickläge på switchen. Hade tänkt tipsa om MXR Micro Amp som är min nyaste favoritpedal men blev betänksam när du började prata om switchen... Jag hade förut en Nobels A/B-V i loopen och aktiverade den med en helt vanlig footswitch i remotejacket. Funkade hur bra som helst. Samma sorts switch även där dock. Något jag däremot har svårt för är om det blir en fördröjning i bytet. Det är därför jag aldrig riktigt kommer överens med midi och ha olika program som man byter emellan för komp/solo. Då tycker jag att jag brukar få en liten fördröjning i programbytet som stör flytet och exaktheten i bytet. Men jag ska ge det en ny chans. Håller på och meckar ihop en midistyrd rigg.
|
| 09 Nov 2013, 18:22 |
|
|