View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 18:18

Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Reverend på Louise hoffstens Elvis Platta! 
Author Message

Post Re: Reverend på Louise hoffstens Elvis Platta!
Lyssnade i eftermiddags och tja det dög ju till att diskmusik iaf!

Gitarrspelet var ju helt ok men låtarna saknade glöd tycker jag. Men nån spinn till får den kanske...

13 Apr 2014, 21:43
Profile WWW

osiris wrote:
Skönt att det länkas till såna här drama sessions med jämna mellanrum så att jag kommer ihåg varför jag aldrig hänger här!

Ja du verkar ha postat i helt fel forum.

13 Apr 2014, 22:36
Profile

Bongo Bob wrote:
osiris wrote:
Skönt att det länkas till såna här drama sessions med jämna mellanrum så att jag kommer ihåg varför jag aldrig hänger här!

Ja du verkar ha postat i helt fel forum.

Ja, han skriver ju det! Men det verkar inte du ha gjort! :mrgreen:

13 Apr 2014, 22:40
Profile ICQ WWW

DNS wrote:

Nej jag har inte skrivit det.

13 Apr 2014, 22:56
Profile

Bongo Bob wrote:
DNS wrote:

Nej jag har inte skrivit det.

Nänä, postat.

13 Apr 2014, 22:59
Profile ICQ WWW

Förresten tror jag att jag hånglade upp Lollo i Majeldslokanen nån gång på åttiotalet. När farsgubben fick nys om det utbrast han: Jasså, Muffens doter.

Det visade sig att Lollos unge far hade timat inköp av en dyr rävboa under en väldigt kort vinter nån gång på femtiotalet och såg sig nödgad att bära den trots tvåsiffriga plusgrader.
En pyts avundsjuka bland åskådarna och öknamnet Muffen var klart. :D

Jag hörde och mutade inslaget i TV4 morgon. Men jag lyssnar mycket på äldre alster och kan tänka mig att köpa Elvisgrejset för att hedra och sponsa. :arrow:

13 Apr 2014, 23:20
Profile ICQ WWW

Diskussionen om Spotify är intressant, för många av oss är ”gubbar” och levde på den tiden då man köpte plattor. Och de flesta, i alla fall jag, har mängder av musik på vinyl, kassetter, CD.
Så jag tycker inte att jag behöver Spotify, jag har (bra) musik i sådan mängd ändå att jag sannolikt inte hinner lyssna om på allt under min livstid.
Men har man inte ett sådant lager av musik så kan jag förstå att Spotify är attraktivt.
Jag hade faktiskt Spotify en kort tid, men efter ”smekmånaden” användes det knappast alls. Är inte heltänd på att lyssna på musik i iPhone heller, i alla fall inte hemma där man har hi-fi, men visst på buss och så är det inte fel…..

15 Apr 2014, 09:35
Profile

Goran wrote:
Diskussionen om Spotify är intressant, för många av oss är ”gubbar” och levde på den tiden då man köpte plattor. Och de flesta, i alla fall jag, har mängder av musik på vinyl, kassetter, CD.
Så jag tycker inte att jag behöver Spotify, jag har (bra) musik i sådan mängd ändå att jag sannolikt inte hinner lyssna om på allt under min livstid.
Men har man inte ett sådant lager av musik så kan jag förstå att Spotify är attraktivt.
Jag hade faktiskt Spotify en kort tid, men efter ”smekmånaden” användes det knappast alls. Är inte heltänd på att lyssna på musik i iPhone heller, i alla fall inte hemma där man har hi-fi, men visst på buss och så är det inte fel…..

Jag har ju också den ålder och levde då man fick köpa sin musik på platta, allt kopiera till kassettband plattor man lånat, men jag har inget problem med den tekniska utvecklingen i sig.
Däremot så stör jag mig på att alla har smartphone-lurar på sig jämt så att man inte kan kommunicera med tal med dom!
Sen har jag märkt att ingen i dag orkar att ens lyssna på en hel låt från början till slut, man hoppar redan efter knappt en minut till nästa. Kanske är mediaströmmen större en vad dom flesta kan hantera i dag?

15 Apr 2014, 11:04
Profile

Goran wrote:

Jag är inte gubbe (än, tycker jag själv i alla fall) men finner absolut behov av både klassiska format och spotify/streaming. Jag jobbar på kontor och sitter vid en dator hela dagarna. Jag lyssnar på Spotify säkert i snitt 3-4 timmar om dagen. Även på väg till/från jobbet också.

När jag är hemma däremot så lyssnar jag aldrig på spotify. Jag har tusentals både cd, vinyl och kassetter. Vinyl är det som går oftast när jag är hemma. Cd, som jag egentligen aldrig gillat, lyssnas nästan bara på i bilen. Jag köper inga cd-skivor längre, tar inte ens emot om jag får gratis av folk. Däremot vinyl köper jag ofta, och har gjort kontinuerligt i hela mitt liv.

Man bestämmer ju givetvis sina egna behov, men för mig är 99 kr i månaden ett rån för en sån kanontjänst. Om det kostade det dubbla skulle det fortfarande vara prisvärt för mig.

http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ

15 Apr 2014, 11:14
Profile WWW

Jag använder Spotify mycket; hemma på stereon, på datorn/paddan/telefonen och i bilen. Aldrig med lurar.
Det går snabbare att hitta på Spotify än i min skivsamling. Dessutom kan man surfa och hitta nya artister eller låta programmet spela i samma genre.
Kanonsmidigt.

16 Apr 2014, 20:37
Profile

Walain wrote:
Jag är inte gubbe (än, tycker jag själv i alla fall) men finner absolut behov av både klassiska format och spotify/streaming. Jag jobbar på kontor och sitter vid en dator hela dagarna. Jag lyssnar på Spotify säkert i snitt 3-4 timmar om dagen. Även på väg till/från jobbet också.

När jag är hemma däremot så lyssnar jag aldrig på spotify. Jag har tusentals både cd, vinyl och kassetter. Vinyl är det som går oftast när jag är hemma. Cd, som jag egentligen aldrig gillat, lyssnas nästan bara på i bilen. Jag köper inga cd-skivor längre, tar inte ens emot om jag får gratis av folk. Däremot vinyl köper jag ofta, och har gjort kontinuerligt i hela mitt liv.

Man bestämmer ju givetvis sina egna behov, men för mig är 99 kr i månaden ett rån för en sån kanontjänst. Om det kostade det dubbla skulle det fortfarande vara prisvärt för mig.

Det är skulle jag typ kunna sagt ordagrant själv.

16 Apr 2014, 23:51
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3