View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Sep 2026, 22:07

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Egnater Renegade 
Author Message

Post Egnater Renegade
Hallåe!

Nu är det dags att sälja min trogna Egnater renegade 65w 1x12

Andra ägaren.

Ja vart ska man börja? Detta är en kanonstärk som passar till ALLT.
Unikt med egnater är att du med en steglös ratt kan mixa mellan 6l6 och el34 separat på båda kanalerna (Fender och marshall försök med det om ni kan!) och dessutom ställa watt-antalet antingen på 18w eller 65w. Med andra ord så kan den låta fantastiskt på 18w och lika bra på 65 (extremt höga) watt. Dessutom så skickar jag med en 4-kanalers switch med möjlighet att slå av och på loop,reverb och byta från mastervolym 1 till 2 (en boost, grymt jag vet 8)
Den rena kanalen är försedd med en gain-ratt vilket gör det möjligt att ställa hur tidigt stärkaren ska spricka (här applåderar blues-rävarna) om du vill ha ännu mer info om detta geni till stärk gå in på vilket Forum som helst och läs om allt bra det står om den. Säljes enbart för att den är lite för tung för mig (saknar körkort)

Här kommer kruxet! Stärken är lite av ett renoveringsobjekt då slutrören är trötta och det brusar o ha sig! Så en service och denna blir världsklass! DÄRAV det sjukligt låga priset 4000 :- (kan gå ner till 3500 beroende på omständigheterna) då denna kostade nära 10-lappen på thomann och inte tillverkas längre.

Egnatern finns i Karlskrona fram tills den 23e sedan flyttar den med till Stockholm. Bor du i stockholm så kan du alltså få den levererad till dig!! (Kanon!!!!)

Klipp till!!

10 Aug 2014, 10:01
Profile

Du har fått ett PM...

15 Aug 2014, 20:15
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]