Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
SÅLD.
Här är en Lightning (från början en Ceriatone.) Rikligt påkostad med många Matchless orginal komponenter så som Trafos mm. Köpt en slaktad Lightning på Ebay Högtalaren är enTone Tubby Red Alnico bland det bästa jag hört blandning mellan Celestion Blue å Jensen P12Q. Kabinett är ihop snickrad av en duktig möbelsnickare,hand skurna sinkor. Jag har inte sparat på något på det här bygget. Anl jag säljer är att jag har nog med Vox liknade sound och vill nu ha en Fender Deluxe.
OBS BG-AMP skylten är utbytbar du får välja själv vad det ska stå jag fixar skylten Den är belyst! så med ljuset på lyser det även upp alla reglage å texten volym osv.
Tyvärr så sitter det en Celestion Blue i förstärkaren i youtubeklippet köpte den högtalaren först då jag tyckte den lät Underbart i min DC30,men den lät inte så bra i Lighitning,så började testa andra högtalare,då testade jag en DR:Z som Har Tone Tubby där var soundet jag letade efter,men den låter inte fy skam med Celestion heller. http://youtu.be/3jDRbJwTEcc
Bytes pris 14 000kr Sälj pris. 12 000kr
Bytesförslag mottages gitarrer å först. Fender Först.
Last edited by Bbenderman on 20 Jun 2015, 23:43, edited 6 times in total.
11 May 2015, 14:28
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
Re: Matchless clone
Byte mot 6L6 eller 6v6 stärkare.
Last edited by Bbenderman on 18 Jun 2015, 18:48, edited 1 time in total.
24 May 2015, 20:39
mary04
Re: Matchless clone
Hei! Har en veldig fin Fender Princeton Reverb fra 1978 som låter fantastisk bra. Footswitich og skinncover følger med. Link under til min norske annonse.
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 6 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum